sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

Frisse neus is duur bij ZINN

  • DVHN | Gepubliceerd op 08 juni 2010, 20:43
  • Laatst bijgewerkt op 08 juni 2010, 22:45
groningen - 

Vijftien euro voor een wandelingetje. Eenentwintig euro voor een douchebeurt… Bewoners van de verzorgingshuizen van ZINN in Groningen, Hoogezand en Haren moeten flink betalen voor extra's die het leven leuker maken.

Directeur Wil Koopmans vindt niet dat ze iets verkeerd doet."Iedereen kan bij ons rekenen op basiszorg. Hoeveel dat is, hangt af van de situatie. Maar wij zijn een vangnet, geen hangmat. We willen alle cliënten het beste geven. Maar de overheid is niet overal verantwoordelijk voor en we hebben het geld niet. Ik wil daar eerlijk in zijn. Het vervelende is, dat de politiek dat niet vertelt. Die laat het aan ons over om aan de poort te zeggen wat onze beperkingen zijn."

Onder ZINN vallen Coendershof, het Menno Lutterhuis, de Neboflat, Huize Patrimonium, Pelsterhof, de Platinaflat, het Talmahuis en de Zuiderflat in Groningen, De Burcht in Hoogezand en De Dilgt in Haren.

Inloggen
Reacties
  • Klein vraagje een douche beurt is dat geen basiszorg ik douche tweemaal per dag = € 41,-- x 31 dagen = € 1271,-- mijn maand salaris is hoger maar er zijn mensen die met een heel gezin hier een maand van moeten rondkomen,........ Hangmat,........ Waaruit bestaat uw basis zorg dan?

    Geplaatst door ZEUS de Opper... op 21:20 08-jun-2010
  • schandalig !!!

    zeg ik het nog netjes ook (


    Geplaatst door grunnigurt op 21:23 08-jun-2010
  • Ronduit schandalig en schofterig.
    En dan zegt die Bak Ellende dat hij zijn werk wil af maken en nog een periode premier wil zijn.
    CDA, VVD en PvdA hebben Nederland kapot gemaakt.
    We zijn nu ook een derde wereld land.
    Hun inkomen is wel top hoor en de burger kan verrekken!

    Geplaatst door antonh op 21:44 08-jun-2010
  • Een land dat niet goed zorgt voor gevangenen en bejaarden deugt niet en kan vernietigd worden! AANVALLEN!

    Geplaatst door Voorheen Dré Oudman op 21:46 08-jun-2010
  • Het inkomen van de managers moet toch ergens vandaan komen. In 2008 bedroeg het totaal aan salariskosten van EH.W 298271 euro. De salariskosten van WJ.K-K stegen van 154995 in 2008 tot 175659 in 2009. Dat is een stijging van bijna 18% !! ( bron jaarverslagen.nl)

    Geplaatst door bee1 op 21:55 08-jun-2010
  • In 2009 steeg het eigen vermogen van de voorganger van Zinn met 0,7 miljoen tot 7,2 milojoen euro en de liquiditeit ( kas, bank tegoeden en deposito's) steeg met 1,8 miljoen tot 9,8 miljoen. Moet er zonodig nog meer winst gemaakt worden?

    Geplaatst door bee1 op 22:20 08-jun-2010
  • "Wil Koopmans was 3 jaar voorzitter van de PvdA afdeling Haren".
    Wouter Bos heeft alle centen cadeau gedaan aan bankiers.
    PvdA wil een cultuurpaleis, is belangrijker dan goede verzorging.

    Geplaatst door kritikus op 22:31 08-jun-2010
  • ach jongens, dit is toch gewoon ff aandacht vragen voor de problemen, zo vlak voor de verkiezingen.

    beetje beloftes lospeuteren, om u als publiek ervan te overtuigen dat u vervolgens op de partijen moet stemmen met de mooiste beloftes.

    beetje laf dat dat over de ruggen van de bewoners moet, aangezien we allemaal weten dat het gros van het geld niet naar de directe zorg van de mensen gaat.

    Ik wens hem een lang en gezond leven in een van zijn eigen instellingen toe.

    Geplaatst door proatjeboksem op 22:33 08-jun-2010
  • kritikus op 22:31 08-jun-2010
    Zo is het maar net, PvdA is er mede oorzaak van dat we per jaar 7 miljard kwijt zijn aan kansloze immigranten, die de rest van hun leven een bijstandsuitkering krijgen en op hun 65 of 67 AOW.
    De hardwerkende arbeider mag straks krom liggen tot zijn 67 ste
    en als dank ook nog betalen om 1 keer in de week te douchen of een keer een frisse neus te halen.

    Geplaatst door watergeus op 22:48 08-jun-2010
  • btw ,men kan zich nuook eens achter de oren krabben en of bijzichzelf te rade gaan .
    Wat kan ik zelf doen voor de oudere mens in een Zorg instelling cq buurt .
    Vast nog wel een uurtje over ......!

    gr, vrijwilligster in de Zorg.

    Geplaatst door grunnigurt op 23:24 08-jun-2010
  • Ik ben 60+ en alleen staande en kan me zelf goed redden, maar voor het geval, dat dat niet meer mogelijk is, pak ik liever een touw, dan me op te laten nemen, in een tehuis waar de Hr. Koopmans directeur van is.

    Geplaatst door geen op 00:12 09-jun-2010
  • Je haast kiezen om te ruilen met v/d Sloot , want achter de tralies en Peru schijnt het nog beter te zijn. Maar van de andere kant als we niet mee betalen raken al die manager een hoge salaris en bonussen kwijt.

    Geplaatst door kharmd op 00:18 09-jun-2010
  • dan heeft Wil toch iets verkeerd gedaan en is het geld voor zorg ergens anders aan op gegaan, kan niet anders.
    huizen krijgen meer geld dan alleen voor basiszorg, daar zijn de ziektekostenverz. namelijk voor en het rijk geeft gul naar de zorg.
    op ooghoogte kan ze naar alle waarschijnlijkheid royaal plukken inplaats van het van de werkvloer te schrapen.
    maar ja dat moet je wel willen als manager.

    Geplaatst door Enzoistmaarnet op 00:24 09-jun-2010
  • en ondertussen woont mevrouw Koopmans in een villa aan het Paterswoldse meer. Verdient goed deze baan of niet mevr. koopmans.

    Geplaatst door DennisDennis op 01:04 09-jun-2010
  • Dus degenen die geen 21 euro's per douchebeurt over hebben, moeten gewoon zitten stinken?
    Wat zal het daar bij ZINN lekker ruiken.

    Geplaatst door internetjunkie op 01:45 09-jun-2010
  • inderdaad, DennisDennis, meer dan genoeg om daar ook nog 2 hulpen (waarvoor?) in dienst te hebben.

    Geplaatst door Hans Peter op 01:59 09-jun-2010
  • Al met al is het eigenlijk wel duidelijk waar we op moeten stemmen om de trein weer op de rails te krijgen .
    Met bosjes rode rozen redden we het niet !!

    Geplaatst door Hasewint op 05:16 09-jun-2010
  • Gewoonweg oplichterij. Logisch dat de krant onlangs schreef dat de Zorg miljoenen winst maakt!Marktwerking noemt men dat, ik noem het gewoon diefstal.

    Geplaatst door herodes op 06:11 09-jun-2010
  • Deze wanstaltige vertoning werd gisteren ook genoemd in het verkiezingsdebat, door Roemer naar ik meen. De enige politieke partij die sinds jaar en dag strijdt voor verbetering in de zorg en tegen zakkenvullend management. Zeer opvallend vond ik dat alle deelnemende kopstukken aan dit debat o zo begaan waren met de zorg. Schaamteloos.

    Geplaatst door waterroger op 06:13 09-jun-2010
  • 21 euro voor een douchebeurt? Zijn ze nu helemaal gek geworden? Bij een douchebeurt gebruik je nog niet eens voor een euro aan water en gas. Dit is belachelijk. En maar zeggen dat er geen geld is, terwijl de directrice van deze in weelde leeft met haar over royale inkomen. Binnenkort moeten we maar even langs bij deze graaier, de nek omdraaien.

    Geplaatst door Snowwie op 06:40 09-jun-2010
  • Besteed de helft aan het bedrag wat nu wordt uitgegeven aan ontwikkelingshulp aan de ouderenzorg, opdat dit soort ongelovelijke uitwassen vandaag nog naar de prullenbak worden verwezen. Nederland is ziek en dreigt te vervallen in een bananenrepubliek. Stop vandaag nog de marktwerking in de zorg opdat ouderen de zorg krijgen waar iedere ouder recht op heeft.

    Zorg mag best geld kosten, maar besteed dit wel aan de direkte zorg i.p.v. aan de managementslagen. Kan iemand mij uitleggen waarom een directeur/directrice € 175.000 per jaar zou moeten verdienen? Waar is de hoogte van zo`n inkomen eigenlijk op gebaseerd? Een bedrag van rond de € 40.000 lijkt mij meer dan genoeg.

    Geplaatst door BDCU op 07:29 09-jun-2010
  • Ja moet men maar op die graaiers gaan stemmen,de pvda,cda,d66,gl willen bezuinigen op de zorg.Nou veel plezier ermee.

    Geplaatst door werner1 op 07:58 09-jun-2010
  • Het is allemaal heel eenvoudig om het schandalig, schofterig of graaien te noemen.

    Wij met z’n allen zijn zelf schuld aan dit zorg beleid!!

    U heeft toentertijd een politieke kleur gekozen welke zo enorm schandalig ging bezuinigen op zorg. Dat heeft niets te maken met het salaris van deze directeur, ook al is die exorbitant hoog. Het ZINN heeft mijn inziens geen andere keus, het is de overheid die hun bekort op zorggelden. Het personeel zal toch door iemand moeten worden betaald.

    Die politiek is door u gekozen!!
    De schuld zult u dus bij u zelf moeten zoeken!!

    Geplaatst door Ventie op 08:25 09-jun-2010
  • werner1 op 07:58 09-jun-2010

    Je vergeet de graaiers Wilders, Fritsma en van Roon.
    Deze 3 "heren" vangen een dubbel salaris omdat zij zowel in de 2e kamer alsmede in de gemeentebesturen van Dan Haag/Almere zitten.
    En deze functies nimmer gelijktijdig kunnen uit oefenen.

    Maar ja wat verwacht je van mensen die de meest ondemocratische partij van Nederland aanhangen.

    Geplaatst door Roy 050 op 08:28 09-jun-2010
  • Vandaag heeft de kiezer de kans of we op de oude linkse manier verder gaan, of dat het roer omgegooid gaat worden.
    Treurig dat Albayrak van de PvdA afgelopen maanden net zoveel asielzoekers een mini generaalpardon heeft gegeven als wat normaal in 1 jaar wordt gedaan. Het aantal asielzoekers per jaar is inmiddels alweer ruim 17000 per jaar. Dit kan de werkende Nederlandse bevolking niet langer bekostigen.

    Geplaatst door watergeus op 08:34 09-jun-2010
  • Niet klagen maar stemmen!! Voor dit beleid zijn: VVD, PvdA, CDA GL en D66. Tegen zijn: SP, PVV.

    Geplaatst door upperdog op 08:46 09-jun-2010
  • grunnigurt op 23:24 08-jun-2010 Dankij uw inzet als vrijwilligster kan de directeur een exhorbitant salaris opstrijken en gratis in een gratis bovenmodale dienstauto rijden. Managers begrijpen niet dat zij een voorbeeld functie vervullen. Als zij ongegeneerd graaien zullen de ondergeschikten dit voorbeeld volgen. De VzRvB zou een voorbeeld kunnen stellen door 1 middag per week (10%)als vrijwilligster te gaan werken. Netto derft zij slechts 5% salaris. De instelling heeft dan17500 euro meer te besteden ofwel 850 douchebeurten. Als 11 diensthoofden en clustermanagers dit ook zouden doen dan scheelt dat ca. 80000 euro ofwel 4000 douchebeurten.

    Geplaatst door bee1 op 08:53 09-jun-2010
  • Je meent het niet, deze directeur komt óók al voort uit de PvdA baantjesmachine? Houdt het dan nooit op met deze club zelfverrijkers? En ze schamen zich er ook al niet voor: laatst reed ik door een dorp in Noord Groningen. In de tuin van een mooi en groot klassiek pand twee grote borden van de PvdA. Nieuwe camper voor de deur, Volvo erbij. En de lage inkomens hier in het noorden vandaag weer braaf PvdA stemmen....

    Geplaatst door bergendal op 08:54 09-jun-2010
  • PVV stemmen!

    Geplaatst door jerrie3 op 09:18 09-jun-2010
  • Mijn oude moeder woont in een verzorgingshuis in Oost-Groningen en er wordt prima voor haar gezorgd. Ze betaald elke maand een bijdrage van een kleine 15 euro voor recreatieve aktiviteiten. Deze zaken worden niet vergoed door de zorgverzekeraar of de AWBZ en staan ook niet in het leefzorgplan. Daarin staat de noodzakelijke zorg zoals, hulp bij wassen, aankleden, medicijnen toedienen, helpen bij toiletgang ed.
    Het is toch normaal dat recreatieve activiteiten uit eigen zak worden betaald. Wil Koopmans durft de confrontatie wel aan en geeft duidelijk hoe het gesteld is met de verzorgingshuizen. Ze kan niet doorgaan met het beknibbelen op de personeelskosten.
    Ook is er al lange tijd een cao-conflict voor de verpleeg/verzorgingshuissector. Het lijkt er op dat de werknemers de zorg uit eigen beurs moeten betalen.

    Geplaatst door foxy2 op 09:48 09-jun-2010
  • Moet je vooral doen @jerrie3.

    Maar straks niet piepen hé, als alles 10 x zo erg is.

    Geplaatst door moeke op 09:55 09-jun-2010
  • voorproefje hoe het in de toekomst wordt. Ik ben gehandicapt en gelukkig wordt ik thuis nog geholpen kan hdat niet meer .......:::?????
    dan mag ik dus verpauperen. Hopelik kan mijn man me nog lang verzorgen en ga ik eerdr de laan uit,

    Geplaatst door hemeba op 10:17 09-jun-2010
  • watergeus op 08:34 09-jun-2010
    "deze oude linkse manier"?
    We worden sinds jaar en dag bestuurt door rechts. Rechts is verantwoordelijk voor de uitholling van de zorg. Dat je de PVDA hiervan de schuld geeft betekend feitelijk dat de PVDA geen linkse partij is en misschien is dat wel zo, maar de VVD en CDA met hun marktwerking zijn de grootste boosdoeners. Je moet de zaak niet omdraaien.

    Geplaatst door waterroger op 10:56 09-jun-2010
  • moeke op 09:55 09-jun-2010
    U bedoeld zeker straks 10 keer minder erg. De PVV gaat bezuinigen op het aantal ambtenaren, bezuinigen op ontwikkelingshulp, bezuinigen op de import van asielzoekers.
    Dit scheelt ongeveer 10 miljard per jaar, daarvan kunnen onze bejaarden elke dag gedouched worden. elke dag een wandelingetje, en zelfs 2 keer per jaar naar een kuuroord of iets dergelijks.

    Geplaatst door watergeus op 10:58 09-jun-2010
  • Beste mevrouw hemeba, misschien kan de baas van uw man alle aanpassingen in uw huis betalen zodat u nog lang thuis kan wonen. Dat heeft de heer Cohen namelijk ook met zijn ambtswoning laten doen. En dat zal ook zo gaan als hij wederom een nieuwe ambtswoning betrekt. Waar mensen jarenlang moeten wachten op een stoellift verbouwen ze voor de PvdA-ers gewoon een heel huis op kosten van de belastingbetaler. Zou mijn baas nooit voor mij betalen.

    Geplaatst door kritikus op 11:17 09-jun-2010
  • watergeus op 10:58 Die 10 miljard waarover jij het hebt, zal nooit en te nimmer daaraan besteed worden, wanneer dringt dat nou eens door!!!!!!!!

    Het zal besteeds worden als salaris van de toch al dikbetaalde toplaag.

    Jan met de pet MAG straks zelfs nog DOLBLIJ zijn dat ze hun NU bestaande BRUTTOSALARIS mogen houden.

    Wanneer dringt DAT eens tot jullie door.

    Geplaatst door moeke op 11:56 09-jun-2010
  • Let maar op de PVV wordt beter dan dat iedereen denkt,heb net op de PVV gestemt.

    Geplaatst door werner1 op 12:01 09-jun-2010
  • Als die directeur inderdaad een vangnet is, mag mijn opa zijn revolver dan ook op hem leegschieten?

    Geplaatst door h,stuifzand op 12:04 09-jun-2010
  • werner1 op 12:01 09-jun-2010

    Geeft niet jongen, voor jou is er ook een vangnet.

    Geplaatst door upperdog op 12:18 09-jun-2010
  • Ik heb het al eens eerder in een reactie geschreven, maak je niet druk hier over, ik heb 17 jaar in Duitsland gewoond, daar zorgen de meeste kinderen helemaal zelf voor hun hulp behoevende ouders of buren. als we dat hier nou ook eens deden en wat minder egoïstisch als tweeverdiener aan het werk voor dat veel te duur gekochte huis.,kinderen alleen tuis die vervolgens op straat kattenkwaad uit halen.
    nee zo kan de zorg premie met wel 80€ per maand omlaag en gelijk heb je daar minder graaiende managers in de zorg. dat is nog eens wat, misschien is dat wel de oplossing.
    Zijn jullie vergeten hoe jullie ouders jullie een schone luier gaven toen je niet zinnelijk was.

    eerst denken dan schreeuwen.

    Geplaatst door grayvox op 12:49 09-jun-2010
  • moeke op 11:56 09-jun-2010
    Beste Moeke, ik begrijp best je frustraties over de zelfverrijkende bankiers en managers in de zorg, ben het helemaal met je eens,
    maar het is echt niet zo dat de miljarden die vrij komen besteedt gaan worden aan salarissen. In de tijd dat Zalm minister van financien was onder paars, was in no time het begrotingstekort terug gebracht en kregen de minima elk jaar 100 gulden extra omdat er een begrotingsoverschot was.

    Geplaatst door watergeus op 12:58 09-jun-2010
  • Geplaatst door Ventie op 08:25 09-jun-2010
    Spreek voor u zelf a.u.b.
    U weet niet welke partij de mijne is!! Mijn partij is tegen bezuinigen in de Zorg.

    Geplaatst door herodes op 13:03 09-jun-2010
  • Geef de ouderen in de zorgcentra dat geld, wat nu aan gastouders wordt uitgegeven.

    Geplaatst door BDCU op 13:23 09-jun-2010
  • BDCU op 13:23 09-jun-2010 Goed plan, iedereen staat vrij om wel of geen kinderen te ( nemen) of te (krijgen), de financiele consequenties horen daar ook bij, en ik vind het niet juist dat de maatschappij financieel moet op draaien van andermans kinderen.

    Geplaatst door watergeus op 13:43 09-jun-2010
  • moeke,stemd pvda straks scheeld en zeurt ze dat er veel voor de zorg betaald moet worden.Dat de grensen nog open staan en ere als maar meer gelukzoekers komen.En dat moeke als maar meer belasting moet betalen,en door moet werken tot 67 terwijl er geen werk is.Zodat moeke in de bijstand zit,maar moeke heeft gestemd op de pvda.

    Geplaatst door werner1 op 14:00 09-jun-2010
  • BDCU op 13:23 09-jun-2010
    Overigens heel dat gastouder gedoe was een plan van de PvdA die mevrouw Sharon Dijksma, vanaf het begin was het duidelijk dat het een godsvermogen zou gaan kosten.

    Geplaatst door watergeus op 14:08 09-jun-2010
  • watergeus op 12:58 : nadat de vaste lasten met een veelvoud van diezelfde 100 gld was verhoogd.

    Geplaatst door moeke op 14:08 09-jun-2010
  • Helaas staat deze vercommercialisering van zorgactiviteiten die deze zorgdirecteur bedacht heeft niet op zich. Bij veel meer zorginstellingen spelen dit soort bedenksels een rol. Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling, met name omdat de zorgsector door dit soort voorstellen verder in een negatief daglicht wordt gesteld. Met betrekking tot dit specifieke geval heb ik de volgende constateringen.


    @bee1, nu kijk je naar het totale salaris, inclusief werkgeversdeel. Maar het blijft fors een salarisverhoging van 14% (alleen het brutosalaris). De heren en dames managers in de zorg blijven goed voor zichzelf zorgen.

    Maar er viel mij nog iets meer op in de korte tijd dat ik de jaarrekening ingezien heb. En dat zijn de volgende twee punten:

    De liquide middelen - voor diegenen die het financiële jargon niet machtig zijn, dit is het geld wat de stichting op haar bankrekeningen heeft staan- zijn in 2009 ten opzichte van 2008 met EUR 2.076.784 gestegen naar EUR 4.744.772. Dat heet eufemistisch gezegd buffervorming (op zich overigens niet zo verkeerd, het oppotten van geld om beter bestand te zijn tegen tegenvallers).

    Vervolgens kijken we naar het collectief gebonden gefinancierd vermogen. Dat is volgens de definitie van de heer F.D.J van Schaik als "de nog niet voor de zorg bestede middelen die in de toekomst aan de zorg besteed dienen te worden" Dit kan "op grond van de regelgeving in de zorgsector slechts worden besteed aan de zorgactiviteiten." (bron: Handboek Non-profitorganisaties 2006, F.D.J. van Schaik).

    Eenvoudiger gezegd is dit het geld dat een zorginstelling krijgt van de overheid voor het verlenen van zorg aan haar cliënten. Dat bedroeg in 2008 EUR 358.767. In 2009 is dit fors verhoogd naar EUR 1.532.947; een stijging met 327%! Welke oorzaak hieraan ten grondslag ligt weet ik niet, maar hoezo de opmerking "We hebben het geld niet?" Blijkbaar is het geld er wel, maar is dit op een andere manier besteed.

    Door een klein percentage van dit geld te reserveren voor de "extra's die het leven leuker maken" kunnen deze voorzieningen in stand worden gehouden. En ja, ik ben bekend met het huidige mehodiek, waarbij de zorgzwaarte van de cliënt een grote rol speelt in de financiering.

    Ik neem aan dat mevrouw Koopmans ook dit jaar met vakantie gaat en misschien zelfs wel tweemaal. Dat is één van de "extra's die het leven leuker maken" (en indirect betaald wordt uit het collectief gefinancierd gebonden vermogen...), net als een salarisverhoging van 14% / 18%. Wanneer mevrouw Koopmans nu eens van deze salarisverhoging had afgezien, kon dit geld (afhankelijk van het uitgangspunt EUR 18.626 / EUR 20.664) gebruikt worden voor het instand houden van de zogenaamde extraatjes.

    Geplaatst door koetsie op 14:16 09-jun-2010
  • Wat zeiken jullie toch! Jullie hebben achtereenvolgens gekozen voor Hogevorst (de afschaffer van het ziekenfonds) en Ab Klink (de marktwerking goeroe van het CDA) als ministers voor de Gezondheidszorg.

    Geplaatst door saleiman op 14:19 09-jun-2010
  • Wie zegt dat ik gekozen heb voor Hoogervorst, dan wel voor Appie Klink??

    Geplaatst door koetsie op 14:44 09-jun-2010
  • Ik weet zeker dat als je met een aantal vrijwilligers diet voor deze ouderen zou willen doen voor pak hem beet € 3 , het makkelijk voor elkaar te krijgen is in plaats van de schandaleige bedragen die ze nu in rekening brengen!

    Geplaatst door dubio op 15:00 09-jun-2010
  • heb net gestemd. niet op de SP zoals ik normalerwijze doe maar op de partij van de arbeid.
    iedere maar dan ook echt iedere politieke partij schijnt het beste vóór te hebben met de bevolking maar ieder op zijn eigen manier.
    strategisch stemmen noemt men dat wat ik net gedaan heb?!
    ja, omdat ik van harte hoop dat de vvd niét de grootste word.
    het zal kantje boord zijn maar als mijn stem het mede kan voorkómen dan heel graag!

    Geplaatst door doedelsestrupi op 15:25 09-jun-2010
  • dit maakt wel weer duidelijk dat er nog meer bezuinigd moet worden in de zorg

    Geplaatst door geheelterecht op 15:43 09-jun-2010
  • namelijk het ontslag van diegene die dit op zijn/haar geweten heeft

    Geplaatst door geheelterecht op 15:44 09-jun-2010
  • moeke op 14:08 09-jun-2010
    Lieve Moeke :-) Wat me nog steeds dwars zit en waar ik nog steeds op zit te wachten is het kwartje van Kok. dit kwartje is inmiddels geworden in loop der jaren 365000 km gedeeld door een verbruik van 1 op 12 = 30416 ltr maal 25 ct = 7604 gulden gedeeld door 2.20371 = 3450 euro wat ik inmiddels van volks verlakker Wim Kok tegoed heb. Waar komen de grootste graaiers vandaan, of waar hebben ze hun opleiding genoten,
    ( Bos belasting ) Partij van de Armoede dacht ik.

    Geplaatst door watergeus op 15:45 09-jun-2010
  • dubio op 15:00 09-jun-2010 Ik stel voor dit door jongeren te laten doen tegen 5 euro per uur, dan worden ze volgens mij beter betaald dan vakken vullen bij welke supermarkt dan ook of werken bij de Mac D.

    Geplaatst door watergeus op 15:51 09-jun-2010
  • doedelsestrupi op 15:25 09-jun-2010

    Dus jij hebt op die partij gestemd die in basis verantwoordelijk is voor het beleid wat nu in verpleeg-en verzorgingshuizen wordt gevoerd. Strategisch ouderen laten creperen bedoel je zeker.

    Geplaatst door upperdog op 15:53 09-jun-2010
  • Doedelsestrupi op 15:25 09-jun-2010
    Even een stukje uit de Telegraaf en over Aleid Wolfsen, die zo nodig business-class moest vliegen.

    Vragen over duur vliegticket Aleid Wolfsen
    UTRECHT - Er is ophef ontstaan over het business class-vliegticket van de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen naar de wereldtentoonstelling in Shanghai.
    De burgemeester bezocht de tentoonstelling met een delegatie van onder andere commissaris van de Koningin in Utrecht Roel Robbertsen. Volgens Wolfsen zou het raar zijn geweest als hij als enige economy class had gevlogen.
    De SP echter wijst er echter op dat veel ambtenaren binnen de delegatie juist wel goedkoop naar Azië vlogen en wil dat de PvdA'er het verschil tussen de twee tickets terugbetaalt.
    Volgens mij had je toch beter SP kunnen stemmen inplaats van die achterbakse PvdA

    Geplaatst door watergeus op 16:02 09-jun-2010
  • koetsie op 14:16 09-jun-2010
    Inderdaad volgens het Handboek Non-profitorganisaties: een handreiking voor de praktijk van F D J van Schaik is ( collectief gefinancierd -niet vrij- vermogen) het geld dat aan de zorg besteed had moeten worden en nu in blijkbaar in reserve wordt gehouden; misschien verwacht men nog slechtere overheids bijdragen .Overigens die 298271 euro voor directeur EH.W in 2008 was ook bepaald geen fooi.

    Geplaatst door bee1 op 16:12 09-jun-2010
  • upperdog op 15:53 09-jun-2010
    Nee, die ellende komt van de VVD en het CDA (met de A van A-sociaal)

    Geplaatst door dubio op 16:20 09-jun-2010
  • Ga zo ook stemmen: vroeger altijd VVD gestemd, laatste keer D'66 en nu dus PvdA, vrouw idem, schoonouders ook!!!!!!

    Geplaatst door dubio op 16:21 09-jun-2010
  • werner1 op 14:00 09-jun-2010
    Waar blijven 75 tot 85 zetels van de PVV? (Zoals je eerder beweerde?)

    Geplaatst door dubio op 16:24 09-jun-2010
  • wij zijn een vangnet, geen hangmat......
    laat zij dan eens een flink stuk van haar riante salaris inleveren, knip een of twee overgewaardeerde managers uit het systeem en de mensen die door omstandigheden aangewezen zijn op zorg kunnen gewoon een frisse neus halen, een koekje bij de koffie krijgen en douchen als ze dat wensen in redelijkheid.

    en dan even dit over het stemen vandaag; er zijn heel eg veel mensen die uit angst voor de enge plannen van Rutte en Wilders strategisch Links stemmen. Om een blok te vormen tegen het snoeien in plaats van met beleid watergeven. Handig? Slim? Ik weet het niet, maar ik weet een ding wel; met Rutte en Wilders aan t roer gaan de mensen met een niet-zo-groot inkomen en een verminderde arbeidsdeelname er te fors op achteruit.
    Rutte kan wel zeggen dat je dan maar moet gaan werken, maar dan met er wel werk zijn! En wie boven de 45 is kan het echt wel vergeten, die komt NIET aan de bak of aan de bal!!!

    Geplaatst door Tierelier op 16:25 09-jun-2010
  • Werner1, waar blijven nou die 75 zetels die Wilders volgens jou zou gaan halen.......

    Geplaatst door Tierelier op 16:25 09-jun-2010
  • Ik neem aan dat jij als kenner koetsie, ook bekend met verhogingen van de personele lasten als gevolg van loonsverhogingen, eindejaarsuitkeringen etc. Neem daarbij ook nog dat zoginstellingen eigen risicodrager zijn geworden van het vastgoed (moet dus gefinancierd worden door zorginkomsten) en dat de boekwaarde's die in de jaarstukken worden opgenomen niet de werkleijke waarde's vertegenwoordigen, maar lager zijn. Volgens mij kom je dan tot en redelijke verklaring van de stijging van de collectief vermogen...of heb ik het mis?

    Geplaatst door rataplan op 16:34 09-jun-2010
  • Tierelier op 16:25 09-jun-2010
    We verbieden nog langer dat buitenlanders in Nederland gaan werken, we stoppen met de immigratie van waar vandaan dan ook. Hierdoor ontstaat een tekort aan arbeidskrachten en als de vraag naar arbeidskrachten stijgt, stijgen ook de salarissen. Zo snijdt het mes aan 2 kanten, door markt werking. In de enconomie is dit te vergelijken met de varkenscyclus.

    Geplaatst door watergeus op 16:44 09-jun-2010
  • rataplan op 16:34 09-jun-2010
    Boekwaarde staat aan de debet kant van de balans en op onroerendgoed mag afgeschreven worden behalve de grond.
    Als de boekwaarde daalt zoals jij zegt daalt ook het eigen vermogen = bezittingen minus schulden. Het begrip collectief vermogen zegt mij niks, bedoel je hiermee het eigenvermogen ?

    Geplaatst door watergeus op 16:56 09-jun-2010
  • Ik ga VVP stemmen :-))

    Geplaatst door watergeus op 17:02 09-jun-2010
  • @rataplan Nou kenner is iets teveel gezegd. Het viel mij op dat het collectief vermogen met 327% gestegen is. En dat is fors. De factoren die je noemt zorgen inderdaad voor een deel tot een stijging van het collectief vermogen, maar of dat tot een zo grote stijging leidt, valt te betwijfelen.

    Ik heb uit contact met een ex-collega, ik werk al een tijdje niet meer in de zorg, dat zorginstellingen eigen risicodrager geworden zijn.

    Dat houdt dan ook in dat zorginstellingen in het vervolg veel beter op de solvabiliteit van hun instelling dienen te letten. En daar schortte het indertijd nog wel eens aan bij zorginstellingen.

    Maar mijn ervaringen met directeuren in de zorg die wat verkondigen is niet zo'n goede. O.A. megalomane projecten, waardoor de financiering soms gierend uit de klauwen liep en een directeur, die zich niet hield aan de eigen AO/IC procedures. Het gaat te ver om hier verder op in te gaan.

    Geplaatst door koetsie op 17:25 09-jun-2010
  • Nadat ik zojuist een half uur in het stemhokje was geweest, kwam iemand van het stembureau bij me om te vragen of het niet lukte ? Ja zeg ik, ik heb een probleem ik kan de VVP niet vinden, zegt betreffende persoon ik zoek wel even met u mee meneer misschien ziet u de VVP over het hoofd. Na nog een half uur kon betreffende persoon de VVP ook niet vinden en stelde voor om het gemeentehuis te bellen naar het hoofd van de kiescommissie, het kon ja zijn dat er verkeerde stembiljetten geleverd waren ? Om dat dit alles mij te lang duurde, hebben we afgesproken dat ik rond 20.00 uur vanavond weer langs zou komen, zodat ze wat meer tijd hebben om een en ander uit te zoeken.

    Geplaatst door watergeus op 17:31 09-jun-2010
  • Vanmorgen op wekelijksepeiling 44096 stemmers.Zetelverdeling
    CDA 8,CU 4,D66 14,GL13,PVDA 25,PVDD 3,PVV 33,SGP 1
    SP 15,TROS 2,VVD 29.

    Geplaatst door werner1 op 17:33 09-jun-2010
  • Jaja, de redactie stelt geen verkiezingstopic open om te reageren en dan gaan we het maar hier doen. Ok dan!

    Enfin, ik gok er nog steeds op dat de PVV niet meer dan 8% van de stemmen in het noorden krijgt, met name de drie provinciehoofdsteden zullen het gemiddelde omlaag trekken, net als met de LPF destijds. Zij kwamen niet verder dan een paar procenten hier in het noorden.

    Gemeentelijk stem ik VVD, landelijk twijfel ik nog tussen SP en D'66. Tis me something, toen ik 18 was stemde ik ook D66, daarna nooit meer en heb ik altijd VVD gestemd, tot drie jaar gelede. Ik ben er dit jaar nog meer van overtuigd dat de VVD niets doet voor modaal-min en daaronder en alleen maar de upper 10% wil steunen. Aangezien de SP een goed MKB-programma heeft kan ik daar nu veilig op stemmen, denk ik........... :-)

    Ik moet nog stemmen.

    Geplaatst door pragmaat op 17:34 09-jun-2010
  • werner1 op 17:33 09-jun-2010
    Let maar op: het wordt een tweestrijd tussen PvdA en VVD....
    Ik hoop op de PvdA.

    Geplaatst door dubio op 18:16 09-jun-2010
  • @werner1 op 17:33 09-jun-2010

    Waar zijn de overige 50/60 PVV zetels van jouw maandenlange voorspellingen gebleven????

    Geplaatst door Roy 050 op 18:32 09-jun-2010
  • Sinds wanneer gelden deze tarieven voor douchen etc. Hoogstens sinds gisteren, lijkt me. Want als ik een familielid in zo'n tehuis zou hebben, zou ik onmiddellijk aan de bel trekken en er alles aan doen, om dit binnen 24 uur aan de grote klok te hangen. Hadden familieleden van de bewoners tot nu toe belangrijkers te doen?

    Geplaatst door Harbinger op 18:37 09-jun-2010
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Noorderling moet minstens eenmaal per jaar naar Dierenpark Emmen (uitleg)
Poll
Eens (35%)
Oneens (65%)
Totaal aantal stemmen: 579

Wonen




Over alles wat het wonen in het Noorden leuk maakt! De laatste trends, het stoerste design, de leukste tips, de mooiste interieurs en de heerliijkste tuinen.

Bespaar en win!

Toos & Henk

advertenties