sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

SP loopt woedend weg uit raadsvergadering

  • DvhN | Gepubliceerd op 09 november 2005, 10:35
  • Laatst bijgewerkt op 09 november 2005, 10:38
beerta - 

De Socialistische Partij is dinsdagmiddag al na twee minuten demonstratief weggelopen uit de raadsvergadering van de gemeente Reiderland. Fractievoorzitter Bart de Boer was woedend omdat de andere raadsfracties weigerden om tijdens de behandeling van de algemene beschouwingen te praten over privé-zaken van wethouder Peter Hagedoorn van Gemeentebelangen. De wethouder wordt er door de SP van beschuldigd dat hij in Amsterdam huurders van zijn grachtenpand met dreigementen uit hun woning probeert te zetten.

 De SP was met een hele delegatie naar de raadsvergadering getogen om daar aan de hand van foto's aan te tonen dat Hagedoorn, die in Reiderland als wethouder met de portefeuille volkshuisvesting op moet komen voor huurdersbelangen, zijn eigen huurders laat wonen in een zeer slecht onderhouden huis. Brieven moesten aantonen dat de zoon van Hagedoorn huurders psychisch onder druk zet om te verhuizen. Hagedoorn zou volgens SP-fractievoorzitter Bart de Boer in het grachtenpand dure appartementen willen realiseren die veel meer geld opbrengen.

De SP is al geruime tijd met de kwestie bezig. Zij vinden dat de wethouder moet opstappen. Burgemeester Bart Horseling maakte de SP'ers echter snel duidelijk dat hun agendapunt volgens de regels niet tijdens de algemene beschouwingen behandeld kon worden. Bart de Boer stapte vervolgens demonstratief meteen op. "Dit is achterkamertjespolitiek", beweerde hij. Volgens De Boer hadden de overige fracties voor aanvang van de vergadering gezamenlijk besloten om de SP dwars te zitten. "Dit heeft niets met democratie te maken", aldus De Boer. De voltallige SP-delegatie verliet daarop de raadzaal. De socialisten steken volgens De Boer vandaag de koppen bij elkaar om te bespreken wat ze verder kunnen doen. De overige raadsleden keken de SP'ers hoofdschuddend na.

Inloggen
Reacties
  • Typische SP actie. Voor je beurt praten en als dat niet mag dan maar weglopen. Het is juist democratie om op het juiste moment over dingen te spreken. Tijdens de algemene beschouwingen praat je niet over privezaken van een wethouder. Maar de SP wil meteen weer haar eigen gelijk gaan tetteren. Of ze nu wel of niet gelijk hebben is meteen al op de achtergrond geraakt en de SP staat zonder te spelen op achterstand. Dom hoor.

    Geplaatst door andries op 11:03 09-nov-2005
  • SP Johan, waar ben je?? Graag je mening hier over ;-)

    Geplaatst door Michele op 11:05 09-nov-2005
  • Dat dit typisch voor de SP is bestrijd ik, dom is het wel.

    Geplaatst door peterw op 11:05 09-nov-2005
  • weglopen.....berijk je helemaal niks mee.....

    Geplaatst door Lena op 11:06 09-nov-2005
  • kinderachtig, zo kom je er wel.

    Geplaatst door Alie op 11:10 09-nov-2005
  • Maar, eh, dit neemt niet weg dat de praktijken van de wethouder moeten worden uitgezocht.

    Geplaatst door peterw op 11:12 09-nov-2005
  • Natuurlijk Peterw, maar in een democratie zijn daar wegen en middelen voor. En niet zoals de SP nu doet. Hoe je door goedkoop en makkelijk te willen scoren in je eigen voet schiet.

    Geplaatst door andries op 11:15 09-nov-2005
  • Typisch weer van die SPganzen, kwak kwak kwak veel geschreeuw geen verstand....Wat heb je als SP afdeling Beerta, nou te janken over zaken die spelen in Amsterdam?? Schakel dan je collega's in die Stad in, en laat hen het daar aankaarten. Maarja dat had de heer de boer natuurlijk niet zelf kunnen bedenken......en aandacht is blijkbaar altijd welkom.....

    Geplaatst door -SuE- op 11:16 09-nov-2005
  • een wethouder met twee petten, dat moet worden uitgezocht, maar daar zijn openbare raadsvergaderingen niet de juiste plaats voor, daarvoor ga je als gemeenteraad samen eens stevig om de tafel. Aardige opmerking over in de eigen voet schieten, maakt de SP tamelijk kreupel.

    Geplaatst door Alie op 11:18 09-nov-2005
  • Het ware gezicht van de SP en toch stemmen mensen op deze partij?

    Geplaatst door Robin op 11:20 09-nov-2005
  • Zielige vertoning, net kleine kinderen die hun zin niet krijgen, lopen ze stampvoetend jankend de kamer uit.

    Geplaatst door john op 11:22 09-nov-2005
  • Weglopen is een goede zaak. De tegenparty zal dan alles doen om het e.e.a. weer op de rails te krijgen. En trouwens zwijgen in een raadsvergadering is belachelijk. De zogenaamde bestuurders moeten beten weten. Ze worden toch ook door ons betaald???

    Geplaatst door Moeke op 11:25 09-nov-2005
  • Gemeente Reiderland, tja...... bij vele altijd al een storm in een glas water. Ze horen altijd klokken luiden die er meestal niet zijn. Maar ik moet zeggen, heb betere en sterkere roddel-verhalen gehoord uit die omgeving..... Iets wat ik ook niet begrijp, ze weten van elkaar dat ze roddelen, ze weten dat de verhalen meestal zijn opgeblazen of zwaar versterkt....... maar ze geloven elkaar wel bij het aan horen van "bij elkaar geraapte woorden"(het verhaal dus).

    Geplaatst door RecklesSkateAddict op 11:27 09-nov-2005
  • Als ze nou met z'n allen opstappen en niet weerkomen... Maar ja je nog altijd mensen in die gebieden die keer op keer de fout maken om op dit soort partijen te stemmen...

    Geplaatst door Theo op 11:28 09-nov-2005
  • Is er kritiek op het volkshuisvestingsbeleid van de betreffende portefeuillehouder in de betreffende gemeente? Nee? Waar heeft de SP in Reiderland het dan over!? Het enige dat ze eventueel hebben te doen is hun partijgenoten in Amsterdam inseinen zodat die de huurders bij kunnen staan in hun gang naar de rechter. Als daar grond voor is. In Reiderland weet iedereen nu wat te doen: niet op de SP stemmen want die weten van hun dorpspolitieke gezond niet af.

    Geplaatst door Engel Birk Dersing op 11:32 09-nov-2005
  • @Michele: los van het feit dat er misschien wel een punt is over de wethouder (zie DvhN 5-11-05), lijkt het inderdaad niet zo'n handige actie. De Algemene Beschouwingen lijken me inderdaad niet het juiste podium voor een afgewogen bespreking. Gewoon een agendapunt van maken, dan kun je het er eens uitgebreid over hebben.

    Geplaatst door SP Johan op 11:43 09-nov-2005
  • Ook goedemorgen !! En inderdaad, mee eens. (je snapt dat ik een beetje zat te zieken)

    Geplaatst door Michele op 11:44 09-nov-2005
  • @Michele, tja, een raadsvergadering is natuurlijk iets anders als een actiebijeenkomst.

    Geplaatst door SP Johan op 11:47 09-nov-2005
  • Peter Hagendoorn moet maar eens met het water voor de dokter. Goede zaak dat het in de publiciteit komt. En dat komt het nu weer.

    Geplaatst door roos op 11:48 09-nov-2005
  • Misschien moet de SP aangifte doen in Amsterdam?

    Geplaatst door mart op 11:57 09-nov-2005
  • Misschien was de hele bedoeling van het weglopen tijdens de raadsvergadering om deze zaak in de publiciteit te brengen... Opzet geslaagd :+

    Geplaatst door pipo op 11:58 09-nov-2005
  • @roos. Volgens mij gaat het hier nu alleen maar over hoe dom de SP is. En ik ken de man in kwestie niet maar hij heeft nu al mijn sympathie.

    Geplaatst door andries op 11:59 09-nov-2005
  • Slechte zaak, de SP moet gewoon op z'n beurt wachten.

    Geplaatst door roeptumaar op 12:08 09-nov-2005
  • Cool SP gewoon je standpunt verdedigen en als je niet serieus genomen wordt, kun je er beter mee ophouden. De volgende keer bedenken ze zich wel twee keer als ze een onderwerp willen vermijden. Nu weet de hele wereld dat ze een foute wethouder Peter Hagedoorn hebben. En als hij zo voor de Gemeentebelangen is dan kan hij er toch onmogelijk van die mafia huismelkerpraktijken in Amsterdam op na houden. Wat geeft dat nu weer voor een voorbeeld. Goede zet SP!!!!!

    Geplaatst door Woody op 12:36 09-nov-2005
  • Nou woodpecker, ik denk dat door zulke actie's de SP afdeling Beerta alleen maar minder serieus wordt genomen..... Als je niet weet hoe je het politieke spel moet spelen, doe er dan ook niet aan mee..... enne Woody, betreffende wethouder is pas schuldig na een veroordeling, niet als een doorgedraaide Sp-er zegt dat hij schuldig is...... dat wordt nog altijd door de rechter bepaald!!!!

    Geplaatst door -SuE- op 12:45 09-nov-2005
  • Wanneer hij de wethouder van volkshuisvesting is behoort hij het goede voorbeeld te geven. Dat behoort bij elke functie dus niet op het juiste moment maar hij behoord wel erop aangesproken te worden en niet gehaaid die woning op zijn zoons naam te zetten, en wanneer hij prive die zaken niet netjes oplost behoord hij ontslag te krijgen zonder een wachtgeldregeling en dus ook geen ww wegens wanprestatie.

    Geplaatst door gerwin op 12:46 09-nov-2005
  • Als mijn huisbaas mij zou intimideren, zou ik aangifte doen bij de politie, ook al schijnt dat volgens sommigen niet eenvoudig te zijn.

    Geplaatst door john op 12:47 09-nov-2005
  • prober het eens via internet, hoef je niet aan een loket te wachten.

    Geplaatst door Alie op 13:11 09-nov-2005
  • Dit typeert inderdaad de Sp. Soms zijn ze net zo gefrustreerd als de landelijke top, en wensen ze niet te overleggen met wie dan ook. De Sp heeft goede principes, maar wordt helaas dictatoriaal bestuurd.

    Geplaatst door Grunninger op 13:46 09-nov-2005
  • Dit is inderdaad typisch de Sp. Soms zijn ze net als het landelijk bestuur nauwelijks bereidt om in conclaaf te gaan. En als ze hun zin niet krijgen, stappen ze boos op. Respect voor andersdenkende is er te weinig. Ik sta achter de idealen van de Sp, maar er is één probleem de partij wordt dictatoriaal geleidt.

    Geplaatst door Grunninger op 13:50 09-nov-2005
  • Een nobel gebaar van de SP Beerta om te pogen de vermoedelijke wandaden van de wethouder aan de kaak te stellen. En dan te bedenken dat er in Rotterdam een wethouder wordt weg gestuurd omdat hij zijn mond open trok.

    Geplaatst door Bert op 13:53 09-nov-2005
  • Doen Pim Fortuin wegliep kreeg hij bij de volgende peiling juist meer zetels. Hmm Nederlandser zijn eigenlijk ook een naïef volkje

    Geplaatst door Robert op 14:06 09-nov-2005
  • Eigenlijk een klassiek geval van marxistisch-leninistische agitprop (agitatie en propaganda):het gaat ze helemaal niet om de huurders in Amsterdam maar om een politieke tegenstander in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen, of het nou feitelijk juist is of niet. En iedereen die zich 'onderkant' voelt staat te applaudiseren.

    Geplaatst door Engel Birk Dersing op 14:23 09-nov-2005
  • Ja, inderdaad propaganda, en wat hebben ze nu daadwerkelijk bereikt, helemaal niets.

    Geplaatst door Grunninger op 15:59 09-nov-2005
  • Als ik even heel flauw mag zijn wil ik zeggen dat Hagedoorn volgens het bericht op moet komen voor de belangen van huurders. Dan is het goed om te weten dat hij de wet kent en in ieder geval weet waar hij het over heeft.

    Geplaatst door Kerkhof op 17:11 09-nov-2005
  • En WEER is de verwijderaar Renec bezig geweest. Al mijn post is wederom verwijderd door Renec. Dit kan toch niet blijven doorgaan?

    Geplaatst door roos op 18:19 09-nov-2005
  • volgens mij weet niemand van de mensen die gereageerd hebben wat er werkelijk speelt. Hoe kan men dan oordelen of Hagedoorn of de SP fout zit? Ik vind het voorbarig om als reactie op dit artikel SP of Hagedoorn te veroordelen, of één van beide tot held uit te roepen. inhoudelijk zegt het namelijk nog niets dan moet er eerst hoor en wederhoor plaatsvinden.

    Geplaatst door Sirene op 19:09 09-nov-2005
  • @Sirene: hoor en wederhoor klinkt allemaal wel mooi maar uit het artikel blijkt dat de SP niet over die zaak kon beginnen tijdens de Algemene Beschouwingen (!). Ze hadden dus moeten wachten en later had het (op het juiste moment) ter sprake kunnen komen. Als die gasten van de SP verstand van (gemeente)politiek hadden gehad dan hadden ze dat geweten.

    Geplaatst door Michele op 19:29 09-nov-2005
  • Wat de zoon van de wethouder doet kun je de wethouder niet aanreken. Dat de wethouder er meer voor het geld zit, dan voor zijn idealen lijkt me ook duidelijk. Maar de fout die de Sp maakt is dat ze niks overleggen met andere partijen, het resultaat zal zijn dat andere partijen de Sp boycotten. Dus ze hebben alleen maar antipathie gekweekt en aldus hadden overkoepelende organisatie van de Sp hier in moeten grijpen want dit is slecht voor de image van de partij. De rayonvertegenwoordiger Hemmens had hier moeten ingrijpen, maar die doet niks anders als naar de pijpen dansen van de kopstukken.

    Geplaatst door Tomaat op 22:15 09-nov-2005
  • Beste mensen, Ik ben de huurder van Hagedoorn die naar de SP is gegaan met mijn verhaal. Aangifte doen bij de politie over achterstallig onderhoud? Dat is niet mogelijk, ze lachen je uit, heb ik al gedaan. Bij de huurteams kunnen ze verder alleen de huur laten verlagen. Geloof me de huur is laag. Ik wilde dat er eindelijk iets werd opgeknapt, daar kunnen zij niet voor zorgen. Dus: maar naar bouw en woningtoezicht. Zij geven Hagedoorn een jaar lang de tijd om de boel te gaan verbouwen of om hiermee een begin te maken...... (vorig jaar deze tijd). Nu wil u wethouder het opeens gaan renoveren (mooie wethouder volkshuisvesting en ruimtelijke ordening). Een begin maken met is voor Hagedoorn alle bewoners voorgoed het pand uit te krijgen, zonder enige tegenprestatie. Ook heeft hij een architect laten komen. Bouw en woningtoezicht is tevreden dat er een architect is geweest! Wij niet. 10 jaar heeft wethouder Hagedoorn ondanks vele verzoeken niets aan achterstallig onderhoud gedaan. Nu leven wij in een gevaarlijke situatie, in het vocht, het regenwater (wat bij de electra kan komen) en de schimmels en paddestoelen die er door het vocht zijn komen te groeien. Dit wist uw wethouder al heel lang, hij heeft er echter nooit wat aan gedaan. Het enige wat hij doet is het pand op naam van zijn zoontje te zetten. Hij moet maar opdraaien voor de ellende en de naam die Hagedoorn als wethouder heeft wordt op die manier gewaarborcht. Wij als huurders zijn nooit ingelicht over het feit dat het pand sinds kort op naam van zoontje Hagedoorn heeft gezet. Dit zoontje is overigens ook naar ons toegekomen. Hij heeft alles proberen te vragen over mijn buren en wie er in het pand woont, vooral belastende informatie. Ook vroeg hij aan ons waarom wij in het pand willen blijven wonen, dat er zo erg aan toe is wegens achterstallig onderhoud. Mooie manier van chantage: als je niet weggaat zullen we niets meer aan het pand doen en zul jij en jouw vriendin in een hele koude vochtige toestand terecht komen. Dat is slecht voor je gezondheid (vanwege de schimmels) en levensgevaarlijk omdat de vloer kan inzakken en er water bij de electra kan komen. Weggaan of op een gegeven moment doodgaan aan de gebreken van het krot. Als je een ander huis vind, is dat beter onderhouden. Zoontje Hagedoorn heeft inmiddels al duidelijk gemaakt dat wij hier wat hem en zijn vader de wethouder betreft hier niet meer kunnen blijven. Dat gaat tegen alle regels in die de huurder moeten beschremen. De renovatie gebeurt uit achterstallig onderhoud. De huurders hebben dan het recht om te blijven en betalen alleen 25% meer dan voordat de renovatie heeft plaatsgevonden. Kortom uw wethouder en zijn zeer zielige zoontje die iedereen maar als domme huurders beschouwd zonder rechten worden nu eindelijk eens goed aangepakt. Jammer dat iuk het niet gezien heb. Bij het bezoek aan mijn buurman werd de wethouder continue als wethouder aangesproken. Ik heb gehoord dat hij dit zichtbaar niet leuk vond. Mijn buurman vroeg het zoontje buiten te blijven en de buurt in te gaan om nog meer "belastende" informatie over de bewoners van het pand te vergaren. Hahahaha, ik had het graag willen zien Voortaan stem ik alleen nog maar SP!!!!!

    Geplaatst door bewoner op 18:36 12-nov-2005
  • @bewoner: Chapeau! De SP deed hier het zelfde tijdens onze renovatie. Zelfs Peter kwam ff kijken. Dankzij de SP is onze vergoeding van f75,- naar (in mijn geval) naar f3200,- gegaan!

    Geplaatst door Bert op 18:42 12-nov-2005
  • @Bert..... tijd voor jou om SP te stemmen?

    Geplaatst door HenkS op 18:44 12-nov-2005
  • @HenkS: Ik weet het op dit moment niet, zeker moeilijk na het op treden van Marijnissen gisteren. Het was wel de enigste partij die in zag dat deze door Christen overheerste woningbouwcoöperatie gewoon maar deed waar het zin in had, kritische bewoners werden ontzettend tegen gewerkt.

    Geplaatst door Bert op 18:52 12-nov-2005
  • Ik heb zijn optreden niet gezien en er zelfs niets overgehoord of gelezen........ wat had ie te melden?

    Geplaatst door HenkS op 18:56 12-nov-2005
  • mwah, niet veel. Wel viel hij Kamp aan dat hij wou uitpraten, vervolgens maakte hij Verdonk uit voor camerageil! Zelfs SP Johan vond zijn optreden zwak!!

    Geplaatst door Bert op 18:59 12-nov-2005
  • brghstefffffff......... oeps, sorry.....verslik me even in een druifje........ wat zegt ie....camerageil? en wat is hij dan? tjezus...die durft, hij draaft overal op waar camera's zijn

    Geplaatst door HenkS op 19:01 12-nov-2005
  • @ HenkS: niets aan toe te voegen. :)

    Geplaatst door Bert op 19:06 12-nov-2005
  • @Bert huurde jij danook een krot van wethouder hagedoorn?

    Geplaatst door bewoner op 19:36 12-nov-2005
  • Bert weet je wel dat een verhuisvergoeding minimaal 4500 Euri is?

    Geplaatst door bewoner op 19:37 12-nov-2005
  • @ Bewoner: Nog erger, de woningbouwcoöperatie hier in Roden, met die kreupele jachthond. :)

    Geplaatst door Bert op 19:38 12-nov-2005
  • De verhuisvergoeding is sinds mei 2005 4500 Euri ongeacht wat

    Geplaatst door bewoner op 19:40 12-nov-2005
  • Wie is die kreupele jachthond dan?

    Geplaatst door bewoner op 19:40 12-nov-2005
  • @Tomaat. Heb je dan niet gezien dat de partij gemeentebelangen hun eigen geleverde wethouder wantrouwen (zie dbvhn 5-11-05)

    Geplaatst door bewoner op 19:56 12-nov-2005
  • @Bewoner: een artikel 31, die dacht dat wij er voor de coöperatie waren ipv andersom!

    Geplaatst door Bert op 19:59 12-nov-2005
  • @Bert. zelfs bij maatschappelijke instellingen als woningbouwverenigingen zijn er zakkenvullende criminelen (mogelijk ook wethouders) actief.

    Geplaatst door bewoner op 20:01 12-nov-2005
  • Laat onverlet ddat het een belachelijke actie van de SP was om weg te lopen uit de vergadering en dat vinden meerdere SP aanhangers ook heb ik vernomen

    Geplaatst door HenkS op 20:03 12-nov-2005
  • Het zou me ook verder niets verbazen als uw wethouder een bekende is van wijlen vastgoed handelaar Endstra en dergelijke

    Geplaatst door bewoner op 20:03 12-nov-2005
  • @Henk. die laatste opmerking van mij is wellicht ongepast, excuses.Ik vind het niet vreemd dat ze zijn weggelopen. De SP had meer bewijzen tegen de wethouder. Het was verboden die te bespreken!

    Geplaatst door bewoner op 20:06 12-nov-2005
  • @ bewoner: Het politiek cordon, zoals in Vlaanderen te zien, is een verkapte vorm om burgers dom te houden!

    Geplaatst door Bert op 20:08 12-nov-2005
  • Omdat het een privékwestie is en dat bespreek je niet tijdens de algemene beschouwingen

    Geplaatst door HenkS op 20:08 12-nov-2005
  • @HenkS: als er publieke middelen cq gelden gebruikt worden dan?

    Geplaatst door Bert op 20:17 12-nov-2005
  • @Henk. Beste man. Zeer slecht argument. Het alleen is mijn privé kwestie en niet dat van die wethouder. Ik leef in de shit die uw wethouder volkshuisvesting hier gedurende 10 jaar heeft achtergelaten. Het zou belachelijk zijn om dit als een privé kwestie van de wethouder Hagedoorn te beschouwen. Immers van hem wordt als kenner geacht dat hij weet dat hij huurders als mensen (en geen dieren) moet beschouwen die rechten hebben op een redelijke manier van bewoning. Doordat de SP haar verhaal niet mocht houden is het waarschijnlijk niet tot je hoofd doorgedrongen dat het werkelijk om zeer onmenselijke manier verwaarloost is. Dit maakt het geen privé kwestie meer, geen gemeentelijke kwestie, maar een nationale kwestie. Dat bestuurders zulke dingen kunnen doen met de bevolking is echt schandalig Zeer slecht argument Henk! Omdat hij een functie bij de overheid heeft

    Geplaatst door bewoner op 20:19 12-nov-2005
  • @Henk. Kijk dat doet jullie burgemeester dus! Hij houdt de hand boven het hoofd van de wethouder want hij weet dat als de wethouder valt het hele college in gevaar komt en er mogelijk onrust of desorganisatie in de gemeente ontstaat. En jij trapt erin. De wantoestanden in mijn huis zijn van dusdanige aard dat er niet meer over een privé kwestie kan worden gesproken wanneer het om een wethouder volkshuisvesting gaat. Stel je nou eens voor dat een wethouder elders in Nederland een pand heeft waar hij veel geld verdient aan zo'n 20 illegalen die hij E500,- euro per maand laat betalen (hij loopt binnen). Is het dan ook geen politieke kwestie?

    Geplaatst door bewoner op 20:27 12-nov-2005
  • @HenkS: En als hij nou een mannetje van de gemeente naar dat pandje laat gaan om de gevel te laten schilderen?

    Geplaatst door Bert op 20:30 12-nov-2005
  • Ik heb verder ook geen verstand van gemeente politiek, maar politiek gezien kan men dit niet als een privé zaak beschouwen (zie partijgenoten. dbvhn 5-11-05)

    Geplaatst door bewoner op 20:35 12-nov-2005
  • ja ik zag t doei!!!!

    Geplaatst door bewoner op 20:38 12-nov-2005
  • Nou die mooie wethouder volkshuisvesting laat ons lekker in de kou zitten in zijn aan ons verhuurde grachtenpandje. Wegwezen met die stinkerd en zijn vreemde zoontje.

    Geplaatst door bewoner op 21:10 01-dec-2005
  • aftreden met die oplichter!!!!

    Geplaatst door bewoner op 21:11 01-dec-2005
  • Wacht maar wethouder ik maak jou huis net als het mijne als je zo zo doorgaat. Loesje verhuurder c.q wethouder volkshuisvesting!!!!! Opoknappen met die handel anders mag je je eigen huis gaan opknappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Geplaatst door bewoner op 21:14 01-dec-2005
  • ja,ik zeg toch het is tijd voor verzet.volksopstand,iedereen aan de galg

    Geplaatst door diddi op 21:14 01-dec-2005
  • viezerik!

    Geplaatst door bewoner op 21:14 01-dec-2005
  • Er is maar één oplossing: SBS-6 er bij halen.

    Geplaatst door Shrink op 21:15 01-dec-2005
  • Gaat om mijn huis didi en jouw criminele wethouder

    Geplaatst door bewoner op 21:15 01-dec-2005
  • Ja met helse huizen!

    Geplaatst door bewoner op 21:16 01-dec-2005
  • Het wordt nu echt koud in dit huis en als het zo doorgaat kunnen ook wethouders in een koud huis komen te wonen

    Geplaatst door bewoner op 21:18 01-dec-2005
  • nu ga ik schelden. Moet maar ophoue

    Geplaatst door bewoner op 21:19 01-dec-2005
  • Die vieze oplichtende wethouder zal ik bij zowel radar van de tros aangeven hij krijgt een ijskoude douche.

    Geplaatst door bewoner op 21:21 01-dec-2005
  • zijn vreemde PDD-NOS zoontje zal ik bij verschillende psychiatrische instellingen opgeven dan wordt het misschien beter

    Geplaatst door bewoner op 21:23 01-dec-2005
  • Huur achterstand bewoner ?

    Geplaatst door Frits Barend op 21:27 01-dec-2005
  • Nee barend. De huur is laag

    Geplaatst door bewoner op 21:32 01-dec-2005
  • Het is gewoon een loesje huisjesbaas die het wethouderschap volkshuisvesting/ruimtelijke ordening erbij doet

    Geplaatst door bewoner op 21:33 01-dec-2005
  • Waarom moet je eruit dan.

    Geplaatst door Frits Barend op 21:33 01-dec-2005
  • Ik hoef er niet uit die vieze oplichter wijgert om iets op te knappen

    Geplaatst door bewoner op 21:34 01-dec-2005
  • Ga je toch naar de rechtbank huurders worden in nederland goed beschermd hoor. Maar in het artikel staat "De wethouder wordt er door de SP van beschuldigd dat hij in Amsterdam huurders van zijn grachtenpand met dreigementen uit hun woning probeert te zetten." en jij zegt nu dat je er niet uit hoeft. Nu snap ik het niet meer.

    Geplaatst door Frits Barend op 21:36 01-dec-2005
  • Dat dit niet fris is stel ik niet in twijfel.Maar wat de S.P doet wel.De S.P doet niets anders dan schoppen ,maar met een oplossing komen kunnen ze niet.

    Geplaatst door bosje op 21:37 01-dec-2005
  • Frits barend, nee zijn zoon toch? van de wethouder, die zette met brieven de huurders psychisch onder druk, zodat ze zouden verkassen en dan ging de wethouder daar dure apartementen inzetten, want dat levert meer geld op toch?

    Geplaatst door EL QUACO op 21:41 01-dec-2005
  • ik moet eruit omdat deze wethouder ons in onmenselijke situatie laat zitten

    Geplaatst door bewoner op 21:41 01-dec-2005
  • Wat een slecht scenario is dit, weinig dialoog, oninteressante monoloog, geen dramatische ontwikkeling, geen cliffhangers, geen plot. Moesten ze maar niet in productie nemen.

    Geplaatst door Engel Birk Dersing op 21:44 01-dec-2005
  • bewoner, en daar kan niemand wat aan doen? ze kunnen je er nooit uitzetten, maar dan word je wel kraker! Er zit wel een luchtje aan deze wethouder dat is 1 ding wat zeker is!

    Geplaatst door EL QUACO op 21:45 01-dec-2005
  • Als het inderdaad zo erg is, als de SP beweert, moeten ze in Beerta en omgeving vooral aan de weg blijven timmeren. Daarvoor heb je niet speciaal raadsvergadering nodig. Dat werkt eerder averechts. Volgend jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen: Overtuig de lokale bevolking, zodat Hagendoorn en zijn patrij eigenbelang niet weer terugkeren in de raad, dan is het probleem ook opgelost.

    Geplaatst door Bakker op 21:46 01-dec-2005
  • als ik weg ben komen er echt wel krakers

    Geplaatst door bewoner op 21:46 01-dec-2005
  • Bakker, kan het dan al niet te laat zijn?

    Geplaatst door EL QUACO op 21:47 01-dec-2005
  • Beste luidjes ; Kan het niet wat minder ? ? Houdt je een beetje in toom a.u.b ! Anders gedraag je je precies zo als waar de wethouder en zijn zoon van worden beticht ! Sta boven deze mensen daar bereik je het meeste mee ! Anders gaat het als een boemerang voor jezelf werken en dat gun ik je niet bovenop de situatie waar je nu in verkeerd ! Sterkte gewenst !

    Geplaatst door Belcampo op 21:51 01-dec-2005
  • het bljft een criminele wethouder

    Geplaatst door bewoner op 21:52 01-dec-2005
  • @belcampo ik ben het in zekere zin met je eens. sprak je tegen mij?

    Geplaatst door bewoner op 21:58 01-dec-2005
  • soms moet je je gedragen als deze criminele wethouder om toch je gelijk te krijgen

    Geplaatst door bewoner op 21:59 01-dec-2005
  • moet je horen. de hel bestaat, maar dan in mijn huis dat heeft die vieze wethouder veroorzaakt

    Geplaatst door bewoner op 22:00 01-dec-2005
  • @bewoner 01-12-59 Heb je me wel begrepen ? ? ? Lees mijn reactie nog eens s.v.p ! !

    Geplaatst door Belcampo op 22:01 01-dec-2005
  • bewoner Je niet laten wegjagen hoor! bekijk goed welke wegen er te bewandelen zijn! er bestaat ook zoiets als huurcommissie e.d. suc6

    Geplaatst door EL QUACO op 22:02 01-dec-2005
  • Maar het was niet zo dat ze je eerst gevraagt hebben om de huur overeenkomst op te zeggen en daar je daar voor een vergoeding kreeg van bv 3 maandagen en dat je dat niet genoeg vond en dat je toen kosten wat kost enorm veel geld wou zien omdat jij ook wel begreep dat met de bouw van die appartementen veel geld te verdienen viel en dat jij er zonder dat je er iets voor hoefde te doen een graantje van mee wilde pikken.

    Geplaatst door Frits Barend op 22:02 01-dec-2005
  • Korte reactie, door weg te lopen uit de vergadering heeft dit akkefietje enige nieuwswaarde gekregen. En kennen we het verhaal van een bewoner. Weer mooi meegenomen toch?

    Geplaatst door Pandora op 22:04 01-dec-2005
  • Ok ik kan eruit, maar ik woon hier al 13 jaar. Ik ben erg boos dat deze crimineel nooit iets gedaan heeft aan achjterstallig onderhoud. Zoals in eerdere berichten heb ik nooit gevraagd aan de rechter om de huurovereenkomst te ontbinden. Ik ben gehecht aanb mijn buurt (centrum amsterdam) en het gaat mij niet dirct om een vergoeding. Ik wil blijven maar dan wel in een goed huis en niet in een tukhuis

    Geplaatst door bewoner op 22:08 01-dec-2005
  • heb jij nog mooie verhalen pandora?

    Geplaatst door bewoner op 22:10 01-dec-2005
  • Nu is het verhaal duidelijk bewoner. Dit verhaal heeft dus twee kanten.

    Geplaatst door Frits Barend op 22:11 01-dec-2005
  • Hoe bedoel je?

    Geplaatst door bewoner op 22:12 01-dec-2005
  • Nou als ik het achteraf lees was ik niet echt bescheiden. Maar wel erg bood en nog steeds. Excuses voor evt. beledigingen

    Geplaatst door bewoner op 22:17 01-dec-2005
  • frits barend, zul je niet piepen als ze je weg willen hebben uit het pand waar je nu woont, omdat het nu te weinig opleverd?

    Geplaatst door EL QUACO op 22:18 01-dec-2005
  • ty El Qauco

    Geplaatst door bewoner op 22:21 01-dec-2005
  • en als het ook nog zeeeeeeer slecht ondeerhouden is? want daar begon de shit meee!

    Geplaatst door bewoner op 22:23 01-dec-2005
  • zie mail 12-11

    Geplaatst door bewoner op 22:24 01-dec-2005
  • Sorry hoor, maar het blijkt dus dat velen hier maar wat reageren. Dit is namelijk een stuk van 9 november en heeft toen in de krant gestaan. Waarschijnlijk is de krant niet vol en pakken ze maar wat oud nieuws.

    Geplaatst door JohanD op 22:28 01-dec-2005
  • EL QUACO je begrijpt natuurlijk wel dat ik uit zo'n situatie ook het maximale zou willen halen maar omdat nu via de SP en de raadsvergadering te moeten spelen dat gaat me echt een beetje te ver. Huurder zijn in Nederland voldoende beschermd en als bewoner last heeft van achterstallig onderhoud kan hij gewoon naar de rechter gaan om de rechter te vragen of de verhuurder zijn onderhouds verplichtingen wil na komen. Dat de verhuurder de mogelijkheid moet hebben om de huur overeenkomst met huurders te kunnen ontbinden lijkt me niet meer dan normaal dat doet een woningbouw vereniging toch ook als ze een nieuwe wijk willen bouwen de wereld moet dan verder. Het is toch niet zo dat iemand een pand huurt voor zijn leven.

    Geplaatst door Frits Barend op 22:30 01-dec-2005
  • fb, krijg maar een huurderspandje aan de gracht in amsterdam! en val niet flauw wat je moet betalen! je recht halen is lang niet zo makkelijk als je denkt

    Geplaatst door EL QUACO op 22:32 01-dec-2005
  • Sunihpled is geen aanhanger van de SP ! Maar ik denk wel dat de burgers hoofdschuddend naar de óverige raadsleden kijken ! (in dit geval kon de SP wel eens gelijk hebben !).

    Geplaatst door sunihpled op 22:37 01-dec-2005
  • Waarom moet iemand met een smalle beurs dan aan de amsterdamse gracht wonen. Of je werk zo hard dat je dit kun betalen of je stelt je ambitie niveau naar beneden bij.

    Geplaatst door Frits Barend op 22:40 01-dec-2005
  • FB dus alleen rijke mensen in amsterdam, alleen rijke mensen mooie plekken die mogen daar wonen..... en de rest moet maar ergens buiten amsterdam gaan wonen? terwijl ze in amsterdam werken?

    Geplaatst door EL QUACO op 22:42 01-dec-2005
  • Ja, in amsterdam aan de grachten daar is het werk van amsterdam niet dat is netjes rond de A9 en de A10 geplaatst dus met werk heeft het helemaal niets te maken het heeft er mee te maken dat bepaalde plaatsen om te wonen een prijskaartje heeft die niet voor iedereen weg gelegd is.

    Geplaatst door Frits Barend op 22:52 01-dec-2005
  • frits barend, de grachten in amsterdam zijn er heel veel, niet zoals in groningen, er wonen nu 1 miljoen mensen daar, 25 jaar geleden was zo'n pandje nog niet zo duur, nu wel dus nu mogen de rijken er alleen nog wonen? en als je in de horeca werkt, zit toch in de binnenstad?

    Geplaatst door EL QUACO op 22:55 01-dec-2005
  • Typisch SP, loosers die maatschappelijk mislukt zijn en per definitie overal tegen zijn.

    Geplaatst door inwoner Zuidhorn op 23:00 01-dec-2005
  • inwoner zuidhorn, loosers zijn ook nodig anders zou jij geen winner zijn...

    Geplaatst door EL QUACO op 23:04 01-dec-2005
  • Nee bij een team sport zijn er alleen maar winnaars (als je tenminste in het winnende team zit)

    Geplaatst door Frits Barend op 23:20 01-dec-2005
  • Wat ik tot op heden mis is het volledige verhaal van 'bewoner'.

    Geplaatst door Mario op 23:23 01-dec-2005
  • Beste BEWONER;ALS JE AAN HET EIND VAN DEZE AVOND VOORAL DE LAATSTE ± 10 REACTIES LEEST , ZUL JE MISSCHIEN BEGRIJPEN WAT IK MET DIE BOEMERANG BEDOELDE ! ! ?

    Geplaatst door Belcampo op 23:29 01-dec-2005
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Noorderling moet minstens eenmaal per jaar naar Dierenpark Emmen (uitleg)
Poll
Eens (34%)
Oneens (66%)
Totaal aantal stemmen: 554

Wonen




Over alles wat het wonen in het Noorden leuk maakt! De laatste trends, het stoerste design, de leukste tips, de mooiste interieurs en de heerliijkste tuinen.

Bespaar en win!

Toos & Henk

advertenties