Verzekeraar bestendigt relatie met Hoogeveen: ‘We voelen ons hier zeer thuis’

Al meer dan veertig jaar zijn ze een hecht stel: Unigarant en Hoogeveen. Met het vernieuwde en uitgebreide kantoor aan de Schutstraat bestendigt de verzekeraar de relatie met de vestigingsplaats.

Of Unigarant overwogen heeft het te krappe jasje te verruilen voor een nieuw pand in een andere plaats? Gert Jan Westerman, directeur verzekeringstechniek, trekt er nog net geen vies gezicht bij. ,,Nee hoor. Totaal niet. We voelen ons zeer thuis in Hoogeveen.’’

‘Regionale invulling vonden we belangrijk’

De thuisgevoel heeft de afgelopen veertien maanden flink in de steigers gestaan. Niet omdat de sleet erop zat, maar omdat de behuizing knelde. Het prominente pand aan de Schutstraat, waar de van oorsprong Amsterdamse verzekeraar sinds 1998 is gevestigd, was dringend toe aan meer ruimte, meer werkplekken en een open kantoorconcept en -klimaat. En dus werd het gebouw tot op het karkas gestript en door hoofdzakelijk lokale en regionale bedrijven gemoderniseerd. ,,Die regionale invulling vonden we belangrijk’’, stelt Westerman.

Het personeel, in relatief korte tijd gegroeid van 300 naar 450 medewerkers, week tijdelijk uit naar de Vos van Steenwijklaan om begin maart van dit jaar terug te keren. Hoewel het gros van de Hoogeveners het gebouw vooral van de buitenkant kent, is een kijkje binnen geen straf. Lichtrijk, ruimtelijk, frisse kleuren. En op digitaal gebied hypermodern. ,,We zijn klaar voor de toekomst’’, zegt directeur Westerman.

‘We passen goed in deze regio’

En die toekomst van een van de grootste werkgevers in Hoogeveen is vastgeklonken aan deze plaats. Ooit had de verzekeraar, gespecialiseerd in verzekeringen voor voertuigen, vakantie en vrije tijd, de keuze uit Hoogeveen, Doetinchem en Drachten. De eerste won. ,,Vanwege het investeringsklimaat, de grondprijzen en de prettige samenwerking met de lokale overheid en het onderwijs’’, somt Westerman op. ,,Met onze nuchtere bedrijfsmentaliteit passen we ook goed in deze regio.’’

Unigarant, onderdeel van de ANWB, had vorig jaar een omzet van ruim 358 miljoen euro. Dit jaar komt daar ‘nog wel wat bij’, zegt Westerman. Innovatie is van wezenlijk belang, doceert hij. Een speciale afdeling houdt zich daar mee bezig. Een van de brainstormruimtes heet niet voor niets De Toekomst.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.