sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

CDA'ers Noorden willen niet met Wilders

  • DVHN | Gepubliceerd op 14 juni 2010, 07:00
Assen/Groningen - 

Prominente CDA-leden uit Noord-Nederland voelen niets voor een regering van hun partij met de VVD en de PVV. Henk Klaver van de Drentse Statenfractie en de herkozen Kamerleden Margreeth Smilde uit Eelde en Joop Atsma uit Surhuisterveen.

Klaver vindt dat het CDA na het forse verlies helemaal niet moet regeren. Hij vindt dat er een paarse regering moet komen. Margreeth Smilde liet weten veel reacties van leden te krijgen die het niet zien zitten dat hun partij met de PVV gaat regeren. Smilde nam zelf ook afstand van de PVV die volgens haar "een miljoen Nederlanders buiten boord zet".

Rikus Jager, CDA'er uit Appingedam, vindt dat VVD en PVV eerst maar eens met de PvdA moeten gaan praten over regeringsdeelname. "Als CDA past ons eerst bescheidenheid en is regeringsdeelname niet het meest logisch." Jager stond 25ste op de kieslijst van het CDA en is dus net buiten de boot gevallen voor een hernieuwd kamerlidmaatschap. "Ik zou dolgraag weer in de Kamer komen om weer iets te betekenen voor het Noorden. Maar niet ten koste van alles."

Principiele bezwaren tegen samenwerking met de PVV werpt Jager niet op. "Het lijkt me heel lastig om met hun op een lijn te komen. Maar je weet het nooit. Als je ziet hoe gemakkelijk Geert Wilders is afgestapt van zijn breekpunt over de AOW, is er misschien meer mogelijk."

Inloggen
Reacties
  • Hoeveel Nederlanders heeft Het CDA dan wel niet buitenbbord gezet ....? Dan zijn ze even vergeten zeker , we wachten nog steeds op dat ZOET !

    Geplaatst door Hasewint op 08:55 14-jun-2010
  • Dus ook hier staat de D niet voor democratie maar is. Het is de D van dictatuur. Een hele bevolkingsgroep en haast voor 100%(1,5 miljoen) Nederlanders die voor NL gewoontes hebben gekozen worden opzij gezet. Misschien was het juist het gebruik van de D van het CDA die de rede was die veel CDAers op andere gedachten hebben gebracht.

    Geplaatst door kharmd op 09:07 14-jun-2010
  • Hoeveel Nederlandse PVV stemmers zet het cda dan buitenspel.
    Wat is belangrijker de Nederlandse PVV stemmer of de kwaadwillende allochtoon?

    Geplaatst door Vaderlander op 09:09 14-jun-2010
  • Het CDA heeft beter even niets te zeggen na zo'n nederlaag. Maar men moet wel serieus ingaan op een eventueel beroep van de VVD om dit land mee te regeren. Wat Nederland echt niet kan gebruiken is een pimpelpaars kabinet.

    Geplaatst door DriekusVierkant op 09:11 14-jun-2010
  • Rake opmerking Hasewint, je hebt helemaal gelijk. Dankzij het Cda (ontslagversoepeling, verkorting duur ww, opeten eigen vermogen) mogen veel mensen boven de veertig hun opgebouwde eigen vermogen (overwaarde eigen huis, auto verkopen, motor verkopen, caravan verkopen, spaargeld van zichzelf en hun kinderen opmaken etc. etc.) terwijl ze nauwelijks kans hebben om nog weer aan de slag te komen. En dat terwijl er wel miljarden over de balk worden gegooid voor Uruzgan, Irak, Jsf etc. etc.

    Geplaatst door Knoalster774 op 09:20 14-jun-2010
  • Wedden dat ze meedoen als ze gevraagd worden.
    Coksianen zijn onbetrouwbaar en daarom zitten ze in de politiek omdat ze elders niet aan de bak komen.

    Geplaatst door herodes op 09:24 14-jun-2010
  • De CDA heeft helemaal niets meer te willen!

    Geplaatst door jerrie3 op 09:37 14-jun-2010
  • Herodes ik uiver dat je wellicht gelijk hebt. Maar er zijn niet alleen protestanten bij het Cda maar ook katholieken. Verhagen bijv. is nog een graadje erger dan Balkenende. Een leugenaar pur sang.

    Geplaatst door Knoalster774 op 09:41 14-jun-2010
  • Wederom vreemde reactie hierboven, schijnbaar is het lezen van een artikel een groot probleem voor sommigen.
    Het CDA ziet geen mogelijkheden om samen met de PVV in een kabinet te stappen.
    En vind dus gezien het door hun geleden verlies, dat zij niet moeten deelnemen aan een eventueel VVD-PVV kabinet.
    De CDA zet dus geen anders denkende buitenspel, maar alleen hun eigen partij.
    Als er gesproken wordt over een kabinet die voldoet aan de democratische gevoelens van de meerderheid beslist, dan zal het dus VVD (32), PvdA (30), PVV (24) moeten worden.
    Lijkt mij een erg leuke opdracht voor de informateur.

    Geplaatst door Roy 050 op 09:46 14-jun-2010
  • Ik snap niet waar men zich zo druk om maakt, het CDA is toch niet verplicht om met de PVV samen in een regering te gaan zitten. Het is hun democratisch recht om zelf te beslissen, met wie ze willen regeren.

    Geplaatst door geen op 09:59 14-jun-2010
  • Vaderlander op 09:09 14-jun-2010

    Dat is niet zo moeilijk, de kwaadwillende autochtoon natuurlijk.

    Geplaatst door upperdog op 10:21 14-jun-2010
  • Roy 050 op 09:46 14-jun-2010
    Roy, helemaal gelijk.
    De andere reacties komen van een stelletje populistische schreeuwers. Op zich natuurlijk ook wel grappig.

    En vreemd genoeg lees ik nergens dat de CDA-ers Margreeth Smilde en Joop Atsma weigeren om zitting te nemen in een kabinet met de PVV.
    En Klaver is een inmiddels afgedankt CDA-fossiel.

    Geplaatst door gemiddeld op 10:26 14-jun-2010
  • helaas losers, de kiezer heeft gekozen..

    Geplaatst door noord-drenthe op 10:58 14-jun-2010
  • Populistische schreeuwers...hmmmmmm, Knoalster......lijkt er wel op. Over leugenaars gesproken.......ken ze genoeg bij de SP, willens en wetens omzelf maar te scoren.

    Geplaatst door rataplan op 11:08 14-jun-2010
  • De rol van het CDA is uitgespeeld, zij hebben niets te willen, alleen maar te dienen.

    Geplaatst door Neerlandsbloed op 11:38 14-jun-2010
  • Morgen zullen we dit bericht ook wel prominent op de voorpagina van de Waarheid van het Noorden zien. Het oude nieuwsblad is een brallerige linkse straatkrant geworden (zet hem op Job).

    Geplaatst door Neerlandsbloed op 11:40 14-jun-2010
  • Het is toch wat Neerlandsbloed.....ben je he niet met het Dv/hN eens is het een linkse staatskrant geworden.Gezien jou naam en deze opmerking ala Wilders durf ik jou welin de extreemrechtse hoek te zetten.En die hoek vind ik heel eng.Extreemlinks trouwens ook.Van deze stromingen hebben we weinig goeds te verwachten.Misschien is De Telegraaf wat voor jou?Daar heb je ruimte zat om de verderfelijke Wilders ideeen neer te zetten.Geen Moderator die jou een stoobnreed in de weg legt daar.Als het maar strookt met de waanzin van Wilders.
    Een brallige uiterst rechts stRaatkrant is dat geworden.Jaren geleden nog hardstikke fout ook nog.Maar ik denk dat jou dat niets uitmaakt.

    Geplaatst door RichardAssen op 12:16 14-jun-2010
  • Dan is het jammer dat er nog noordelingen in de (afgeslankte) CDA club zijn blijven zitten, was beter geweest als die er ook nog waren verdwenen.

    Geplaatst door boer11 op 12:52 14-jun-2010
  • kharmd op 09:07 14-jun-2010, Het CDA zet ruim 1,5 miljoen kiezers buiten spel is de teneur van jouw betoog, of begrijp ik iets niet goed.
    Als 1,5 miljoen op de PVV gestemd hebben wil dat nog altijd zeggen dat ruim 9 miljoen mensen NIET op de partij van dat blonde leeghoofd gestemd heeft.
    Buiten dat, als een partij ruwweg gehalveerd wordt bij een verkiezing, lijkt mij dat ook een overduidelijk signaal om even vanaf de zijlijn de boel in ogenschouw te nemen en een herstelplan uit te dokteren. Een duidelijker signaal om niet te regeren lijkt mij bijna niet mogelijk.
    Ik ben het zelden eens met de CDA-standpunten, maar in dit geval vind ik dat ze groot gelijk hebben. De kiezer heeft gekozen voor een soepje van VVD, PvdA en PVV. Aan de formateur de opdracht om daar een eetbaar gerecht van te maken.

    Geplaatst door willem, zevenaar op 14:48 14-jun-2010
  • willem, zevenaar op 14:48 14-jun-2010.
    Sorry er waren in het totaal minder dan 9 miljoen stemmers die gestemd hebben, hoe zit dat dan dat er 9 miljoen niet op Wilders hebben gestemd. En verder moet ik hier de conclusie trekken dat u aan de kant staat van de niet Nederlanders die wel mogen stemmen en hier alleen maar komen om hun wil aan ons op te dringen. En er voor zorgen dat onze ouders in verzorgingshuizen slechter verzorgd worden omdat zij die miljoenen verteren. Ja ook mijn vrouw is van zuidelijke komaf zij en ik weten echt wel waar we het over hebben.

    Geplaatst door kharmd op 15:57 14-jun-2010
  • Ik stond op het punt om te reageren Willem, maar nu ik jouw reactie lees kan ik alleen maar vaststellen dat ik het niet beter had kunnen uitdrukken!

    Geplaatst door Khrushchev op 16:01 14-jun-2010
  • cda heeft niks te willen , waar dan ook in nederland , die hebben zo dik verloren , moeten zich nu maar een poosje rustig houden dacht ik zo

    omdat de pvv zo veel stemmen heeft gekregen , zal er naar geluisterd moeten worden .
    heeft een reden dat ze zo groot zijn geworden , mensen horen eindelijk eens iets wat ze willen horen , en niet altijd die omgekeerde discriminatie , waar je maar wordt voorgetrokken zolang je een getinte huidskleur hebt!

    de mensen in nederland zijn dat zat!

    Geplaatst door blij met voorjaar op 16:02 14-jun-2010
  • Mocht de PVV in de regering komen en dat geblondeerde, opruiende leeghoofd gaat mee-regeren, dan krijgen we een nieuwe economische crisis. Je denkt toch niet, dat de Arabieren al die waterwerken, havenaanleg, baggerwerkzaamheden, bloemenimport, zuivelimport, etc. aan een land als Nederland zullen gunnen, als er islam-haters de dienst gaan uitmaken. Nee, voor de economie is het beter, dat WIlders aan de zijlijn blijft staan.

    Geplaatst door Addo op 16:22 14-jun-2010
  • En toch ligt de laatste kaart bij het CDA, en dan wel het CDA van Verhagen. En die zegt niet bij voorbaat nee.

    Geplaatst door Grutto op 16:28 14-jun-2010
  • mijn beste kharmd op 15:57 14-jun-2010, een simpel rekensommetje. Als 24 zetels goed zijn voor 1,5 miljoen kiezers dan hebben er ruim 9 miljoen kiezers gestemd (150 zetels) Anders zijn de 1,5 miljoen kiezers, waar ik GW steeds over hoor ook een stuk minder.
    Je hebt in zoverre gelijk dat de 9 miljoen in mijn eerste reactie er dan ruim 7,5 miljoen haden moeten zijn. Voor de rest blijf ik bij mijn mening dat het CDA niet in een regering, van welke snit ook maar, moet stappen. Ze zijn afgestraft door de kiezer en moeten gewoon hun wonden likken en aan herstel werken of zichzelf opheffen.
    En de conclusie dat ik "...aan de kant staat van de niet Nederlanders die wel mogen stemmen en hier alleen maar komen om hun wil aan ons op te dringen. En er voor zorgen dat onze ouders in verzorgingshuizen slechter verzorgd worden omdat zij die miljoenen verteren. .... " laat ik geheel voor uw eigen rekening en verantwoording. Ik wist het namelijk nog niet van mezelf, maar zoals Jan Jurkes de Swoepernaksi altijd al zei "een dag iets niet geleerd is een verloren dag. Dank zij uw briljante analyse heb ik deze dag weer wat geleerd..

    Geplaatst door willem, zevenaar op 16:58 14-jun-2010
  • De PVV is GEEN democratische partij, Wilders is daar de baas en niemand anders dat wordt door veel mensen vergeten, mijn vraag wat doet zo'n partij eigenlijk in de regering. Nederlanders tet op uw zaak. Waar is het democratische gehalte van de mensen?

    Geplaatst door aukeg op 17:04 14-jun-2010
  • Elke gelegenheid ter voorkoming van paars (pluis) moet met beide handen worden aangegrepen.

    Geplaatst door kniezebieter op 17:06 14-jun-2010
  • Eerst namen ze Wilders niet serieus, nu schijten ze allemaal in hun broek want ojee misschien komt hij wel in de regering!
    Beetje laat niet?

    Geplaatst door ziggyrat op 17:40 14-jun-2010
  • Addo op 16:22 14-jun-2010 Je praat POEP
    je praat als een kip zonder kop

    als CDA niet willen samen werken met PVV moeten ze maar opflikkeren , want de mensen hebben gekozen daar kunnen die nsb`ers aan houden

    Geplaatst door semm op 17:43 14-jun-2010
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Noorderling moet minstens eenmaal per jaar naar Dierenpark Emmen (uitleg)
Poll
Eens (34%)
Oneens (66%)
Totaal aantal stemmen: 541

Wonen




Over alles wat het wonen in het Noorden leuk maakt! De laatste trends, het stoerste design, de leukste tips, de mooiste interieurs en de heerliijkste tuinen.

Bespaar en win!

Toos & Henk

advertenties