sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

'Niemand denkt aan de Palestijnen'

  • DVHN | Gepubliceerd op 24 september 2009, 17:29
  • Laatst bijgewerkt op 24 september 2009, 17:31
GRONINGEN - 

Gewapend met Palestijnse vlaggen en pamfletten voerden Groningse leden van het Palestina Komitee donderdagmiddag actie bij een Albert Heijn-filiaal in Groningen. Ze willen dat de super Israelische artikelen boycot. Dat leidde soms tot boze reacties. 'Wij hebben niets tegen Israeƫl of de joden, het gaat ons om de Israƫlische politiek.'

Inloggen
Reacties
  • Hoe was het DDP?

    Geplaatst door Kees jansma op 17:36 24-sep-2009
  • Ik wil ook wel eens wat maar dat gebeurd ook niet!
    AH is en blijft baas in eigen zaak!
    Als het de demonstranten dan om de Israelische politiek gaat laten ze dan met zijn allen voor de Knesset gaan liggen, kijken hoe ze daar ontvangen worden.

    Geplaatst door herodes op 17:51 24-sep-2009
  • Palestijnse vrouwen, kinderen en homo's worden inderdaad geterroriseerd ............... door hun mannen, vaders, etc.!!!

    Geplaatst door Iepnkriet op 17:55 24-sep-2009
  • Bestaan die ook nog

    Geplaatst door sjoerd0073 op 18:00 24-sep-2009
  • Tsja..., als ik mij goed herinner dan hebben de joden het land ná de oorlog van Engeland gekocht. Ja gekocht en volgens bepaalde berichten hebben ze het land duur moeten betalen. Maar van wie is het land werkelijk. De joden en de palestijnen eisen het beide op. Volgens de geschiedenis behoort het land oorspronkelijk aan de palestijnen toe maar dat weet ik niet zeker. Het oosten, de arabische landen, beweren dat het land oorspronkelijk aan de pasestijnen toebehoort en het westen zegt het tegenovergestelde nl dat het aan de joden toebehoort. Iedereen kletst dus weer )bekrompen' in zijn-haar eigen straatje.
    Weet iemand hier iets meer van misschien.

    Geplaatst door 81114 op 18:02 24-sep-2009
  • Van een jood mag niemand iets zeggen.
    Jodenstreek zeiden de de mensen altijd.
    Zal niet voor niets zijn.
    350 vrouwen en kinderen, zomaar uitmoorden. bah bah bah
    En daar mag je niets van zeggen, nee dat mag niet!!!

    Geplaatst door Jkoekoek op 18:05 24-sep-2009
  • Terechte actie van de leden van het Palestina Komitee. Israel voert een buitenlandse politiek die raakvlakken heeft met Nazi-Duitsland.

    Geplaatst door Henk-Uit-Haren op 18:10 24-sep-2009
  • tja, het was te proberen.
    of het vruchten afwerpt...?

    Geplaatst door doedelsestrupi op 18:10 24-sep-2009
  • @Jkoekkoek;18:05: Gaat het hier om 350 vrouwen en kinderen die een aantal jaren geleden aan stukken werden gereten toen de bussen waarin zij zaten werden opgeblazen??

    Geplaatst door Iepnkriet op 18:43 24-sep-2009
  • Ach, m'n beste Koekoek, als jouw buurman de hele dag stenen door je ruiten gooit, je auto bekrast, voortdurend over je schutting klimt om allerlei vernielingen aan te richten, op leden van je gezin schiet met een jachtgeweer, kortom; je het leven onmogelijk maakt omdat hij in jouw duurbetaalde huis wil wonen, zeg nou eerlijk, dan slaan bij jou op zeker moment toch ook de stoppen door? Palestijnen zijn de zigeuners van het Midden-Oosten en worden door hun Arabische "broeders" ook als zodanig beschouwd. Vandaar dat men in de Arabische wereld over het algemeen niet zo happig is om Palestijnse "vluchtelingen" op te nemen. Als het al gebeurt worden ze weggestopt in afgeschermde tentenkampen. De enige reden dat men in de regio niet harder tegen ze optreedt is dat de Arabische "broeders" aan Joden nog een veel grotere hekel hebben. Mocht het ooit zover komen dat Israel valt, dan zullen de Arabische landen over elkaar heen buitelen om deze trofee aan hun grondgebied toe te voegen. Voor de Palestijnen zal dan wederom geen plaats zijn.

    Geplaatst door QLINLB op 19:02 24-sep-2009
  • Iepnkriet op 18:43 24-sep-2009

    Nee, die interesseren hem geen ene reet.
    Maar met wat hij schrijft komt hij wel in een goed blaadje bij voorheenDDP te staan.
    En bij de redaktie van DvhN, voorheen Nieuwsblad van het Noorden.
    Die vanwege het oorlogsverleden een verschijningsverbod hebben gehad.

    Geplaatst door Rapalje op 19:04 24-sep-2009
  • QLINB; wat zou jij doen als je buurman op jouw grond allerlei dingen (nederzettingen bijvoorbeeld) gaat bouwen en jouw perceel met een hoog hek afschermt.
    In het conflict in het M.O. zijn de Palestijnen geen lieverdjes, maar de rol van Israel is veel kwalijker.

    Geplaatst door Henk-Uit-Haren op 19:41 24-sep-2009
  • Na het zien van het filmpje, vind ik persoonlijk dat het wel tegen de bevolking en de staat Israel is gericht en niet wat die mevrouw beweert:"jood, zionisten"

    ps: kan er misschien een ondertiteling, bij wat die meneer zei? Ik verstond er echt geen fluit van.

    Geplaatst door Kees jansma op 20:06 24-sep-2009
  • Dat er nog steeds mensen bestaan die het Israelisch optreden
    verdedigen gaat mijn verstand te boven. Wat een helden. Jachtbommenwerpers tegen katapults en zelfgemaakt vuurwerk.
    Tanks tegen stenengooiers. Je moet maar durven. Voor zo'n volk dat een ander volk dermate knecht en treitert heb ik geen enkel respect. Bij mij heeft Israel alle krediet verspeelt.

    Geplaatst door kristal op 20:07 24-sep-2009
  • Geplaatst door Iepnkriet op 18:43 24-sep-2009

    Nee dat was jannuari jongsleden!!!!
    En niet in een bus, maar in hun school!!

    Geplaatst door Jkoekoek op 20:20 24-sep-2009
  • plaatst door Rapalje op 19:04 24-sep-2009

    Nee Rapalje. Je moet niet zo maar iets bedenken. Dat doe ik ook niet.

    In Januari jongsleden schoten israels soldaten in koelen bloede 350 vrouwen in kinderen dood. Dit negeren of ontkennen, is voor mij hetzelfde als ontkennen van de holocaust.

    In Ik ben niet voor palestijnen of tegen israel. Wel voor recht, en tegen moord.

    Geplaatst door Jkoekoek op 20:23 24-sep-2009
  • QLINLB op 19:02 24-sep-2009
    Hoe erg de situatie daar ook is en ook ik een vreedzame oplossing wens, ik denk dat er geen goede oplossing voor het probleem is.
    Volgens mij ben jij één van de weinigen die de spijker loepzuiver en knetterhard op zijn kop slaan.

    Geplaatst door rondjerijder op 21:06 24-sep-2009
  • QLINLB als jouw redenatie zou kloppen dan heet Israel dus het recht om krassen op de auto te beantwoorden met meer dan 1000 moorden? Leer eens door de propaganda door te prikken en een mening te vormen die hout snijdt.

    Geplaatst door Arno2008 op 21:18 24-sep-2009
  • QLINLB op 19:02 24-sep-2009

    Ach QLINLB als de duitsers en belgen maar steeds een huis in jouw tuin gaan bouwen, met behulp van hun leger, zou je dan ook niet met stenen gaan gooien?

    Geplaatst door Jkoekoek op 21:25 24-sep-2009
  • Laad die demonstranten gewoon op een boot en stuur ze naar de Palestijnen of naar Israël.
    Ik heb geen tijd om bij AH te gaan staan met een stokje met een stukje stof er aan.

    Geplaatst door antonh op 21:45 24-sep-2009
  • Jkoekoek op 21:25 24-sep-2009
    Ik meende ook dat jij 350 joden bedoelde die aan stukken werden gereten in bussen door toedoen van Palestijnse zelfmoordenaars en toegejuicht door juichende Palestijnen.
    Maar jij bedoelt,hoe erg ook,Palestijnen die als reactie van raketbeschietingen en daaropvolgende oorlogshandelingen om het leven kwamen.

    Geplaatst door Blares op 21:49 24-sep-2009
  • Zal juist Israelische producten gaan kopen..even heel gauw wegwezen met die flauwekul

    Geplaatst door Dejive op 22:02 24-sep-2009
  • Blares op 21:49 24-sep-2009

    Wil je me de link even geven waar ik dat kan vinden?
    Ik heb gezocht maar vind er niets over. Want een kind vermoorden is schofterig, door wie dan ook!!

    Alleen wat ik nu nog meer lees dat de verhouding wel heel erg scheef ligt.
    Met alle doden. 1 jood tegen 25 palestijnen blijkt normaal te zijn.

    bron: http://www.stanvanhoucke.net/deoneindigeoorlog/interviews/williams1.html
    In bijvoorbeeld 2007 telde men voor elke Israëlische dode 25 Palestijnse doden, terwijl in 2002 de ratio 1 op tweeënhalf was. Dat verschil is momenteel onder kinderen nog veel groter. Zo werden in 2006 volgens Defence for Children International 124 Palestijnse kinderen in de bezette gebieden door leger of kolonisten gedood. In datzelfde jaar werd geen enkel Israëlisch kind gedood als gevolg van het conflict. 31 procent van de gedode Palestijnse kinderen was onder de twaalf jaar, 8 procent hoger dan het jaar daarvoor. De overgrote meerderheid van hen stierf als gevolg van verwondingen aan het hoofd, borst of meer dan één plaats.

    WAnt zoveel doden hebben de palestijnen nog nooit in 1 keer gemaakt.

    Dat doen alleen de israeli.


    http://www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/contentid=2463

    http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article864448.ece/We_zijn_hier_niet_om_Palestijnse_kinderen_te_doden

    http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/46/Palestijnse+kinderen+in+de+vuurlinie


    http://www.youtube.com/watch?v=ly2I5AzfnrY

    http://www.nujij.nl/honderden-kinderen-gedood-door-oorlog-gaza.6581294.lynkx


    Geplaatst door Jkoekoek op 22:25 24-sep-2009
  • Lekker sinaasappeltje uit Israel gegeten!

    Geplaatst door jerrie3 op 22:53 24-sep-2009
  • Jkoekoek op 22:25 24-sep-2009

    Maar als je eerst raketten afschiet op Israël en je dan gaat verschuilen tussen de burgers..........moet je je minimaal afvragen of dat niet net zo ontzettend schofterig is.

    Als je in Israël diegenen wilt pakken die zich met gevechtshandelingen bezig houden, dan herken je ze in ieder geval duidelijk. Dan hoef je niet met een bomgordel in een openbare bus te gaan zitten.

    Geplaatst door Wacken op 22:58 24-sep-2009
  • Uit de discussie blijkt weer eens dat het heel erg moeilijk is om een juist oordeel te vellen: het komt er gewoon op neer wie de meeste sympathie op kan brengen door het tonen van de meest verschrikkelijke beelden......
    Volgens mij zijn er in deze strijd twee schuldigen.....
    Het is de kunst om te beoordelen wie de meeste schuld heeft...
    IK kan daarover niet oordelen, maar heb wel een eigen mening...

    Geplaatst door kriticaster op 23:39 24-sep-2009
  • Wacken op 22:58 24-sep-2009

    Stel, morgen bezetten ze hier een school.
    5 terroristen erin. 350 kinderen met moeders, leraren.

    Ga jij dan die school kapot schieten????????

    nog verder, jouw kinderen en of kleinkinderen zitten ook in de school.

    Hou toch op.
    Denk eens voor deze ene keer na met nuchter boeren verstand! met menselijk verstand.

    Geplaatst door Jkoekoek op 23:55 24-sep-2009
  • Ik weet zeker dat wanneer de rest van Nederland een muur om het Noorden zet en ons afsluit van de mogelijkjheden om in ons eigen bestaan te voorzien dat we als Noordelingen ook in verzet komen. Kom niet aan de toekomst van mijn en andermans kinderen want dan wordt ik ook geweldadig. Ik snap heel goed dat de Palestijnen tot geweld worden gedreven door ze te isoleren. Gooi dan ook nog eens buitenproportioneel veel bommen op het Noorden en dan wil ik jullie nog wel eens weer zien.

    Geplaatst door flame op 23:57 24-sep-2009
  • QLINLB op 19:02 24-sep-2009
    Even nagedacht over jouw bewering...Conclusie: je hebt gelijk!!

    Geplaatst door H. G. H. op 02:32 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 20:23 24-sep-2009

    Je kletst uit je nek.
    Jij ontkent niet de holocaust, maar je rept, net als je grote voorbeeld voorheenDDP, nooit over raketbeschietingen, gijzelingen, vliegtuigkapingen en zelfmoordacties van die arabische moordenaars.
    Het enige waar je mee komt zijn 350 arabieren die in januari jl. het leven hebben gelaten.
    Te wijten overigens aan de eigen arabische moordenaars die zo nodig een oorlogje moesten uitlokken.
    Een oorlogje waarvan ze van te voren wisten dat ze die ten kosten van die 350 mede-arabieren zouden verliezen.
    In plaats van blij te zijn dat het bij die 350 gebleven is, mekkeren zij en jij daar nog de rest van jullie armzalige leven over na.
    Wat jij, je grote voorbeeld voorheenDDP en die arabieren doen is haat zaaien, haat zaaien en nog eens haat zaaien.
    Kom eens met iets zinnigs.
    Probeer eens tussen de partijen te gaan staan.
    Noem eens de fouten van beide en hang niet de kopie en grote onvoorwaardelijke bewonderaar van voorheenDDP uit.




    Geplaatst door Rapalje op 06:00 25-sep-2009
  • Een volk dat al zijn acties rechtvaardigd op basis van een geschrift dat alleen betekenis heeft voor henzelf, is bij voorbaat al ziek bezig. Laat de Joden (natuurlijk lang niet allemaal, maar je hoort die anderen zo weinig) in Israel nou een uitstekend voorbeeld zijn van dit gedrag.

    Geplaatst door Dahakon op 06:10 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 23:55 24-sep-2009

    Nuchter boerenverstand zou ik rationeel denken willen noemen. Rationeel denken gaat zelden gecombineerd met menselijk denken.

    Bij menselijk denken probeer je elk potentieel slachtoffer van het moment te sparen.
    Bij rationeel denken probeer je elk potentieel slachtoffer in de toekomst te sparen.

    Voor dat laatste is het noodzakelijk dat je nooit onderhandelt met terroristen. Hiermee geef je alleen maar meer speelruimte en beloon je terroristische daden. En daarmee creeer je weer meer toekomstige potentiele slachtoffers.

    Stel dat je in de toekomst duizenden levens kunt sparen, maar dat daardoor nu 350 slachtoffers vallen. Spaar je nu 350 levens, vallen daardoor in de toekomst duizenden slachtoffers. Wat is dan menselijk?

    En nu wil ik niet zeggen dat dit nu hier 1 op 1 het geval is. Maar het zou zomaar kunnen. Ik wil met dit voorbeeld slechts aangeven dat menselijk denken (ethische vraagstukken) zich niet beperkt tot korte termijn denken over het moment van de dag.

    Israel zou ook niet kunnen ingrijpen op het moment dat de de daders zich verstoppen onder de bevolking. Het signaal dat je daarmee afgeeft: Zolang je je na de beschietingen maar snel verstopt onder de bevolking, kun je ons straffeloos aanvallen. En dat zal in de toekomst potentieel veel meer slachtoffers kosten dan 350.

    Geplaatst door Wacken op 08:30 25-sep-2009
  • Makkelijk Israelische producten bestellen kan hier: http://www.ipc-nijkerk.nl/

    Geplaatst door rechtsdoor op 13:13 25-sep-2009
  • Ik lees hier zo t een en ander, en het is een groot welles-nietes schreeuwgebeuren aan t worden.
    Waar twee vechten hebben twee schuld.
    De Israeliërs zijn beslist geen lieverdjes en de Palestijnen hebben ook boter op t hoofd.
    In t volle zicht van de internationale camera's doen beide partijen hun uiterste best om de ander de zwartste piet toe te bedelen.
    Ik wens niet te kiezen tussen de beide partijen.
    Vanuit beide kampen zijn in t verleden vredespogingen gedaan.
    Vanuit beide kampen zijn die met succes getraineerd en getorpedeerd.
    En als je denkt dat er wat bereikt gaat worden, komt er een onderstroming uit t ene of t andere kamp om de glazen in te gooien. Joodse orthodoxen, Hamas, het leger, Fatah. Geïndoctrineerd door hun leiders, verdwaasd door jarenlange spanning.
    Beide partijen beroepen zich op oude boeken en geschiedenis en niemandter wereld kan nou precies de vinger op de eerste zweer leggen.
    En dus blijft het doorwoekeren als een veenbrand, als een genadeloze kankersoort.
    Er is geen kruid tegen gewassen, vrede zullen ze nooit sluiten met elkaar want ze vertrouwen elkaar voor geen meter en gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
    In een woestijngebied is elke druppel water kostbaar, is elke grasspriet van levensbelang.
    En aangezien er steeds minder zal groeien, mede onder invloed van de verschuivende klimaatgordels, komen ze er nooit van ons leven en dat van de kindskinderen van onze generatie uit.

    Geplaatst door Blauwvinger op 13:40 25-sep-2009
  • Blauwvinger op 13:40 25-sep-2009

    Prima reactie waar ik het zeker mee eens ben. Fijn dat er hier in ieder geval nog één reaguurder is die niet alle schuld bij één partij legt.

    Geplaatst door Rapalje op 14:00 25-sep-2009
  • Geplaatst door Rapalje op 06:00 25-sep-2009

    @ Rapalje: dat je het niet op hebt met Arabieren weten we nu wel. Dat je te kortzichtig bent om te beseffen dat Palestijnen géén Arabieren zijn vergeef ik je. Gelukkig ga je nog niet zo ver om als jouw grote voorbeeld Geert Wilders het allemaal over één Moslimkam te scheren. Want dat had je weer een ongepast melding aan je broek.

    Rapalje: jouw kinderen / kleinkinderen gooien een rotje in mijn brievenbus. Nee, nog minder schadelijk: een rot ei tegen mijn ruit. Ik knal vervolgens niet alleen jouw kind / kleinkind af, maar buldozer ook maar a pasant je huis tegen de vlakte.

    Dat, mijn waarde Rapalje, zijn de feiten. En dat heeft helemaal niets te maken met pro- Palestijns-; of pro- Israelisch sentiment.

    Maar helaas ben jij niet in staat om dit op een objectieve basis te kunnen verwerken.

    Geplaatst door stikfort op 14:07 25-sep-2009
  • Wacken op 08:30 25-sep-2009

    Misschien kan jij je naam beter veranderen in Walchelijk. Hoe durf je het uitspreken. Bah!!


    Lees nog maar een keer.
    geld ook voor Rapalje!!


    bron: http://www.stanvanhoucke.net/deoneindigeoorlog/interviews/williams1.html
    In bijvoorbeeld 2007 telde men voor elke Israëlische dode 25 Palestijnse doden, terwijl in 2002 de ratio 1 op tweeënhalf was. Dat verschil is momenteel onder kinderen nog veel groter. Zo werden in 2006 volgens Defence for Children International 124 Palestijnse kinderen in de bezette gebieden door leger of kolonisten gedood. In datzelfde jaar werd geen enkel Israëlisch kind gedood als gevolg van het conflict. 31 procent van de gedode Palestijnse kinderen was onder de twaalf jaar, 8 procent hoger dan het jaar daarvoor. De overgrote meerderheid van hen stierf als gevolg van verwondingen aan het hoofd, borst of meer dan één plaats.

    WAnt zoveel doden hebben de palestijnen nog nooit in 1 keer gemaakt.

    Dat doen alleen de israeli.


    http://www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/contentid=2463

    http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article864448.ece/We_zijn_hier_niet_om_Palestijnse_kinderen_te_doden

    http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/46/Palestijnse+kinderen+in+de+vuurlinie


    http://www.youtube.com/watch?v=ly2I5AzfnrY

    http://www.nujij.nl/honderden-kinderen-gedood-door-oorlog-gaza.6581294.lynkx

    Geplaatst door Jkoekoek op 14:09 25-sep-2009
  • Wacken op 22:58 24-sep-2009

    Stel, morgen bezetten ze hier een school.
    5 terroristen erin. 350 kinderen met moeders, leraren.

    Ga jij dan die school kapot schieten????????

    nog verder, jouw kinderen en of kleinkinderen zitten ook in de school.

    Geplaatst door Jkoekoek op 14:12 25-sep-2009
  • Rapalje en Wacken, QLINLB en iepnkriet.

    Als jullie eens met relefante voorbeelden zouden komen, dan doe je al iets ipv van de waarheid de grond in te boren.

    Zeker ook de palestijnen zijn geen lieverds.
    Maar als ze op jouw land bouwen, dan wil je wel.
    En als ze jouw vrouwen en kinderen in groten getale vermoorden, dan ga je nog meer. dat is gelijk aan holocaust is mijn mening.

    En de verhouding doden is helemaal scheef.
    Zeker is elke dode teveel. Ik vind elke dode verschrikkelijk, aan beide zijden.
    Maar wat Israel doet is buitenproportioneel.

    Als jullie andere bewijzen hebben, wil ik ze graag zien, ipv van mij persoonlijk aan te vallen. Dat is zwakte van jullie, en geeft mij de voordeel van alle twijfel.
    Dus kom met bewijzen.

    Geplaatst door Jkoekoek op 14:18 25-sep-2009
  • stikfort op 14:07 25-sep-2009

    Je bent waarschijnlijk een beste vent, maar je snapt er niets van.

    Geplaatst door Rapalje op 14:26 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 14:09 25-sep-2009

    Al je linkjes nemen niet weg dat je een meeloper, zonder eigen mening, bent van je grote voorbeeld.

    Geplaatst door Rapalje op 14:28 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 14:12 25-sep-2009

    Lees jij eerst maar eens mijn reactie nog eens goed. daarin staat namelijk: En nu wil ik niet zeggen dat dit nu hier 1 op 1 het geval is.

    Ik weet dat dergelijke discussies heel gevoelig liggen. Ik wilde slechts aangeven dat men zich niet moet beperken tot 1 stuk van de informatie. 350 doden is uiteraard ontzettend veel en moet voorkomen worden. Echter moet je je niet alleen door die cijfers laten leiden. Je moet ook kijken wat die actie misschien aan verder leed heeft voorkomen. Feit is wel: Zolang je je laat chanteren door menselijk gevoelige kwesties en daaraan toegeeft, geef je de andere kant aanleiding om er vooral niet mee te stoppen. En dat is een heel rationele benadering. En zie nu nogmaals mijn reactie. Daar stel ik ook dat rationeel en menselijk vaak niet samen gaan. En de beslissing of je voor rationeel of menselijk gaat, dat zijn moeilijke beslissingen waar ik blij ben dat ik ze niet hoef te nemen.

    Daarnaast stel je je vergelijking een beetje verkeerd. Als je een eerlijke vergekijking wilt maken, dan doe je dat als volgt. Vanuit Belgie worden met regelmaat raketten afgeschoten op Nederland. De school waar jouw kinderen / kleinkinderen op zitten, liggen in het bereik van die raketten en zijn tot nu toe slechts net gemist. Zou jij het dan prettig vinden als Nederland maar helemaal niets deed omdat de daders zich verstoppen onder de bevolking en dus niet als daders zichtbaar zijn? De onschuldige burgers van Belgie zitten dan veilig, maar jouw onschuldige kinderen / kleinkinderen blijven bloot gesteld worden aan een groot gevaar.

    Geplaatst door Wacken op 14:35 25-sep-2009
  • stikfort op 14:07 25-sep-2009

    De enige reden dat de Palestijnse raketten momenteel geen grote schade hebben gemaakt is omdat het aan de nauwkeurigheid schort. Maar als zo'n raket "goed" valt, vallen er echt wel meer slachtoffers dan met een rot ei!!

    Geplaatst door Wacken op 14:37 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 14:18 25-sep-2009

    Oké, eindelijk schrijf je eens iets waar we wat aan hebben.
    Ben het met je eens dat de Palestijnen geen lieverds zijn en dat er meer doden aan Palestijnse dan aan Israëlische kant vallen is ook waar. Alle reden dus om te praten. Te stoppen met het wapen van het terrorisme. Dat heeft de Palestijnen al sinds 1948 niet geholpen en het zal ze nooit helpen, denk ik. Al is het alleen maar door het "schuldgevoel" van de Westerse landen en de voormalige Oostbloklanden over de Holocaust. Het maakt mij niks uit wat daar in het Midden-Oosten komt, twee staten naast elkaar of één staat, federatie of weet ik wat. Als dat belachelijke elkaar uitmoorden maar stopt.

    Geplaatst door Rapalje op 14:39 25-sep-2009
  • Jkoekoek op 14:18 25-sep-2009

    Ik denk dat je je een beetje te snel persoonlijk aangevallen voelt. Ik gaf in mijn reactie slechts het verschil tussen menselijk denken en rationeel denken. En zoals ik daarbij aangeef: Deze 2 gaan zelden samen. Rationeel is namelijk het nut van de langere termijn beoordelen. Menselijk is meer op de besparing van slachtoffers op dit moment.

    En wat nú menselijk is om te doen, kan op langere termijn juist een onmenselijke averechtse uitwerking hebben. En ik zeg niet dat dat in dit geval ook zo is, maar dat je daar wel naar moet kijken. En dat doe je niet als je je beperkt tot de 350 slachtoffers die nu zijn gevallen zonder je af te vragen wat dit op langere termijn voor effect kan/gaat hebben.

    Mogelijkheid 1: Men wekt juist meer agressie onder de hele Palestijnse bevolking waardoor de aanvallen richting Israel alleen maar zullen verergeren. Hetgeen in de toekomst nog meer slachtoffers gaat kosten.

    Mogelijkheid 2: Ook de onschuldige Palestijnse burgers gaan het zat worden om als menselijk schild te dienen voor een strijd die ze zelf liever niet strijden. Waardoor misschien van binnenuit wat meer verzet komt tegen de aanvallen vanuit Hamas en co op Israel. Hetgeen in de toekomst veel slachtoffers gaat schelen.

    Geplaatst door Wacken op 14:54 25-sep-2009
  • Een heleboel links hier. De beste onbreekt:
    http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4188/Leugens_over_joden

    Geplaatst door flits op 15:06 25-sep-2009
  • Ik vindt de Israëlische politiek ronduit misdadig. Israël is van slachtoffer dader geworden. Het David tegen Goliath verhaal is hier toch wel van toepassing al denken velen daar (nog steeds) anders over.

    Veel oudere Nederlanders hebben de oorlog meegemaakt en daarmee ook 5 jaar bezetting, dat was lang, voor velen te lang. Wel, Israel bezet nu al ruim 40 jaar de Palestijnen. Dat er dan bewegingen als o.a. Hamas (lees: verzet!) ontstaan is dus niet zo verwonderlijk. Vrede in een oorlogsgebied kan alleen terug komen als de bezetter (Israel) is verdreven of zich zelf heeft terug getrokken. Beide lijken een utopie.

    En zolang de huidige wereldleiders waaronder die van Amerika en Europa,en vele van hun onderdanen, Israel de hand boven het hoofd blijven houden blijft de situatie in stand. Vanaf enig moment (VN resolutie) zou elke vorm van hernieuwd geweld van één van beide partijen keihard veroordeeld (publieke opinie)en aangepakt (buitenlandse VN troepen) moeten worden.

    Geplaatst door Scherp op 16:09 25-sep-2009
  • Israel bezet absoluut niet de Palestijnen, Scherp op 16:09 25-sep-2009. De Gaza strook valt onder Palestijns bestuur, en een heel groot deel van de Westbank ook. Helaas worden beide ondeskundig, corrupt, en terroristisch bestuurd. Tijdens Camp David wilde Israel 97% van de Westbank afstaan, de Palestijnen weigerden. De palestijnen willen geen vrede, ze willen ook geen Westbank. Ze willen, daarin gesteund door Iran en Syrie, heel Israel.

    Geplaatst door rechtsdoor op 16:34 25-sep-2009
  • Jawel hoor, de Joden doen niet anders dan denken aan Palestijnen: Hoe ze meer en meer grondgebied van die Palestijnen kunnen inpikken. Het zionisme leidt slechts tot het Kwaad!

    Geplaatst door Voorheen Dré Oudman op 16:37 25-sep-2009
  • Ik heb niks met Joden of Palestijnen,dit is Nederland
    en hier kunnen ze wel leven samen.

    Geplaatst door Zaadje op 16:39 25-sep-2009
  • Zaadje op 16:39 25-sep-2009

    Prima Zaadje, dan halen we zes miljoen Joodse inwoners van Israël en alle Palestijnen (eveneens miljoenen) gezellig hier naar toe.

    Geplaatst door Rapalje op 17:00 25-sep-2009
  • @rechtsdoor, de Palestijnen willen alleen een eigen land,een eigen staat, zónder bezetter.

    Het is echter een uitzichtloze situatie die nu al generaties Palestijnen overkomt. Continue moeten “leven” in een gebied die hermetisch is afgesloten (..)waar iedere vrijheid van leven is uitgesloten. Jij zou dit niet bezet willen noemen?

    Het Palestijns bestuur, die jij corrupt,ondeskundig en terroristisch noemt, komt alleen op voor hun volk en de mensenrechten. Die 3 woorden zijn louter Israelische propaganda, ik zou mijn oogkleppen maar eens af doen. Israel wilde 97% van de Westbank afstaan? Is de Westbank en Gaza soms eigendom van Israel? Of bezetten ze dat ... ?

    Geplaatst door Scherp op 17:11 25-sep-2009
  • Israel heeft na járenlang bestookt te zijn met raketten vanuit Gaza en Libanon uiteindelijk van zich af geslagen!! Mag het een keer? Helaas maakt dan alleen buitenproportioneel optreden indruk bij de buurtjes!!! Ze bedenken zich dan nog wel een paar keer als ze weer zin krijgen om Israel te pesten!!! Vwb. de zgn. bezette gebieden; dit moet zijn betwiste gebieden!!

    Geplaatst door Iepnkriet op 17:11 25-sep-2009
  • @ Iepnkriet, sorry dat ik het moet zeggen maar je bekijkt het alléén vanuit de Westerse / Israelische kant. De kant die je jarenlang is voorgehouden. Het is zéér triest dat je stelt dat de Palestijnen Israel zouden pesten en doet alsof Israel het braafste jongetje van de klas is..

    Geplaatst door Scherp op 17:38 25-sep-2009
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.
U heeft minimaal Flash Player versie 8 nodig.

advertenties

Stelling

CDA en VVD moeten zich terugtrekken uit de formatie wanneer Geert Wilders in New York de islamistische wereld schoffeert (uitleg)
Poll
eens (56%)
oneens (44%)
Totaal aantal stemmen: 1774

Wonen




Over alles wat het wonen in het Noorden leuk maakt! De laatste trends, het stoerste design, de leukste tips, de mooiste interieurs en de heerliijkste tuinen.

Nieuwe programmering 1tv

Bespaar en win!

Toos & Henk

advertenties