Groningen doet het goed met sterk toeristisch imago

Een opsteker voor de stad Groningen en Marketing Groningen. De Martinistad hoort volgens NBTC Holland Marketing en NIPO Research bij de vijf middelgrote steden met een sterk toeristisch imago.

Groningen moet Den Bosch, Nijmegen, Leiden en Haarlem voor zich laten gaan. Er is dus nog enig werk aan de winkel.

Bezoekers positief

De stad heeft zijn toeristische product echter goed op orde, zo blijkt uit het toeristische imago-onderzoek van NBTC-NIPO Research. Bijna 70 procent van de bezoekers aan de Martinistad heeft een positief beeld van Groningen. Iets meer dan een kwart van alle ondervraagden heeft een zeer positief beeld.

Architectuur en cultureel aanbod

Groningen scoort in dit onderzoek het hoogst op het gebied van moderne architectuur, het aanbod van theaters, bioscopen en kunstgaleries in vergelijking met 17 andere steden. Het aanbod van hotels, AirBnB en B&B’s, restaurants, cafés en bars wordt zeer aantrekkelijk beoordeeld.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.