Groningen scoort volop in Duitsland

Het feestje rond Hafengeburtstag in Hamburg vorige maand, bezorgde Groningen media-aandacht die 2,6 miljoen euro waard is. Dat zegt directeur Hans Poll van Marketing Groningen.

Begin mei werd in de Hamburger haven een heus Groningen Niederlande Festival neergezet, dat 's avonds oranje werd aangelicht (foto). Er traden Groningse artiesten op, er werden typisch Groningse producten geserveerd.

Daarnaast was er een economische en culturele missie in de Duitse havenstad. Volgens Poll heeft dat zijn uitwerking niet gemist. ,,We hebben in kranten, tijdschriften en televisie veel aandacht gekregen. Wij laten bureaus omrekenen wat het zou kosten als wie krantenruimte en televisieaandacht hadden gekocht in de vorm van reclameboodschappen. Dan kom je uit op 2,6 miljoen.''

Het havenfeest trok ongeveer een miljoen bezoekers. Bijna 300.000 mensen kwamen langs op het Groningen festival. Poll verwacht mede daardoor deze zomer al een flinke groei in het aantal Duitse toeristen. ,,Ja, geen twijfel over. We merkten hoe belangstellend de mensen waren als ze langs kwamen in onze tent. ‘'

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.