‘Geweldige promotie Groningen'

Door de aardbevingen heef het imago van Groningen een flinke deuk opgelopen. Dankzij het winnen van de beker is het weer even opgepoetst, zegt Hans Poll.

Volgens de directeur Marketing Groningen hebben vooral het woon- en vestigingsklimaat te lijden onder de aardbevingen. ,,Daarom is het fantastisch dat de nadruk even op iets anders wordt gelegd. Het toont aan dat hier veel dingen gebeuren die de aandacht verdienen.''

Het winnen van de bekerfinale kon op geen mooier moment komen, reageert Peter Leeflang, hoogleraar marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Nederland heeft in de media de laatste jaren veel klagende Groningers over de aardbevingen voorbij zien komen. ,,Zondag hebben de kijkers gezien dat Groningers ook iets kunnen bereiken. De overwinning op PEC Zwolle is mede te danken aan het aankoopbeleid van de club, die tijdens de winterstop matchwinnaar Rusnák en middenvelder Tibbling hier naartoe heeft gehaald. Dat getuigt van zakelijk inzicht.''

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.