Provincies gaan twee jaar door met Top Dutch campagne

Na de actie om Tesla autofabriek naar het Noorden te halen, gaan de provincies Groningen, Fryslan en Drenthe twee jaar door met de internationale Top Dutch Campagne. De inzet is om meer internationale bedrijvigheid naar de drie provincies te halen.

Doel is tweeduizend nieuwe arbeidsplaatsen. Voor de campagne stellen de drie provincies 1,2 miljoen euro beschikbaar.

Recent werd onder de noemer Top Dutch campagne gevoerd om een vestiging van Tesla naar het Noorden te halen. Volgens de provincies is Top Dutch daardoor een sterk merk geworden.

,,Met de internationale campagne gaan we uitleggen waar we in de regio goed in zijn. Waar we trots op zijn. Dat we Top Dutch zijn. We willen ons sterker profileren voor internationale acquisitie op de terreinen vergroening, digitalisering en water”, zegt Sander de Rouwe, gedeputeerde Economische Zaken van de provincie Fryslan.

Toon reacties

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven