sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

Moslima’s roepen Eshan Jami tot de orde

  • DVHN | Gepubliceerd op 11 september 2007, 23:01
assen/groningen - 

Zo’n veertig moslimvrouwen uit het Noorden hebben de handen ineen geslagen om tegenwicht te bieden aan Ehsan Jami en zijn dinsdag opgerichte comité voor ex-moslims. Verenigd in Vrouwen van Ihsan (daad van het hart) willen zij dat de discussie over afvallige moslims ook in de moslimgemeenschap gevoerd wordt en niet alleen in hogere culturele kringen.

Maandag nam ook een groep ex-moslims afstand van het comité. Vrouwen van Ishan wil voorlopig niet in publiciteit uit angst lastig gevallen te worden en heeft Tjeerd van Dekken uit Groningen, kandidaatvoorzitter van de PvdA, gevraagd als woordvoerder. Van Dekken zegt dat de vrouwen uit bijna alle noordelijke steden komen. ”Uit Assen, Groningen, Hoogeveen, Hoogezand-Sappemeer en Meppel. Ze staan met beide benen in de maatschappij.”

In een verklaring laten de moslima’s weten dat Eshan Jami, die de islam de rug toekeerde en onlangs werd mishandeld, niet de discussie over geloofsafval aangaat met moslims. ”De discussie gaat met name over Jami zelf en zijn uitspraken. Die is blijven steken in oneliners over de moslims en de profeet. Die lokken reacties zonder argumenten uit, bedreigingen en geweld. Mensen die besluiten geen moslim meer te zijn, dreigen daardoor vergeten te worden.”

De vrouwen roepen alle moslims op de discussie te voeren binnen hun gemeenschap en daarbuiten. ”Met een extremist valt niet te praten, maar met honderdduizend gewone moslimvrouwen- en mannen wel.” Volgens hen proberen neo-conservatievelingen als Geert Wilders, de discussie tussen moslims en niet-moslims te saboteren. ”Zij hebben Ehsan Jani gecreëerd als levend bewijs van hun boodschap dat moslims niet deugen.”

Inloggen
Reacties
  • Als men vanuit de moslimgeloofsgemeenschap die personen die zich afkeren met rust laat, niet bedreigd, noch hun naaste verwanten op welke wijze dan ook een haar krenkt, is er niks aan de hand. Het beroerde is dat je als moslim kennelijk levenslang hebt. Ontkomen lijkt er niet aan te pas te komen. Daar vallen velen over. Geloof is iets van ieder persoonlijk; als je tot de conclusie komt dat de ene geloofsrichting of de andere niets voor jou persoonlijk is, dan moet je vrij zijn om daar uiting aan te geven. Het zou wat zijn als we hier ook zo zouden reageren als protestanten of katholieken hun kerk de rug toekeren. Dat gebeurt op grote schaal, en uiteraard zien de bedienaren van het christelijke geloof dat met lede ogen aan, maar geloof valt niet te dwingen. Hooguit het rituele uiterlijke vertoon, maar diep in t hart moet het zitten. Als het daar niet meer zit, is het over. Om iemand dan te doden gaat mij echt veel te ver, maar het schijnt dagelijkse praktijk te zijn onder moslims. Als het niet zo is, wil ik dat graag van een insider horen.

    Geplaatst door Truus/voorheen Alie op 23:12 11-sep-2007
  • Als dit tot een zinvolle discussie kan leiden dient dat gesteund te worden.Erg jammer en wellicht tekenend is dat de vrouwen in kwestie zelf niet naar buiten durven te treden.Uit angst voor wie?Mensen uit eigen geledingen of daar buiten....wellicht beiden.Het verdiend een kans.

    Geplaatst door miyamoto musashi op 23:34 11-sep-2007
  • Ik lees dat de "Vrouwen van Ihsan (daad van het hart) willen dat de discussie over afvallige moslims ook in de moslimgemeenschap gevoerd wordt en niet alleen in hogere culturele kringen". Als dit een juiste weergave is van de werkelijkheid dan blijkt alleen al uit dit gevolg het nut en de noodzaak van Ehsan Jami en zijn comité: Dat was kennelijk noodzakelijk om deze reaktie voort te brengen, onverschillig de mening van de dames over Jami zèlf. Die is niet van belang, van belang is slechts hun opvatting "dat de discussie over afvallige moslims ook in de moslimgemeenschap gevoerd moet worden". Jammer dat ze vooralsnog "angst hebben lastig gevallen te worden". Jami is ook lastig gevallen, om het eufemistisch te zeggen, maar dat heeft hem niet weerhouden. Dappere knaap. Hopelijk worden de dames ook zo dapper.

    Geplaatst door Scarlatti op 23:58 11-sep-2007
  • Duscussie is altijd goed! En: De meeste moslims hier in Nederland deugen! (Zes procent niet)

    Geplaatst door dré oudman op 00:30 12-sep-2007
  • Laat die moslim vrouwen eerst oefenen in discussieren met hun mannen.

    Geplaatst door kwakdeuze op 00:52 12-sep-2007
  • Het lijkt er in mijn ogen steeds meer op dat de fundamentalisten in Nederland behoorlijk bang aan het worden zijn voor de waarheid van Wilders. Ik geloof totaal niet in de discussie die ze nu ineens willen voeren. Laten ze maar es antwoord geven waarom ze de fundamentalistische organisaties, moskeeen en haat predikende immams etc. hier in Ned. nooit ter discussie hebben gesteld zowel binnen als buiten hun moslim gemeenschap, want dat zou toch in hun ogen als z.g.n. vrede lievende moslims eerder een doorn in het oog geweest moeten zijn ?

    Geplaatst door De Bodybuilder op 02:39 12-sep-2007
  • Dit moest zeker van hun kerels

    Geplaatst door stefan op 06:28 12-sep-2007
  • Geen energie en aandacht aan de deze moslima's schenken.

    Geplaatst door Enck op 07:43 12-sep-2007
  • Wat denken de dames te bereiken? Val aub de Nederlanders niet lastig met wat jullie geloven of in hebben geloofd. We zitten vol met ex christenen, die doen hun verhaal toch ook niet.

    Geplaatst door langedwaas op 07:47 12-sep-2007
  • We zitten er mooi mee.

    Geplaatst door Pols 68 op 08:20 12-sep-2007
  • Regering durf het eens aan. Hou eens een referendum onder de bevolking en kijk eens hoeveel mensen er kotsmisselijk worden van dat eeuwige gezeik over moslims. Ik weet de uitslag wel. Het lijkt wel of alles tegenwoordig om moslims draait.

    Geplaatst door boer terpstra op 08:39 12-sep-2007
  • Geloof is zo passé!

    Geplaatst door Gé Klaver op 08:39 12-sep-2007
  • Ehsan Jani neigt ook naar extremisme.

    Geplaatst door Jan met de Pet op 08:43 12-sep-2007
  • Scarlatti op 11-09 23:58 Toevallig gisteren NOVA gezien? Die heer van middelbare leeftijd, die heeft alleen maar last gehad van de grote mond van Jami.

    Geplaatst door peterw op 08:51 12-sep-2007
  • boer terpstra op 12-09 08:39 Inderdaad, laat die mensen eens met rust.

    Geplaatst door peterw op 08:52 12-sep-2007
  • Hulde aan deze moslima's, Dat er blijkbaar moslims zijn die openstaan voor discussie vind ik een zeer goede ontwikkeling. Geloof valt niet te op te dringen, geloof doe je vanuit je hart, of helemaal niet natuurlijk. Dat in onze cultuur tot een paar decennia geleden geloofafval ook resulteerde in maatschappelijke uitbanning bewijst dat geloofsovertuigingen en en organisaties erachter flexibel kunnen zijn, Natuurlijk is er veel weerstand vanuit de moslimorganisatie omdat zien dat ze hun grip op hun leden verliezen. Wat het gaat in dit geval echt niet om een onvoorwaardelijk geloof in Allah, neen, zoals altijd gaat het om macht. Dat was/is in de katholieke kerk zo, dat is in de Islam zo. Maar gelukkig ontstaat er nu dus een nieuwe stroming moslims, Moslims die niet meer gedicteerd willen worden door hun geloof, maar die willen geloven wat zij voelen en niet wat de Imam voelt. Ik ben blij dat de discussie geopend wordt, blij dat Jami die deur ingetrapt heeft (hetzij op een ietwat ruwe manier). Kom moslims, laten we een lekker potje discussie voeren, wat jullie geloofsafvalligen zijn niet het enige punt wat op de agenda moet staan. Een goed begin voor een verdere discussie.

    Geplaatst door Sarin op 09:07 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 08:51 Gisteren Zwagerman gezien bij DWDD? Hij vroeg zich hardop af waarom Maarten 't Hart wekelijks in zijn colum christenen tot op het bot mocht afkraken, en waarom Jami dit niet mag. Hij gaf aan dat Jami misschien harde bewoording gebruikte, maar dat hij hier in Nederland alle recht heeft dit te doen, dus alle recht om te beledigen, net als dat Maarten 't Hart deed met de christenen. Ook vertelde hij dat Maarten 't Hart vertelde dat hij geregeld christenen in de trein tegenkwam die hem smeekte te stoppen met zijn colum (vond men wel grappig in de studio, smeken ipv dreigen). De angst voor represailles bepaald de totale discussie rondom de Islam. Als er morgen een hindustaan opstaat die het Hindu geloof in de media met de grond gelijk maakt, is er niemand die daar wat van zegt, want iedereen weet dat Hindu's hier niet gewelddadig op zullen reageren i.t.t. moslims. Maar toch is (volgens jou) Jami fout in de discussie en mogen de moslims nergens op worden aangesproken.

    Geplaatst door cees van anraat op 09:21 12-sep-2007
  • Op wat voor manier willen ze "tegenwicht bieden aan Jami?" Met veel geleuter "bewijzen" dat Jami het bij het verkeerde eind heeft en dat "er geen dwang is in de religie?" Dat Jami beveiliging nodig heeft zegt al genoeg dunkt me. En wat mij betreft mogen moslims zoveel discussiëren als ze willen. Val mij niet lastig met dat gezeur!

    Geplaatst door Joke op 09:36 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 09:21 Ja ik heb Zwagerman gezien en inderdaad gehoord wat jij boven beschrijft. Maar laat ik nu vinden dat ook Maarten 't Hart gewoon zijn fatsoen moet houden. En de fout die ik Jami aanwrijf is de polariserende en beledigende toon die hij constant aanslaat niet de inhoud van zijn ex-moslim verhaal. En moslims mogen van mij best op bepaalde zaken worden aangesproken, maar doe dat dan wel met fatsoen. Overigens dreigt slechts 6% van de moslims met geweld tegen een afvallige dus stellen dat moslims in het algemeen gewelddadig reageren is aperte nonsens. Verder komen er ook uit ex-moslim hoek steeds meer tegengeluiden vwb Jami. Die mijnheer gisteren in Nova had jaren helemaal geen last van het feit dat hij vroeger moslim is geweest. Sinds Jami was hij in ene ex-moslim i.p.v. van gewoon een ongelovige burger.

    Geplaatst door peterw op 09:38 12-sep-2007
  • Met het vragen aan Tjeerd van Dekken om als woordvoerder op te willen treden, weten wij in elk geval hoe de voorzitter van de PvdA in spe,denkt over de toenemende islamisering binnen de partij.Dit ligt wel goed bij de huidige leiding, maar het is maar de vraag of de leden zo'n voorzitter echt nodig heeft.

    Geplaatst door henk op 09:42 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 09:21 Overigens maakte Zwagerman ook duidelijk wat een merkwaardig mannetje Wilders toch is. De ene week vragen om een verbod op de koran en de volgende week een document tekenen waarin uitdrukkelijk staat dat iedereen vrij moet zijn om de godsdienst te belijden die hij wil. Maar ja, Jami doet het goed bij het volk en dus zetten we onze handtekening maar, dat levert weer stemmen op.

    Geplaatst door peterw op 09:51 12-sep-2007
  • Joke op 12-09 09:36 Geldt dat ook voor Jami? Of mag er wel steeds negatief over moslims gesproken worden en sta je te juichen, maar als ze zich willen verdedigen dan moeten ze je met rust laten?

    Geplaatst door peterw op 09:53 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 09:38 'Die mijnheer gisteren in Nova had jaren helemaal geen last van het feit dat hij vroeger moslim is geweest. Sinds Jami was hij in ene ex-moslim i.p.v. van gewoon een ongelovige burger.' Heb zelf Nova niet gezien, maar is het nu de schuld van Jami dat deze persoon wordt lastiggevallen, of de schuld van diegene die de man lastigvallen? En dat jij vind dat ook Maarten 't Hart zijn fatsoen moet houden, mag je helemaal zelf weten, echter, het is in Nederland wel zo dat je mag zeggen wat je wil. Mocht iemand dat vervolgens niet trekken, heeft men de mogelijkheid naar de rechter de stappen, en niet het recht om geweld te gebruiken. Dat slechts 6% van de moslims dreigt met geweld tegen afvalligen (dat zijn dus 60.000 geweldadig moslims in Nederland, heb je daar ook nog een mening over?), betekend nog niet dat 'moslims geweldadig reageren een aperte leugen is'. Remember the Cartoon Riots?

    Geplaatst door cees van anraat op 10:00 12-sep-2007
  • Raar he, "ik wil geen christen zijn en toch wil ik met christenen over mijn niet christen zijn praten". Wat wil je nou? Ook gek dat je als ex-moslim toch in de moskee een vergadering van ex-moslims gaat beleggen. Vertel gewoon de waarheid en wees jezelf. Je gelooft of je gelooft niet. Durf een keze te maken. Ik geloof wel maar ik leef heel goed met niet of ex-christenen. Als je elkaar maar in waarde laat. John.

    Geplaatst door Craanen J op 10:19 12-sep-2007
  • Mogen moslima's wel denken?

    Geplaatst door Ikweetallesbeter op 10:21 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 10:00 De schuld van Jami dus. De man werd nu in ene door de media aangesproken als ex-moslim en stond nu in ene in het middelpunt van aandacht waar hij helemaal niet om gevraagd heeft. Hij werd en wordt dus niet lastig gevallen door moslims. Opvallend was ook de weigering en het gedraai van Jami toen hem werd gevraagd (door witteman in P&W) of moslims in Nederland bang moesten zijn als ze de Islam de rug toekeerde. Uit vele monden hoort men inmiddels dat zogenaamde ex-moslims zich afvragen waar Jami het eigenlijk over heeft. Een aperte leugen was misschien wat zwaar aangezet, laat ik er een zeer grove generalisatie van maken, wat mij betreft net zo erg. En waarom altijd de nadruk op de groep "slechten" bij de islam als de overgrote meerderheid bestaat uit "goede". Ik schat dat er ook makkelijk 6% christenen zijn die leven volgens de letter van de bijbel (dus ook het oude testament) maar daar hoor ik nooit iemand over. Of is het toch de angst voor de cous-cous?

    Geplaatst door peterw op 10:24 12-sep-2007
  • Beetje bij beetje komen de moslims erachter dat ze zelf kunnen denken. Over een tijdje ontdekken ze dat ze niet dood neervallen als ze niet vijf keer per dag bidden, of als ze het moskeebezoek een keer overslaan. Ze zullen ontdekken dat ze welliswaar hun geloof kunnen houden, maar door er wat minder fanatiek mee omt te gaan een prettiger leven kunnen hebben in onze contreien. Zoals mensen die andere reliegies aanhangen al langer geleden ontdekten. Ze lopen wat dat betreft een eind achter de anderen aan, dat is vervelend voor hun, lastig voor ons en zal nog veel tolerantie vergen, maar uiteindelijk, daar ben ik van overtuigt, zullen ze dezelfde conclusies trekken als de christenen een eeuw of wat geleden al deden. en als we het dan even samenvatten met het geloof als uitgangspunt; God is een vergevende, liefhebbende God, en zolang je in je hart gelooft en probeert te leven naar de regels die volgens de overlevering van Hem afkomstig zijn, dan komt het aan het einde van de rit wel goed met je.

    Geplaatst door Truus/voorheen Alie op 10:38 12-sep-2007
  • Zes procent moslims steunt geweld tegen afvalligen. Ofwel 60.000 moslim extremisten. Wat gaan ze hier aan doen deze vrouwen. Praten . Ik denk het niet want ze durfen niet eens in het openbaar te treden. De Koran is het handboek voor de onderdrukkers.

    Geplaatst door -JC- op 10:42 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 08:51 Zowel P&W als NOVA gezien. NOVA weet altijd wel de door hen gewenste persoon bij het door hen gewenste soort interview te selecteren, dus dat gegeven moet ik helaas altijd bij voorbaat in mindering brengen op het gebodene. Desondanks is het vervelend als iemand ergens last van heeft, maar dat weegt in dit geval toch echt niet op tegen hetgeen Jami reeds aan positiefs heeft weten te bereiken. Die meneer kwam zeer zelfbewust en geïntegreerd over, die redt zich wel. Het gaat hier echter om de moslim-apostaten die zich NIET redden, daarvoor te kwetsbaar zijn, en, in het kielzog daarvan, de Nederlandse rechtsstaat die zich op het gebied van hoofdstuk 1 (de grondrechten) aangetast mag/behoort te voelen. Het is namelijk zoals de voorzitter van het Engelse comité voor ex-moslims Maryam Namazie zei: "De politieke islam heeft een doel, de politieke islam wil elk aspect van ons leven controleren. En afvalligheid is in de islam de grootste misdaad. In Europa zijn de methodes van de politieke islam subtieler dan in de islamitische wereld maar het resultaat is even erg. Als je ook maar één vers van de Koran of de islamitische wet ter discussie stelt, stel je alles uit de islam ter discussie. En als je eruit stapt, ondermijn je alles." En dat is dus een zeer ernstige bedreiging van onze rechtsstaat, peterw.

    Geplaatst door Scarlatti op 10:46 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 10:24 Ach ja, de overbekende 6% geweldadige christenen die hebben aangegeven geweld te willen gebruiken tegen geloofsafvallers. Ze besaan hoor, en slaan ook geregeld ex-christenen in elkaar. Alleen hoor je daar nooit iets over, omdat ook alle media alleen moslims in een slecht daglicht willen plaatsen. Daarnaast, nog 1 maal de vraag, is het de schuld van Jami dat deze man wordt lastig gevallen, of de schuld van de mensen die hem lastig vallen? Als ik vandaag iets bekend maak, wat ook op jouw betrekking heeft (terwijl ik dat niet weet) en jij wordt daar vervolgens op aangesproken, dan neem je mij dat kwalijk? 'En waarom altijd de nadruk op de groep "slechten" bij de islam als de overgrote meerderheid bestaat uit "goede".' Uit onderzoek blijkt dat 60.000 moslims in Nederland bereid zijn geweld te gebruiken tegen geloofsafvallers. Ik vind dit nogal schokkend, waarom zou hier geen nadruk op mogen worden gelegd?

    Geplaatst door cees van anraat op 10:50 12-sep-2007
  • Hoe kun je afvallige zijn als je nooit vrijwillig de keuze hebt gemaakt om moslim te worden. Als kind word je meegenomen. Je kunt pas een dergelijke levensveranderende beslissing nemen als je volwassen bent en een examen hebt gehaald over het geen in de koran staat.

    Geplaatst door ach ja op 10:52 12-sep-2007
  • peterw op 12-09 10:24 'Ik schat dat er ook makkelijk 6% christenen zijn die leven volgens de letter van de bijbel (dus ook het oude testament) maar daar hoor ik nooit iemand over.' Selectieve nieuwsgarig? Er staan geregeld berichten in de media over bewoners van de Nederlandse bible belt die bijvoorbeeld hun kinderen niet inenten. Echter, geweldadige verhalen over deze groep lees je zelden in de media. Misschien omdat ze wat minder geweldadig zijn?

    Geplaatst door cees van anraat op 10:56 12-sep-2007
  • Een geloof of organisatie, dat geen respect heeft voor gelijke rechten man/vrouw, Homo/Hetero etc. en de nederlandse grondwet dus niet respecteert, hoort naar mijn mening niet thuis in Nederland. Nog steeds mis ik van de overkoepelende Moslimraad een duidelijk signaal naar buiten, waarin afstand wordt genomen van extreme moslims, die andersdenkenden bedreigen.

    Geplaatst door j.boonstra op 10:57 12-sep-2007
  • Gepost door Truus/voorheen Alie op 12-09 10:38 Wat goed van jou dat je zo'n genuanceerd beeld hebt van "de moslims" in Nederland. Zo te lezen ben je echt een vrouw van de wereld. Natuurlijk zijn álle moslims fanatiek en zo lopen natuurlijk ook állemaal achter en dat is vervelend voor "hun". Ik zal je verassen, net zoals er ongeveer 16 miljoen verschillende Nederlanders zijn zijn er ook ongeveer 1 miljoen moslims die allemaal verschillend zijn, met verschillende achtergronden en verschillende manieren waarop ze uiting geven aan hun geloof. Wel eens in Urk geweest Truus? ze hebben daar meer dan 10 kerken, allemaal geloven ze een beetje anders. Bij moslims werkt dat net zo. En geloof mij maar er lopen moslims rond die een stuk moderner zijn een een minder plat wereldbeeld hebben dan veel Nederlandse provincialen.

    Geplaatst door Gijsbert op 11:03 12-sep-2007
  • Truus/voorheen Alie op 11-09 23:12 Het schijnt maar niet te willen door te dringen dat Jamie waarschijnlijk niet is gemolesteerd om zijn afvalligheid. Hij vergeleek de voor moslims heilige profeet Mohammed onder meer met Ben Laden en dat wordt hem in de moslimwereld vooral kwalijk genomen. Net zo als iemand zou zeggen dat Jezus een terrorist is geweest hem niet in dank zou worden afgenomen door onze christelijke landgenoten. Dat geeft uiteraard niemand het recht daarom geweld te gebruiken. Het was opvallend dat Jamie gisteravond bij Paul en Witteman met een grote boog om de herhaaldelijk gestelde vraag heen liep of hij aanwijzingen had dat afvallige moslims in Nederland worden bedreigd. Enige tijd geleden vertelde hij zelf frank en vrij dat zijn ouders de islam hadden afgezworen en dat zijn moeder christen was geworden. Over bedreigingen aan hun adres heb ik nooit iets gehoord. En het zou van hem ook wel erg onverstandig zijn geweest al hij er van overtuigd was geweest dat deze mededeling gevaarlijk zou kunnen zijn voor zijn ouders. Ook van de mannen die enkele dagen eerder mededeelden dat ze van hun geloof waren afgestapt heb ik niet gehoord dat hun dat op bedreigingen is komen te staan. Ze gaven hun standpunt blijkbaar zonder enige angst op de TV. Bodyguards heb ik in hun omgeving niet gezien. Met bedreigingen van afvalligen, die Jamie ons wil doen geloven, valt het denk ik wel mee.

    Geplaatst door Westerling op 11:03 12-sep-2007
  • Deze moslima doen me sterk denken aan wat er gebeurt bij demonstraties in islamitische landen. Als er in het verfoeide westen weer eens iets gebeurd dat de moslimleiders niet bevalt worden zwaar gesluierde vrouwen de straat opgestuurd om hysterisch krijsend te demonstreren. Dit is strak geregisseerd, de vrouwen hebben maar te doen wat de mannelijke moslims willen. Deze moslimvrouwen uit het Noorden willen tegengas bieden tegen Jami. Hebben ze dit zelf bedacht, of worden ze uit tactische overwegingen naar voren geschoven? Is het geloofwaardig, dat vrouwen, die een achtergestelde positie binnen de Islam innemen, nu opeens het voortouw nemen? Ik geloof er niets van.

    Geplaatst door Dick op 11:12 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 10:56 Ik lees dagelijks gezeur over moslims. Dat inent verhaal zie je hoogstens bij weer een gevalletje polio-explosie. Kom op zeg, over selectieve nieuwsgaring gesproken. Geef mij eens links over dit soort verhalen over christenen in de laatste twee jaar, dan geef ik jou links over het gezeur tegen moslims in de laatste twee dagen. En als jij mishandeling van je kinderen (niet inenten) niet gewelddadig vindt, dan laat ik dat graag voor jouw rekening.

    Geplaatst door peterw op 11:15 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 09:21 Nogmaals, niemand heb ik tot dusver horen zeggen dat Jamie niet het geloof, waavan hij zegt die ooit te hebben aangehangen, te bestrijden. Maar er zijn wel velen die vinden dat hij dat niet op een wijze doet die men kan waarderen. Evenmin alsde wijze waarop Maaten 't Hart het christendom meent te moeten bestrijden. Van beide heren zu ik geen oproep ondertekenen. Met Jan Marijnissen zeg ik; "Ik kies mijn eigen woorden liever" om de afvallig moslims te ondersteunen.

    Geplaatst door Westerling op 11:18 12-sep-2007
  • .boonstra op 12-09 10:57 Ja hoor, daar hebben we er weer een die vind dat groepen moeten gaan uitleggen dat ze het niet eens zijn met wat andere groepen uitvreten. Waarom vraag je geen verklaring aan de bond van kappers waarom ze sommige mensen millimeteren, terwijl ze toch weten dat sommige van die kaalkopjes hele nare dingen doen?

    Geplaatst door peterw op 11:19 12-sep-2007
  • Joke op 12-09 09:36 Maanden lang hoor ik hier niet anders dan dat je geen moslims hoort die zich tegen het extremisme verzetten, met Joke voorop. Nu blijkt steeds meer dat er in de moslimwereld wel degelijk mensen zijn die over het geloof praten, nadenken en zelfs van hun geloof vallen. En nu zegt Joke val mij daar niet mee lastig. Het wordt voor Joke c.s. kennelijk nu ineens veel te ingewikkeld. Zolang ze vol kon houden dat het allemaal zwart-wit was waren de dingen eenvoudig. Nu wordt het allemaal wat minder overzichtelijk, dus val Joke er niet mee lastig!

    Geplaatst door Westerling op 11:28 12-sep-2007
  • Scarlatti op 12-09 10:46 Of NOVA nu wel of niet de juiste man weet te vinden doet helemaal njiet terzake. De man is er. Elsevier zal de man aan de andere kant van het spectrum ook wel weten te vinden. Overigens heb je wellicht dan ook de "schrjftgeleerde" gezien (maar dat kan ook in DWDD zijn geweest" die precies het vers kon aanwijzen waarin werd gesteld dat iedereen vrij was in het kiezen van zijn godsdienst.

    Geplaatst door peterw op 11:28 12-sep-2007
  • "Vrouwen van Ishan wil voorlopig niet in publiciteit uit angst lastig gevallen te worden." Mhoehaha, stelletje mutsen.

    Geplaatst door Kerkhof op 11:29 12-sep-2007
  • Dick op 12-09 11:12 Tuurlijk niet, alles wat Jami zegt geloven we meteen en elk tegengeluid geloven we niets van. Da's wel zo makkelijk.

    Geplaatst door peterw op 11:29 12-sep-2007
  • Uit angst te worden lastig gevallen heeft men en Pvda figuur gevraagd om hun belangen te behartingen. Ook nu is te zien waar de Pvda mee te kampen heeft. Er wordt tegengewicht georganiseerd door de Pvda, om een halt toe te roepen aan aftakeling van de partij. Alle middelen zijn daarvoor beschikbaar en bruikbaar. Ook dat deze dames zich niet bekend durven maken, geeft weer een signaal en suggestie van zelf gecreërde onveiligheid. Ook door de z.g. bedreigers niet te benoemen geeft ook deze Salonsocialist een visitekaartje af van ongekende domheid. Zo te zien is er in de allochtone groepen nog best wat mis wat betreft democratie en gelijkberechtiging van de vrouw. Had deze Pvda-er zijn achterban niet moeten inschakelen, zoals "baas in eigen buik" de "emancipatie" beweging? Dat de vrijheid van meningsuiting hier ook op een wel erg wrede manier op zeep wordt geholpen ontgaat ook deze van Dekken. Ook de beschuldiging aan het adres van Wilders met zijn PVV raakt kant nog wal,ook al omdat men vanuit een veilige positie als Moslima de discussie te voeren met een stroman als van Dekken. Men durft de discussie met Wilders niet aan en komt met een propaganda verhaal van de Pvda. In hoever ben je dan als groep nog geloofwaardig en gelijkwaardig. Het is jammer dat deze Moslima's zich voor het karretje van de Pvda laten spannen, het was uiterst waardevol geweest als de Moslimwereld een eigen geluid had laten horen. Maar het schijnt niet veilig te zijn! Heeft Wilders met zijn PVV dan toch gelijk?

    Geplaatst door bromberen op 11:34 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 11:15 'Ik lees dagelijks gezeur over moslims. Dat inent verhaal zie je hoogstens bij weer een gevalletje polio-explosie. Kom op zeg, over selectieve nieuwsgaring gesproken. Geef mij eens links over dit soort verhalen over christenen in de laatste twee jaar, dan geef ik jou links over het gezeur tegen moslims in de laatste twee dagen.' Goed zo Peter, de spijker op zijn kop. Als er dagelijks gezeik is, is er dagelijks nieuws. Als er wat minder gebeurt, schrijft de media er wat minder over. Dat jij veel links / artikelen over moslims kunt aandragen geloof ik gelijk, maar dat ligt natuurlijk aan die verderfelijk rechtse media. Voor links van mijn zijde wil ik je graag naar google verwijzen: 'christelijk + inenten'.

    Geplaatst door cees van anraat op 11:34 12-sep-2007
  • Gijsbert op 12-09 11:03 Laat ik nou moslims in de familie hebben, naast moslims wonen en er ook een paar tot mijn zeer goede vriendinnen mogen rekenen. Ik wéét van de verschillen, ik wil alleen aangeven dat de personen die nu hun mond open doen niet de kans moeten lopen de mond gesnoerd te krijgen. Zij verdienen onze steun. Want door zulke mensen zal men druppelsgewijs het fanatisme kunnen verdunnen dat in de aderen zit van mensen die uit de oorsprong-landen van de islam komen. Ik zeg nergens dat alle moslims...whatever.

    Geplaatst door Truus/voorheen Alie op 11:41 12-sep-2007
  • @Westerling op 12-09 11:28 'Maanden lang hoor ik hier niet anders dan dat je geen moslims hoort die zich tegen het extremisme verzetten, met Joke voorop.' Nu zijn we dus maanden later en hebben we ze nog steeds niet gehoord.

    Geplaatst door cees van anraat op 11:44 12-sep-2007
  • Het nieuwe geloof: jaMISme.

    Geplaatst door Jan met de Pet op 11:50 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 11:34 Maar zijn het nu de moslims of de moslim-bashers die dagelijks het nieuws vervuilen?

    Geplaatst door peterw op 11:51 12-sep-2007
  • Grappig dat wederom een prominente PvdA'er op de bres moet voor de volgelingen van 's werelds meest geweldadige religieuze ideologie. Eerst Vogelaar die openlijk de islam promoot, miljoenensubsidies voor het radicale Mili Gurus en nu 'de man met make-up' die het stemmenpotentieel van de islamitische gemeenschap wil behouden. Het is bijzonder dubieus hoe een niet-religieuze partij zich met de islam bemoeit.

    Geplaatst door Pelle2006 op 11:52 12-sep-2007
  • Truus/voorheen Alie op 12-09 11:41 Lees je eigen bericht van 10:38 nog eens, de eerste zin is al genoeg. DE moslims? Of sommige moslims?

    Geplaatst door peterw op 11:53 12-sep-2007
  • Gepost door peterw op 12-09 11:19 Tjonge jonge wat een vergelijking, hier nog een. De katholieke moord brigade, afgekort de K.M.B. Vermoord uit naam van het bisdom Utrecht willekeurige niet katholieken, denk je nou werkelijk dat het bisdom Utrecht niet dierekt afstand neemt van deze groepering en duidelijk zal maken geen enkele associatie te hebben met deze groepering. En alle daden vanuit deze groepering pertinent zal afwijzen. Ben er wel zeker van dat 94% van de katholieken een ondersteunende verklaring wil tekenen.

    Geplaatst door gj.k op 11:55 12-sep-2007
  • Pelle2006 op 12-09 11:52 Het pleit voor een partij als men dmv dialoog probeert om partijen nader tot elkaar te brengen.

    Geplaatst door peterw op 12:04 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 11:44 Gehoorapparaten zitten tegenwoordig in het verzekeringspakket!

    Geplaatst door Westerling op 12:07 12-sep-2007
  • waarom moeten wij steeds met die rottige geloof lastig gevallen worden..nu hebben ze er moeite mee dat iemand uit zen geloof stapt ..prima zen eigen keuze..alleen die trutten kunnen het weer niet acepteren..of moeten ze nu gaan praten voor hun mannen??het zijn net van die poppenkast poppetjes..

    Geplaatst door laluna op 12:08 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 11:51 Maar zijn het nu de moslims of de moslim-bashers die dagelijks het nieuws vervuilen? De moslimbasher natuurlijk. Net zoals Hugo Borst verantwoordelijk is voor het verlies van Ajax en Peter Timofeeff verantwoordelijk voor het slechte weer, zo zijn de journalisten verantwoordelijk voor de moord op Theo van Gogh, en vooral niet Mohammed B. Het zijn journalisten die Jami bedreigen, en zeker geen moslims. Het waren de journalisten die vlaggen verbrandden en ambassades aanvielen, zij zijn verantwoordelijk voor alle negatieve uitlatingen inzake moslims in de media.

    Geplaatst door cees van anraat op 12:11 12-sep-2007
  • gj.k op 12-09 11:55 Waarom hoor ik zelden een absolute afwijzing van de sexuele uitspattingen binnen de RK kerk van haar leiders. Waarom wijst de bond van protestantse kerken het niet-inenten niet af. Begrijp me goed van mij hoeven ze zich helemaal niet te verantwoorden voor het gedrag van een duidelijke minderheid. Maar waarom wordt dan wel steeds van de moslims gevraagd?

    Geplaatst door peterw op 12:11 12-sep-2007
  • Nederland heeft de moslims zelf naar Nederland gehaald in de jaren 70. Dus nu niet zeiken over het feit dat er discussies over het moslimgeloof zijn. Wat ik wel bijzonder vindt, is dat deze groep mioslima's iemand uit de PvdA als woordvoerder heeft, terwijl Jami zelf ook van de PvdA is...

    Geplaatst door Popjop op 12:12 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 11:28 Als het idd "de juiste man" zou zijn dan had jij gelijk: "doet helemaal njiet terzake". Maar dat zei ik niet. Ik zei "de DOOR HEN GEWENSTE persoon", en dan doet het zeker ter zake of ik dat terecht zeg. Stick to the point. En om mijn eigen advies op te volgen: Men hoeft geen "schrjftgeleerde" te zijn om "precies het vers te kunnen aanwijzen waarin wordt gesteld dat iedereen vrij is in het kiezen van zijn godsdienst", dat kun jij óók: Via http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?dosearch=yes&story=dwang&misc=search&go=zoeken kom je bij sura 2 (De Koe, Al-Baqarah) op http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093674&ucat=2&go=NL en vervolgens bij aya 256 met de tekst: "Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden etcetera". Maar belangrijk is het te weten dat deze aya een "pre-hizjra"-aya is, en dat ná de hizjra de tijd van de strenge geboden, verboden en gruwelijkheden aanbrak. Je kunt je over deze kwestie het best informeren via http://www.answering-islam.de/Main/Dutch/arlandson/afvalligheid.htm omdat daar àlle aspecten erbij worden betrokken.

    Geplaatst door Scarlatti op 12:16 12-sep-2007
  • @gj.k. Oh ja? tegenwoordig misschien, Maar de heksen/ketterjacht van een paar eeuwen geleden bewijst toch iets anders. In de afgelopen eeuwen is er in het katholieke westen een hoop veranderd en worden er (vermoedelijk) geen moorden meer gepleegd door het vaticaan. Diezelfde verandering is in de Islam nu (gisteren) begonnen. Dit zal in het begin tot een hoop tegenstribbelen en misschien geweld lijden. Echter zal ook in de islam uiteindelijk een kentering plaatsvinden. De Moslims in Nederland proeven vrijheid, geen strak stramien. Proeven dat Nederlanders vrij zijn in wat zijn willen doen. Die drang naar vrijheid is (naar mijn schatting) onder moslims aan het groeien. Met name de in Nederland geboren moslims zullen sneller de neiging hebben het geloof de rug toe te keren. Omdat zij geen/minder binding met Mekka hebben. Om die reden vind ik het een goede ontwikkeling dat deze discussie eindelijk vlam vat.

    Geplaatst door Sarin op 12:17 12-sep-2007
  • @Westerling op 12-09 12:07 Nu maar wachten tot ze jouw behandeling ook gaan vergoeden!

    Geplaatst door cees van anraat op 12:20 12-sep-2007
  • @bromberen op 12-09 11:34 Goede analyse en inderdaad, "het is jammer dat deze Moslima's zich voor het karretje van de Pvda laten spannen, het was uiterst waardevol geweest als de Moslimwereld een eigen geluid had laten horen. Maar het schijnt niet veilig te zijn!" Volledig mee eens, dit is the turning point.

    Geplaatst door Scarlatti op 12:21 12-sep-2007
  • @cees van anraat op 12-09 12:11 _O_

    Geplaatst door Scarlatti op 12:24 12-sep-2007
  • Westerling op 12.07 zou het kunnen zijn dat men jouw iets anders heeft aangesmeerd als een gehoorapparaat? Een leesbril met geblinderde glazen? Het heeft er alle schijn van!

    Geplaatst door bromberen op 12:25 12-sep-2007
  • Pojop op 12.12 gelet op jouw reactie heb jij er weinig van begrepen. Potitiek en nog eens politiek. Lees de krant nog maar eens een keer. Zie bijdrage op 11.34. Zou ook verhelderend kunnen werken.

    Geplaatst door bromberen op 12:27 12-sep-2007
  • GAAAAAAPPPPP!!!!!, gaan we weer. Deze discussie is bij voorbaat al zinloos omdat wij als niet moslim mensen verraden worden door eigen soortgenoten die willen tonen dat ze zo meelevend zijn met de moslim.

    Geplaatst door tikkie terug op 12:31 12-sep-2007
  • @Scarlatti op 12-09 12:24 Sorry, het cynisme kwam waarschijnlijk niet duidelijk over. Ik wilde met mijn reactie richting PeterW aangeven dat NIET de journalisten verantwoordelijk zijn voor de negatieve berichtgeving over moslims. Net zo min als dat Hugo Borst verantwoordelijk is voor het verlies van Ajax in de CL en net zo min als dat Peter Timofeeff verantwoordelijk is voor het slechte weer.

    Geplaatst door cees van anraat op 12:37 12-sep-2007
  • @cees van anraat op 12-09 12:37 Maak je geen zorgen, het cynisme kwam prima over, en vandaar mijn buiginkje _O_ voor jouw bijdrage op 12-09 12:11. Wij huldigen hetzelfde standpunt: Don't shoot the messenger!

    Geplaatst door Scarlatti op 12:51 12-sep-2007
  • Cees op 12.37 in bromberens optiek liet jouw bijdrage aan duidelijheid en cynisme niets te wensen over! Volkomen mee eens!

    Geplaatst door bromberen op 12:52 12-sep-2007
  • De koran bevat het woord van Allah zoals dat rechtstreeks aan Mo werd medegedeeld. De koran is daarom heilig, en volgens de ware moslim mag er zelfs geen letter aan veranderd worden. Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers : "Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt." [4:89] Tot op heden staat op geloofsafval de doodstraf. "Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden." [5:33] Aangezien dit niet veranderd mag worden vraag ik mij af wat hier valt te bepraten. Of je bent moslim, en je onderschrijft deze soerah's, of je bent geen moslim (meer), dan weet je wat je te wachten staat. Het is niet voor niets dat de islam gelijk naar geweld grijpt om afvalligheid te onderdrukken, als ze afvalligheid toestaan lopen de moskeeën vast net zo hard leeg als onze kerken. Op naar een wereld waarin we elkaar niet meer de hersens inslaan vanwege duizenden jaren oude sprookjes en niet-bestaande goden en godjes. En tot dan toe mogen de moslims hun geschillen inderdaad ergens in de zandbak gaan bepraten en uitvechten, in plaats van hier op onze kosten (uitkering). Ik ben het islam-gezeik in dit land meer dan zat!

    Geplaatst door Joke op 12:57 12-sep-2007
  • @tikkie terug 12:31: SVP. verklaar je nader. Ik begrijp je stelling niet.

    Geplaatst door Sarin op 12:59 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 12:37 Toch is het een irritante manier van discussieren door niet de vraag te beantwoorden, maar de vraag zelf in het absurde te trekken. Bovendien gaf ik nergens welke journalist dan ook de schuld voor het vele nieuws over moslims. Ik vroeg slechts wie dit nieuws aanleveren. En naar mijn mening zijn het niet de moslims zelf die voor al dit nieuws zorgen, maar de mensen die er maar niet genoeg van krijgen om op wat voor manier dan ook de islam aan te vallen.

    Geplaatst door peterw op 13:01 12-sep-2007
  • Als ik het goed begrepen heb mag ik God danken dat ik geen Moslim ben.

    Geplaatst door hebjehemookweer op 13:01 12-sep-2007
  • Scarlatti op 12-09 12:51 Vreemd dat jij ook dat las in mijn reactie dan.

    Geplaatst door peterw op 13:07 12-sep-2007
  • @Scarlatti op 12-09 12:51 Okee, lachen _0_ , ik kende 'm nog niet, lol!

    Geplaatst door cees van anraat op 13:10 12-sep-2007
  • @ Sarin.... Leuke vakantie gehad in Tokyo? On topic.... Je schatting is verkeerd, de in Nederland geboren moslims radicaliseren juist eerder ondanks minder binding met mekka... Kijk maar naar Mohammed B, Samier A, en die andere pipo's.... Dat er in de Islam uiteindelijk een kentering plaatsvind is heel mooi hoor, maar de strijd die daar bijhoort zie ik liever niet op Nederlandse bodem... Vandaar dat Assimilatie de enige juiste oplossing is!!!

    Geplaatst door Witte De With op 13:13 12-sep-2007
  • Joke op 12-09 12:57 zei "....Ik ben het islam-gezeik in dit land meer dan zat!...". Ik ook, dus hou nu maar op.

    Geplaatst door peterw op 13:25 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 13:01 'En naar mijn mening zijn het niet de moslims zelf die voor al dit nieuws zorgen, maar de mensen die er maar niet genoeg van krijgen om op wat voor manier dan ook de islam aan te vallen.' Dus het zijn niet de moslims die de inhoud van het nieuws bepalen, en ook niet de journalisten, maar 'mensen die er maar niet genoeg van krijgen om op wat voor manier dan ook de islam aan te vallen'. In de regel vind ik je altijd zeer genuanceerd overkomen, met een (m.i.) wereldbeeld die voor een groot deel op de realiteit is geschoeid. In deze, echter, vind ik dat je de plank volledig misslaat. Een beetje naief om te denken dat deze laatstgenoemde groep daadwerkelijk de inhoud van het nieuws bepaald, of niet?

    Geplaatst door cees van anraat op 13:26 12-sep-2007
  • En nu halen ze voor de discussie een man erbij!!

    Geplaatst door anneke op 13:32 12-sep-2007
  • peterw op 12-09 13:01; Volgens mij zijn het de mensen die de islam-afvalligen aanvallen die voor al dit nieuws zorgen.

    Geplaatst door Mooi zo! op 13:41 12-sep-2007
  • @ Joke 12:57. Als je koran citaten van bepaalde sites haalt die een hekel hebben aan de islam loop je bepaalde risico's. Zo is de tekst van 4.89 zoals door jou weergegeven niet juist. http://transliteration.org/quran/WebSite_CD/MixDutch/004.htm Het zelfde geldt voor 5.33 zie dezelfde site. Wat alle citaten, ook die wilders aanhaalde in zijn debat, gemeen hebben is dat ze in tijden van oorlog toestaan de tegenstanders te doden. (niet zoveel raars aan, zeker niet in die tijd). De passage die wilders o.a. noemde is 2.191. (2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.) gaat over oorlog. De erbij horende 2.190 en 2.192 laat hij weg. (2.190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.) (2.192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.). Voor het oorlogsrecht is de Koran dus al behoorlijk vooruitstrevend, tot in de tijd van Napoleon was het niet ongebruikelijk om tegenstanders die capituleerden alsnog te doden. Is de koran een gewelddadig boek, ja absoluut oorlog en geweld en doden zijn aan de orde van de dag maar de teksten zijn niet zoals die op de sites van de islambashers staat.

    Geplaatst door Wesp op 13:41 12-sep-2007
  • cees van anraat op 12-09 13:26 Huh, naief? Hoezo? Het nieuws wordt toch alleen maar beheerst door types als Wilders en Jami? Elke twee weken laten ze een natte scheet en hoppa ze zijn weer dagenlang in het nieuws. En de andere kant, welk belangrijk nieuwsfeit is er uit de moslimhoek zelf gekomen de laatste tijd? Oh, en ik heb het over Nederland. Want ik leef met de mensen in Nederland, de moslims in Nederland, de christenen in Nederland.

    Geplaatst door peterw op 13:46 12-sep-2007
  • @peterw op 12-09 13:07 Helemaal niet vreemd, jij retoreerde: "Maar zijn het nu de moslims of de moslim-bashers die dagelijks het NIEUWS vervuilen?" Tja, de enigen die in staat zijn het NIEUWS te VERVUILEN zijn zij die ervoor zorgen dat informatie als NIEUWS gepubliceerd wordt. De kranten en journalisten dus. Maar aangezien jouw "vraag" retorisch bedoeld was vond ik het èn terecht èn grappig dat Cees in stijl riposteerde: Hij gebruikte een cynische retoriek om jouw suggestieve retoriek te ontmaskeren. Zo'n duelletje is toch een lekker krentje in de pap, of niet soms?

    Geplaatst door Scarlatti op 13:48 12-sep-2007
  • Bestaat er nog iets anders dan het Islam vraagstuk in deze wereld? Allerlei individuen richten allerlei belangenverenigingen op die nu al overbodig zijn.

    Geplaatst door Elleboog op 13:51 12-sep-2007
  • Wesp op 12-09 13:41 Ach ja, daar zijn ze weer, de standaard-argumenten om kritiek op de islam en de koran te ontzenuwen. Wij kuffar begrijpen de koran niet, of we hebben de verkeerde vertaling, of we halen de teksten uit de context, blablablablabla. En dat de koran een vooruitstrevend boek is kun je wel zien aan de vooruitstrevende maatschappijen waarin de aanhangers van dit boek leven. Ware paradijzen van verlichting en beschaving, maar niet heus. met dit vooruitstrevende boek in de hand doen de aanhangers van de profeet zelfs hun uiterste best om onze maatschappij ook tot dat niveau op te vijzelen. Ga maar kijken in de kansenwijken, waar we nu weer miljarden tegenaan gaan smijten. De islam verdient het om gebasht te worden; hij moet worden teruggeschopt naar de 7e eeuw, waar hij thuishoort.

    Geplaatst door Joke op 13:57 12-sep-2007
  • Mooi zo! op 12-09 13:41 Hoe vaak is dat de afgelopen tijd gebeurt dan? Dus die ene keer rechtvaardigt het feit dat het elke dag in de krant staat?

    Geplaatst door peterw op 13:59 12-sep-2007
  • Scarlatti op 12-09 13:48 Ook al heb je, na letterneuken misschien gelijk, dan nog vraag ik me af wat er dan suggestief aan mijn vraag was. Maar zijn het nu de moslims of de moslim-bashers die dagelijks het nieuws vervuilen?" Wat is daar suggestief aan?

    Geplaatst door peterw op 14:02 12-sep-2007
  • nou die eshan jami zal heel snel een lijfwacht nodig hebben.

    Geplaatst door emily op 14:04 12-sep-2007
  • Wesp op 13.41 er zijn meer mensen die denken dat ze Napoleon zijn, maar om jouw even weer bij de tijd te brengen, we leven in het jaar 2007. Napoleon heeft zijn Waterloo al eeuwen geleden gehad. Nu jij nog?

    Geplaatst door bromberen op 14:09 12-sep-2007
  • @ Joke 13:57. Ja, jouw mening kan ik niet veranderen, jouw onzin wel weerleggen.

    Geplaatst door Wesp op 14:12 12-sep-2007
  • Wesp op 14.12 om eerlijk te zijn ben jij er niet ingeslaagd om de bijdrage van Joke te weerleggen. Integendeel het versterkt het alleen maar. Geeft nog meer onderbouwing, ga het zelf maar constateren en lees.

    Geplaatst door bromberen op 14:18 12-sep-2007
  • Wesp op 12-09 14:12 Nee, mijn mening zul je nooit veranderen. En wat ik zeg is geen onzin. Kritiek op de islam en/of koran wordt altijd afgeweerd met hetzelfde geneuzel: niet begrepen, slechte vertaling, uit de context gehaald. Inderdaad, in het rijtje was ik nog vergeten: dat mag alleen als het oorlog is of als een moslim wordt aangevallen. Ook de kreet "volgens de koran mag je geen onschuldigen doden" maakt op mij geen indruk meer sinds ik weet dat met onschuldigen altijd alleen maar ANDERE MOSLIMS worden bedoeld. Het feit dat de minder bloeddorstige soerahs ongeldig worden gemaakt door de latere soerahs maakt dat soort excuses nog minder geloofwaardig. Al deze standaardtactieken worden door echte islamkenners op evenzovele websites regelmatig onderuit gehaald. Maar ja dat zijn dan volgens jou natuurlijk die sites die aan islambashen doen. Dat is dan het laatste redmiddel van de moslims: hun eeuwige slachtofferrol.

    Geplaatst door Joke op 14:57 12-sep-2007
  • @peterw die het op 12-09 om 14:02 weer bont maakt met de opmerking: "Ook al heb je, na LETTERNEUKEN misschien gelijk, dan nog vraag ik me af wat er dan SUGGESTIEF aan mijn vraag was". Nou peter, suggestief is hier bijvoorbeeld de implicatie dat ik slechts via LETTERNEUKEN aan mijn gelijk kan komen. Eigenlijk is die suggestie zodanig minderwaardig dat ik me in gemoede afvraag waarom ik je nog antwoord geef. Ik zal je dan ook eerst een terechte vermaning geven: Het is niet LETTERNEUKEN mijnerzijds dat het voor jou zo moeizaam maakt mijn gelijk te erkennen, het is het SLECHT LEZEN jouwerzijds dat jou tenslotte als beschuldiging van suggestieve retoriek weer in het gezicht staart. En dan nu jouw suggestieve vraag: "Zijn het nu de moslims of de moslim-bashers die dagelijks het nieuws vervuilen?" Aangezien slechts de publicerende media in staat zijn het NIEUWS te VERVUILEN en de daarin werkzamen onmogelijk allemaal tezamen onder de noemer "moslim" dan wel "moslim-basher" geschaard kunnen worden is jouw vraag oneigenlijk, en slechts bedoeld om, hintend naar het "juiste" antwoord (namelijk "moslim-bashers") de suggestie te wekken dat al het nieuws over moslims en moslimkwesties uitsluitend veroorzaakt wordt door de bashing-drang van "moslim-bashers". Hetgeen uiteraard grote lariekoek is. Wat jij in je hartje ook wel weet. Dus dàt is er "suggestief aan jouw vraag" (wat jij in je hartje eveneens wel wist).

    Geplaatst door Scarlatti op 15:12 12-sep-2007
  • Er is weer een prachtige kop boven dit artikel geplaatst waarvan de vooringenomenheid afdruipt. De mening van een dagbladschrijver: Er is iemand die zich misdraagt en die moet tot de orde worden geroepen. Dat noemt men objectieve berichtgeving, maar het is uiterst subjectief.

    Geplaatst door spreekbuis op 18:00 12-sep-2007
  • @Wesp,13.41; Jij noemt een aantal passages uit de Koren, en dat doet Joke in een eerdere bijdrage ook. Geweld, moord en doodslag druipt er vanaf. Hoe je deze passages in hun onderlinge samenhang moet zien, en in welke situatie dergelijke passages wel of niet van toepassing zijn, wordt aan de gelovigen uitgelegd door imams en anderen, die daarvoor wel of niet gestudeerd hebben. Voor een belangrijk deel gebeurt dit in een taal, die wij niet machtig zijn, door mensen, die met Nederland niets hebben. En dan moet ik maar geloven dat de moslims in Nederland op een dusdanige wijze ingevoerd worden in de Islam, dat geweldadige acties tegen andersdenkenden, afvalligen, homo's, critici van de Islam en Koran, niet zullen plaatsvinden? Dat de moslims in Nederland dit in een "historisch perspectief"zullen zien? Als iemand dit gelooft is hij/zij nog naiever als een pasgeboren lammetje.

    Geplaatst door Dick op 18:33 12-sep-2007
  • Dick op 12-09 18:33 5 vet gedrukte sterren. Ik sprak ergens bovenin over 60.000 extremisten maar dat was op basis van 1 miljoen moslims. Helaas zijn zat ik daar verkeerd mee, het zijn er veel meer. Gezien we al met meer dan 1 miljoen moslims in Nederland zitten.

    Geplaatst door -JC- op 10:07 13-sep-2007
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Begeleid verlof van TBS'ers moet mogelijk blijven (uitleg)
Poll
eens (26%)
oneens (74%)
Totaal aantal stemmen: 91

Wonen




Over alles wat het wonen in het Noorden leuk maakt! De laatste trends, het stoerste design, de leukste tips, de mooiste interieurs en de heerliijkste tuinen.

Nieuwe programmering 1tv

Bespaar en win!

Toos & Henk

advertenties