sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

SP Emmen is arrogante houding Jan Marijnissen beu

  • DVHN | Gepubliceerd op 26 augustus 2007, 15:06
  • Laatst bijgewerkt op 26 augustus 2007, 15:07
emmen - 

Vijf brieven aan het hoofdbestuur van de Socialistische Partij (SP) met een verzoek om een gesprek over het hoogopgelopen meningsverschil over het statenlid Düzgün Yildirim bleven onbeantwoord. Voorzitter Rick Denkers van de SP‑afdeling Emmen heeft daar op zijn zachts gezegd weinig begrip voor.

"Het was al duidelijk dat Jan Marijnissen weigert om met ons te debatteren, maar om niet eens op brieven te reageren vind ik ronduit onbeschoft en arrogant." Denkers is de in zijn ogen ondemocratische handelwijze van partij‑ en fractievoorzitter Marijnissen zo beu dat hij samen met een tiental andere SP-ers uit de regio een nieuwe partij wil oprichten. "We staan achter de idealen van de SP, maar kunnen ons niet meer verenigen met de interne partijpolitiek."
Inloggen
Reacties
  • Jan moet flink aangepakt worden!

    Geplaatst door G.O.D. op 15:12 26-aug-2007
  • Gho, er zijn al velen je voor gegaan. Ik heb het met eigen ogen gezien, mijn stem hebben ze allang verkwanselt.

    Geplaatst door Berend op 15:20 26-aug-2007
  • Beetje domme club daar in Emmen. Het hoofdbestuur van de Socialistische Partij (SP) is er niet voor de mensen, de leden en de afdelingen! Dat weet toch iedereen? Neen: het is andersom. De mensen, de leden en de afdelingen zijn er voor het hoofdbestuur! En als dat niet zo is: dan kun je gaan wieberen. Volgens mij is dat niets nieuws. Zo is de SP toch altijd geweest? Natuurlijk wel met de bedoeling om Grote Idealen te realiseren. Vooral voor Arme Mensen.

    Geplaatst door Le Charcutier op 15:25 26-aug-2007
  • Een nieuwe partij oprichten, is weglopen voor de problemen. De enige oplossing om van de SP weer een geloofwaardige partij te maken is om idioten als Jan Marijnissen de partij uit te gooien. Malle Jan is namelijk bezig om de partij naar de kloten te helpen.

    Geplaatst door Appie op 15:25 26-aug-2007
  • Jan Marijnissen houd zich ook alleen maar aan de partij politiek en gemaakte afspraken binnen de SP. Nou moeten ze niet doen alsof het alleen aan Jan ligt, dit gaat over besluiten en partijpolitiek die op democratische wijze tot stand zijn gekomen, mensen die lid zijn en worden weten hoe de SP in elkaar zit en waar de SP voor staat! Regels en andere afspraken moeten dus door iedereen worden nagekomen! Dat Jan niet reageert op oproepen en brieven vind ik ook niet netjes, maar dat verandert niets aan de SP en haar regels, mensen die de SP misbruiken om een andere partij op te richten en zetels van de SP af te nemen, dienen gelijk geroyeerd te worden en hun zetels af te staan aan de SP! Dus als ik Jan een goede raad mag geven: Heb het fatsoen om te reageren en met de ontevreden mede-SP'rs in debat te gaan, maar blijf bij de SP standpunten en gemaakte afspraken!

    Geplaatst door Doug Heffernan op 15:30 26-aug-2007
  • Nu pas????

    Geplaatst door Henk op 15:36 26-aug-2007
  • ach ,jan loopt naast zijn schoenen........

    Geplaatst door dr gonzo op 15:38 26-aug-2007
  • @ Doug Heffernan op 26-08 15:30 Precies, zo denk ik er ook over. Gezeik achteraf over regels, waarvan ieder lid van de partij op de hoogte hoort te zijn (inclusief de heer Yildirim) is flauwekul.

    Geplaatst door daariszeweer op 15:45 26-aug-2007
  • Ben geen SP-stemmer, maar ben het wel eens met Doug Hefferman (15:30).

    Geplaatst door Petra op 15:53 26-aug-2007
  • correctie: Doug Heffernan.

    Geplaatst door Petra op 15:54 26-aug-2007
  • Geweldig, al die figuren die zeggen dat Marijnissen de SP 'naar de kloten' helpt! Marijnissen heeft van de heel kleine SP de derde partij van het land gemaakt (vandaag zelfs 2e in de peiling). Hij heeft het echte linkse geluid weer zo populair gemaakt, dat de SP een van de belangrijkste hoofdrolspelers in de politiek is geworden, en forse invloed uitoefent op het beleid. Zie het integratieverhaal van de SP dat steeds meer wordt overgenomen, net als het anti-schaalvergrotingsverhaal en de Eurokritische standpunten. De SP wordt juist beschadigd door figuren die voorkeurstemmen op zichzelf uitbrengen (dhr. Yildirim), zich niet aan de afspraken over de afdrachtregeling houden en financieel voordeel willen van de politiek (dhr. Lazrak), die er al bij 3 andere partijen uit zijn gewerkt (dhr. van Bergen), altijd relletjes stoken (dhr. Denker). Bizar genoeg willen juist deze mensen, ook van het Comité Democratisering SP, dat Marijnissen als een soort dictator de uitspraken van het hoogste democratische orgaan, de partijraad, vernietigt ten gunste van Yildirim. Ik hoop van harte dat de heer Denker, Yildirim en anderen zo snel mogelijk de SP verlaten, want zij zijn vooral met zichzelf bezig en niet metd e prolemen van de mensen in dit land.

    Geplaatst door Corrie Dekker op 16:12 26-aug-2007
  • Denkers moet nu niet denken, dat iedereen bij nieuwe verkiezingen op de ex-SP'ers gaan stemmen. Afgescheiden partijleden die een nieuwe partij beginnen missen vaak een ideologie en voldoende daadkracht en het resultaat is dat zij bij de eerstvolgende verkiezingen uitgerangeerd zijn. Maar als hij denkt het wel te kunnen redden in een nieuwe partij dan moet hij het maar proberen.

    Geplaatst door Petra op 16:20 26-aug-2007
  • Dit is allemaal dom geouwehoer van een 5e colonne in de SP en die kunnen we missen als kiespijn. Dit komt overal voor. Terzijde: het democratische gehalte bij de SP ligt een stuk hoger dan bij de senatorenpartij bij uitstek; de VVD! Daar heb je als lid helemaal niets te vertellen.

    Geplaatst door Rollatore op 16:23 26-aug-2007
  • Dit is een flauwekulartikel. Omdat Denkers heel goed weet dat de kwestie Yildirim volop in procedure is en Marijnissen daar niet doorheen kan fietsen. Maar ook omdat de krant nalaat om hierop door te vragen.

    Geplaatst door Piet13 op 16:24 26-aug-2007
  • Corrie Dekker op 26-08 16:12: Denk jij echt dat de kiezers socialistische denkbeelden hebben? Dat zij vanwege het programma op de SP stemmen? Of houd je je een beetje van de domme? Jij weet toch ook dat de proteststem, de tegenstem zweeft en elke keer weer een ander plekje zoekt? Pim Fortuijn, Geert Wilders en Jan Marijnissen horen wat stemmentrekkerij toch in hetzelfde rijtje thuis? Dat heeft toch helemaal niets met kennis van het partijprogramma of met socialisme te maken!

    Geplaatst door Le Charcutier op 16:28 26-aug-2007
  • en de SP had destijds zo'n grote mond over de fractie van de Lijst Pim Fortuyn..... zou eerst maar eens hand in eigen boezem steken Jan!

    Geplaatst door mart op 16:40 26-aug-2007
  • Corrie Dekker op 26-08 16:12. Dit is nog geen reden om het a-sociale beleid van Malle Jan goed te praten. Dat hij geen discussie aan wil gaan, niet op kritiek reageerd en zijn dictatoriale mening er door wil drukken inclusief eventuele bedreigingen vind ik niet kunnen. Als je je voordoet als 'democratische' partij, dan hoor je in discussie te gaan met tegenstanders binnen de partij en niet te gaan dreigen met van alles en nog wat. Dat enkelen gebruik cq misbruik maken van partijen om hun zelf te 'verrijken' kun je niet voorkomen. Maar dat men mensen aanneemt als lid (zoals jij beweerd) die een dubieus verleden hebben, geeft wel te denken.

    Geplaatst door Appie op 16:41 26-aug-2007
  • Petra (15.53),(15.54) Ottenooie, simpelfinkie nog an toe... Petra.... hou je vingers gewoon in je neusgaten als je weer eens in jezelf zit te praten. Als je om aandacht verlegen zit , kijk dan gewoon in de spiegel .

    Geplaatst door criticushje op 16:47 26-aug-2007
  • Zet de traditie maar weer voort daar in Emmen. Afsplitsen, overstappen naar een andere partij, voor zichzelf beginnen - het is nog nooit anders geweest in Emmen. Meestal vlak na de verkiezingen als de zetels binnen zijn. SP'ers met idealen zijn er vast ook in Emmen, maar de schreeuwers komen daar altijd bovendrijven. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen.

    Geplaatst door Tomatenpuree op 17:03 26-aug-2007
  • Le Charcutier wat heb jij met socialisme da's in jouw wereld toch gelijk een vloek? ook ik denk dat jan zijn resterende zetels wijzer moet benutten of denkt men dat met de verkiezingen wel weer heeft weggepoetst

    Geplaatst door h janse op 17:42 26-aug-2007
  • @ doug al eens de invloed van de capi di tuti capi jan bekeken ? de familie is flink verweven binnen de sp

    Geplaatst door h janse op 17:43 26-aug-2007
  • @criticushje: Wie zit er hier nu om aandacht verlegen? Jij misschien?

    Geplaatst door Usquert op 17:53 26-aug-2007
  • Als de SP leden voor ze lid werden eerst de statuten zouden hebben gelezen, dan hadden ze geweten dat zij niets hebben te bepalen. SP regeerd alleen als ze de meerdeheid van de stemmen hebben bemachtigd. Het heeft geen enkele zin om ooit op de SP te stemmen. 70% van de bevolking gaat toch niet op de SP stemmen.

    Geplaatst door langedwaas op 17:55 26-aug-2007
  • Wat een koters daar in Emmen zeg. Dat weet ik al bij jaar en dag. En bij de landelijke SP zitten de grootste koters.

    Geplaatst door Göran op 18:14 26-aug-2007
  • Ik denk dat Nederland zuinig moet zijn op een leider als Marijnissen. Maar ik vrees het ergste: Alle goede mensen worden weg gestuurd,weg gepest oid. Het is een trent aan het worden: Ben je goed, dan moet je weg. Jaloursheid misschien??

    Geplaatst door Dick Bosman op 18:37 26-aug-2007
  • Dick Bosman op 26-08 18:37: Met krachtige inhoudelijke leiders als JPB, De Don, Hirsch Ballin, Klink zit toch niemand te wachten op goedkope goekope populisten die alles beter weten? dat schiet niet op hoor!

    Geplaatst door Le Charcutier op 18:53 26-aug-2007
  • @Dick Bosman. Je hebt gelijk, we moeten zuinig zijn op een leider als Jan M. Hij is een van de weinigen die het socialisme uit de 19e eeuw promoot, met doordachte propaganda. En krijgt daar nog aandacht mee, en een stel leeghoofden denken ook dat het socialisme van weleer wonderen kan brengen. Wordt tijd om een museum te stichten voor Jan M. in zijn eigen woning. Kunnen kinderen daar zien hoe mensen dachten dat ze het beste met de wereld voor hadden in het va begin van de 19e eeuw. Beelden van Stalin. lenin en Tito zullen de tuin sieren

    Geplaatst door langedwaas op 19:00 26-aug-2007
  • Malle Appie heeft het hier constant over "malle Jan", maar een malle Jan is een zeer nuttig instrument voor het vervoer van o.a. boomstammen. Dat kun je van een malle Appie niet zeggen.

    Geplaatst door Dwarsbongel op 19:58 26-aug-2007
  • langedwaas op 26-08 19:00Zeg langedwaas, ik ben mij er van bewust dat de sociaal-democraten, christen-democraten en de liberalen er graag bij ons instampen dat het socialisme oud is en niet modern en niet hip is maar dit is echt onzin. Het is helemaal niet oud. In het licht van de wereldgeschiedenis is het socialisme uit de 19e eeuw eigenlijk nog heel jong . Communistisch Manifest, was het eerste marxistische politieke programma dat opgesteld werd. Het werd geschreven door Karl Marx en Friedrich Engels in 1847. .De liberalen baseren zich voornamelijk op denkers uit de 18e eeuw, Adam Smith 1723 - 17 juli 1790) een econoom die wordt gezien als de grondlegger van het liberalisme. Die christen democraten baseren zicht op de bijbel, het nieuwe testament is een jaar of 2000 oud. ...heel oud. De sociaal-democraten baseren zich ook op liberale denkers. En eerlijk gezegd vind ik het glamourcommunisme van de chinezen, ik weet niet of jij bijvoorbeeld de verjaardag van het chineesvolksleger hebt gezien, werkelijk heel wat hipper dan die suffe politiek van ons.

    Geplaatst door Roelant op 21:08 26-aug-2007
  • @Roelant: even wat tips qua politieke wereldbeschouwing. Christen-democraten _baseren_ zich niet op de bijbel. Ze halen er wel inspiratie uit. Een groot verschil. Het door de Joden aangehangen politieke bestel in de bijbel had namelijk niets, maar dan ook niets met democratie te maken. Eerder een theocratie. Christen-democraten willen niet dat de kerk en overheid hetzelfde zijn. Tip 2: socialisme prijs je niet aan met 'glamourcommunisme' van het Chinese Volksleger. Dat leger kan lekker inkopen doen, dankzij de massale mileuvervuiling en uitbuiting van het Chinese platteland. Heeft allang niks meer met echt _communisme_ te maken. Laat staan socialisme.

    Geplaatst door Kristian op 21:56 26-aug-2007
  • Jantje arrogantje raakt tot zijn spijt heel veel van zijn kiezers kwijt!

    Geplaatst door Frank Es op 22:21 26-aug-2007
  • @criticushje op 26-08 om 16:47 uur, als jijzelf klaar bent met het kijken in de spiegel kun je dan misschien even een reactie geven op dit nieuwsbericht?

    Geplaatst door Petra op 22:35 26-aug-2007
  • Zijn vakantie is nog niet afgelopen.

    Geplaatst door Bikje op 22:43 26-aug-2007
  • Corrie Dekker op 26-08 16:12 Waar is de SP een van de belangrijkste hoofdrolspelers in de politiek geworden. Ze staan overalaan de kant te mekkeren dat anderen het niet goed doen. Maar als de partij de kans krijgt mee te regeren dan trekt de partij - Jan voorop - aan haar stutten!

    Geplaatst door Westerling op 22:47 26-aug-2007
  • Rollatore op 26-08 16:23 Ook gij? "Zij doen het ook meester"!

    Geplaatst door Westerling op 22:48 26-aug-2007
  • Kristian op 26-08 21:56. Dus een inspiratie waarop je je kunt baseren dan. Ja, ik weet dat de christendemocraten ook gek zijn op een winsteconomie die zorgt voor hele grote verschillen tussen arm en rijk .Ook weer het liberale gedachtegoed dus. Nou het is feitelijk allemaal veel ouder dan het socialisme, en daar ging mij het om. Overigens als die christen democraten zich zo laten inspireren door de bijbel hoe komt het dan dat zij zo onverschillig zijn over de jaarlijkse 30 miljoen hongerdoden in de wereld. CDA-politica Agnes van Ardenne toen nog minister van ontwikkelingsamenwerking werd daar een keer mee geconfronteerd. Haar antwoord was dat dat kwam door gebrek aan democratie. Wat een lariekoek. Vervolgens werd ze met China geconfronteerd (daar wonen 1, 3 miljard mensen en die voeden zij allemaal). Ze stond met haar bek vol tanden en kwam vervolgens met een zwamverhaal om te huilen. Het interesseert die christelijke lui helemaal niets dat er zoveel mensen jaarlijks omkomen van de honger, het is ontluisterend. Dit is wel exemplarisch voor alle christelijke politici wereldwijd.

    Geplaatst door Roelant op 23:10 26-aug-2007
  • Die sp heeft een beginsel programma waar ik geen socialisme van kan maken. ik citeer: “De kern van het socialisme: Als Socialistische Partij laten we ons in ons denken en doen steeds leiden door drie centrale begrippen: menselijke waardigheid, de gelijkwaardigheid van mensen en de solidariteit tussen mensen.” ja, dat zijn prachtige waarden maar het wordt negens concreet uitgewerkt, allemaal leeg geleuter. En dan eindigen ze met: “ We doen daarom een oproep aan iedereen die de basiswaarden van menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit onderschrijft, met ons na te denken over de verdere ontwikkeling en uitwerking van werkzame alternatieven voor het kapitalistische ‘Brutopia’”------ tjonge jonge wat ben ik blij dat er een NCPN is met duidelijke standpunten, ik citeer “De kern van het socialisme : De NCPN streeft naar een socialistische maatschappij. Voor de NCPN betekent dit: 1. de omverwerping van de kapitalistische productieverhoudingen, waarin geproduceerd wordt omwille van de winst, waarin de werkende mensen worden uitgebuit en vervanging door socialistische verhoudingen, waarin geproduceerd wordt omwille van de mens, de behoeften van de mens; 2. de onteigening van de kapitalistische 'onteigenaars', en de voornaamste productiemiddelen helemaal in maatschappelijk eigendom; 3. de inrichting van een, door de macht en de kracht van de arbeidersklasse gedragen, socialistische staat en democratie.----- Dit socialisme zal alleen kunnen worden bereikt als de arbeidersklasse de noodzaak daarvan inziet en door eigen ervaringen in de strijd voor haar belangen weet dat het binnen bereik is.------ zo dit is socialisme.

    Geplaatst door Roelant op 00:34 27-aug-2007
  • @roelant, ik schreef ook over de 19e eeuw en niet dat het socialisme veel langer bestond. Misschien een beetje aandachtiger lezen. Ik ben trouwens tegen christen en liberaal democraten, zij zorgen er voor dat links zomaar los mag lopen in dit land. Ik ben ook tegen rechts, die janken mij te veel en vragen om problemen van duizend jaar oud keer op keer aandacht.Ik wens een militaire staat voor de bevolking en economische belangen laten behartigen door multinationals. Alles wat links of rechts denkt, een gepaste militaire behandeling geven. Zodat kennissen van hun kunnen leren, en niet meer links of rechts denken. Het wordt wel een stukje saaier en de bevolking zal de eerste jaren gigantisch afnemen. Maar de echte en oprechte Nederlander zal trots zijn. Deze theorie blijkt in praktijk beter te lopen dan wanneer men het socialisme of nationalisme in praktijk wordt gebracht. welk mens wil nou niet het allerbeste voor zijn land.

    Geplaatst door langedwaas op 00:55 27-aug-2007
  • Wie is der Fuhrer Marijnissen niet beu.Zelfs stromingen binnen zijn eigen partij,maar die durven hun mond niet open te doen,want dan worden ze "afgeschoten".

    Geplaatst door Groene Leeuw op 00:58 27-aug-2007
  • langedwaas op 27-08 00:55. beetje onduidelijke politiek verhaal. Paar vragen: ben jij voor meer of vermindering van invloed van de overheid? Ben je voor of tegen publieke openbaar vervoer? Voor of tegen een publieke omroep?, tegen of voor een publieke energievoorziening? Voor of tegen particulier onderwijs?, voor of tegen particuliere gezondheidszorg? Voor of tegen een vorm van financiële solidariteit tussen verschillende bevolkingsgroepen? Voor of tegen progressieve belastingbetaling. Voor of tegen nivellering van de inkomens? Voor of tegen een publieke volkshuisvesting? Ik ben benieuwd.

    Geplaatst door Roelant op 01:41 27-aug-2007
  • Hmmmz.. Typisch een vorm van aandacht trekken nu iedereen naar het bestuur van de SP wijst.

    Geplaatst door Edo Ladage op 01:55 27-aug-2007
  • Kristian op 26-08 21:56 “Heeft allang niks meer met echt _communisme_ te maken. Laat staan socialisme.” Nou nou dat is allemaal wel een beetje kort door de bocht. de socialistische staat China is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld onze staat, niet hulpeloos tegenover het bedrijfsleven. En keer op keer herhaalt de CPC dat haar werk gebouwd is op vier fundamenten: het socialistische eigendom van de productiemiddelen; de leiding van de communistische partij; een stevige socialistische staat; en de marxistische ideologie. De Chinezen zijn druk bezig met onderzoek, ontwikkeling van technologische zaken van het westen. Alleen als ze dat goed doen, kunnen ze hun doelstelling halen om in 2020 onafhankelijk te zijn van westerse technologie. Nou dan zullen we wel eens zien wat er gebeurd.

    Geplaatst door Roelant op 02:20 27-aug-2007
  • Heel veel mensen zijn erg goed in het uitleggen wat er vroeger niet goed was aan iets. Of hoe er in het buitenland met dingen wordt omgegaan.Ik houd het liever bij Nederland.Wat er nu gaande is en wat er nu moet gebeuren om het e.e.a op te lossen. Daar heb je Echte leiders voor nodig.En nog maar eens voor de duidelijkheid: Die worden weg gestuurd, weg gepest oid. Jaloursheid misschien?

    Geplaatst door Dick Bosman op 04:47 27-aug-2007
  • Westerling op 26-08 22:48...hoe nu, westerling, kunt ge de waarheid niet velen? Als er één partij niet democratisch is dat is dat toch heus de kapitalistenpartij bij uitstek.

    Geplaatst door Rollatore op 06:22 27-aug-2007
  • @Roelant, In het Nederland van mijn dromen, daar bestaat geen overheid. Ook al zijn we met zijn allen erg rijk, gaan we nog zeiken over ziektekosten en openbaar vervoer.Ik spreek over militaire macht een Junta. Al die vragen die jij stelt zullen dan overbodig worden. Er bestaat immers geen democratie in een Junta, laat staan solidariteit. Dit is wat de meeste Nederlanders diep in hun hart graag willen, kijk maar naar de praatjes makers als Pim en Geert. Massaal stemmen de sukkels op hun, terwijl ze nooit waar kunnen maken met wat ze zeggen. De democratie maakt dat onmogelijk.

    Geplaatst door langedwaas op 07:00 27-aug-2007
  • Dwarsbongel op 26-08 19:58. Je hebt thuis zeker een groot vierkant bed. Zodat je s,nachts, in je slaap, ook nog dwars kunt liggen.

    Geplaatst door Appie op 07:38 27-aug-2007
  • Goh... een nieuwe partij oprichten.. Daar zaten we nét op te wachten!

    Geplaatst door Henrii op 10:03 27-aug-2007
  • Rollatore op 27-08 06:22 Je eigen slecht gedrag wordt er geen haar beter van als je er op wijst dat anderen ook slecht gedrag vertonen.

    Geplaatst door Westerling op 10:19 27-aug-2007
  • @Roelant, je haalt vaak China aan als voorbeeld, maar ik vraag me af of je er weleens geweest bent? Ik wel namelijk en er is werkelijk niemand meer geintresseerd in communisme, alleen een paar rijstboeren op het platte land. Voor de rest is het land corrupt, is er kinderarbeid (en prostitutie) een geweldige milieu verontreinging en een regering die overal de ogen voor sluit. Zo zijn er duizenden mensen dakloos geworden omdat de gebouwen voor de Olympische Spelen moesten komen. Lijkt me allemaal niet stroken met het communistische gedachtengoed of wel?

    Geplaatst door Wild1 op 10:26 27-aug-2007
  • De stalen kaders bepalen samen met jan Marijnisse de successen en de groei van de partij. De rest dient als applaus of klapvee, of als toejuig runderen. Alles ter meerder glorie van het politbureau! Wat is daar mis mee? Het slappe gedoe van de Partij van de Angst levert alleen maar verliezen op. Dus waarom een succesformule veranderen? De partij is stinkend rijk, door afdrachten van wachtgelden en salarissen. Yildirim wil gewoon ten koste van al het werk van het politbureau een nieuwe partij oprichten. Dat krijgt hij toch maar even voorelkaar, het inkomen is voor een 4 tal jaren gegarandeerd. ( Wilders is het lichtend voorbeeld) De helpers ( van Bommel)van de SP slaan in het buiten land een goed figuur door dames in hun achterwerk te knijpèn en vervolgens met oneervolle vragen, sexueel getind, te komen. Agnes Kant laat zich door het politbureau schofferen. Wat is er mis met de SP? Alleen dat beetje democratie? Meer niet? Hoe dom moet je zijn om links te stemmen Hoe dom ben JIJ??? Schijnbaar zijn ze in Emmen wakker geworden????? Een goed alternatief, stem op VVD, op Rita Vedronk, een goed democratisch alternatief.

    Geplaatst door bromberen op 10:29 27-aug-2007
  • Westerling op 10.19 brengt in een contenue stroom aan bijdragen in beeld, die direct en uitstekend op hemzelf van toepassing zijn. Niet de slimste "Westerling"??

    Geplaatst door bromberen op 10:43 27-aug-2007
  • Denkers, goed je best doen. Maak er een grote partij van. Verzamel goede mensen om je heen, kijk alleen af en toe even achterom. Stel je voor dat iemand een dolk in je rug wil steken

    Geplaatst door wielrenner op 10:55 27-aug-2007
  • @Bromberen 10.29; wie is VEDronk??? nooit van gehoord

    Geplaatst door Hendro op 11:29 27-aug-2007
  • Jaren geleden al ontdekt hoe het binnen de SP gaat. Enne Corrie, is Dekker je meisjesnaam?

    Geplaatst door strijdbaar op 12:01 27-aug-2007
  • Henro op 11.29 bedankt voor de foutanalyse en de verbetering. Onze nieuwe Minister President Rita Verdonk toch weer een keer extra in beeld! Dank aan Hendro, hij spelt de reacties van bromberen. Dank aan Hendro!

    Geplaatst door bromberen op 12:18 27-aug-2007
  • Die bromberen toch. Zijn knuffelbeertje Verdonk wordt weer eens van stal gehaald. Liefde maakt blind en dan kun je niet meer objectief denken. Bromberen, ga met haar trouwen ofzo, maar val ons niet meer lastig met je 'liefdeswensen'. Verdonk als Minister President ?? Stemmen op de VVD ?? Hoe dom kan een mens wezen om daar nog in te geloven. Droom lekker verder brombeertje.

    Geplaatst door Appie op 13:56 27-aug-2007
  • langedwaas op 27-08 07:00 “Ook al zijn we met zijn allen erg rijk, gaan we nog zeiken over ziektekosten en openbaar vervoer.” Ja, spijt me zeer ik wil het ook heel graag over andere zaken bv muziek sport ofzo maar we leven nog in zo’n ziek land dat we het er nog steeds wel over moeten hebben. Voorbeeld met betrekking tot de ziektekosten: enige tijd geleden was er op tv een meisje die een zware operatie had ondergaan. Lange littekens waren overgebleven op haar buik. Die zijn te verwijderen maar de ziektekostenverzekering vergoedde dit niet tot ontsteltenis van het meisje en de vader. De arts vond dit triest want hij vond het geen echte cosmetische zaak maar vond het ook een medische noodzaak hebben. Volgens hem werd dit eerder wel vergoed. Die arts was er zeer ontstemd over en vond echt dat wij een verkeerde kant opgingen in de gezondheidszorg. Aan de andere kant hebben wij sinds een aantal jaren steeds meer particuliere klinieken waar de rijke mensen de meeste onzinnige operaties laten doen die geen enkele medisch noodzaak dienen. Vind jij dit terecht deze ongelijkheid in de gezondheidszorg die steeds meer toeneemt in dit land na de ontmanteling van de Sovjet-Unie en de afname van communisten in Nederland. Benieuwd wat de visie is van de junta. Geert kan en wil dit ook niet oplossen.

    Geplaatst door Roelant op 18:54 27-aug-2007
  • Politiek is allemaal 1 pot nat. Hoop beloven en weinig geven en ze zitten er alleen maar voor zichzelf. Na het zuur komt zoet, ja als pasen en pinksteren op 1 dag vallen misschien.

    Geplaatst door Simon de Witt op 19:09 27-aug-2007
  • @bromberen vind nooit wat, moet er altijd hard voor werken. Jij niet? ```` Gepost door bromberen op 27-08 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    Geplaatst door Roy 050 op 19:09 27-aug-2007
  • Simon de Witt op 27-08 19:09. Doe niet zo passief en lijdzaam svp. De politieke elite in land vindt het prachtig dat mensen zoals jij niets ondernemen, niet in opstand komen en niet tot communisme komen, want dat is hun grootste gruwel want dat zou wel eens kunnen betekenen dat hun makkelijk leventje wat minder riant wordt. Kom op doe iets, meld je aan als lid van de NCPN.

    Geplaatst door Roelant op 19:56 27-aug-2007
  • @roelant en zo kunnen we doorgaan tot we een ons wegen, met wat jij er wel niet van vind en hoe een junta het zou doen. Zoek zelf maar uit wat een junta doet, maar jouw leven zou in een Junta niet prettig zijn, je stelt immers vragen. In een militaire staat volg je bevelen op en vraag je niets

    Geplaatst door langedwaas op 20:11 27-aug-2007
  • Langedwaas, De lange lijst van junta/ kapitalistische gelinieerde dictators in Afrika, Azië en Zuid-Amerika, mensen als, Pinochet, videla, vele anderen in zuid-Amerika maar ook, marcos, soeharto, hitler, musolinie, mobotu allemaal werden ze gesteund vanuit het westen, meestal de VS, omdat ze bondgenoten waren tegen het communisme Allemaal hebben ze miljoenen slachtoffers gemaakt. Die kapitalistische wereld met hun christelijke bondgenoten zijn in en in slecht. Landen als Noord-Korea , Cuba , China en voorheen de sovjetunie e.a. proberen dit misdadige systeem in te ruilen en terecht. Dus als je beetje sociaal gevoel hebt, meld je ook als lid bij de NCPN.

    Geplaatst door Roelant op 21:36 27-aug-2007
  • Ik ben juist tegen dat sociale gevoel, begrijp dat eens Roeland. Ik ben een voorstander van een zwaar gecontroleerde staat. Kleine of grote criminaliteit, bij de derde fout de doodstraf. inclusief verkeersovertredingen.De NCPN heeft een eigen mening,dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Het sociale geitenwollenpuntmutsen systeem brengt alleen maar ellende tot nu toe. Deze mensen gaan de werktrajecten in, wegen en viaducten aanleggen of zoiets. das wel sociaal genoeg

    Geplaatst door langedwaas op 23:01 27-aug-2007
  • @Roelant ben je nu wel eens in China geweest, je hebt het over jaren 70 idealen. Niet over het huidige China.

    Geplaatst door Wild1 op 00:41 28-aug-2007
  • @Appie op 27-08 07:38 - Dat grote bed, dat is iets wat alleen in jouw geest opkomt. Snurk ze, maar laat niemand er last van hebben!

    Geplaatst door Dwarsbongel op 00:44 28-aug-2007
  • @Roelant: welk China heb jij het eigenlijk over? Misschien moet je voortaan Cuba aanhalen! Lees dit opmonterende stukje eens op http://www.ncpn.nl/archief/2007/15/cuba.htm . Communisme, Castroliaans Socialisme, Chinees Empiralisme (nu vermomd als communisme), het zijn allemaal vormen van solidariteitsstaten waar heel veel individuen het toch maar knap armoedig hebben. Stukken armoediger dan Nederland.

    Geplaatst door Kristian op 09:27 28-aug-2007
  • Roelant op 27-08 21:36 Waar heb jij de laatste 25 jaar geleefd. Niet in één van de dor jou genoemde heilstaten denk ik. Wat overigens niet wegneemt dat ik je mening deel dat de VS, vooral onder republikeinse presidenten, vaak de foute landen heeft gesteund.

    Geplaatst door Westerling op 09:48 28-aug-2007
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 1 dag kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Sven Kramer is Nederlands beste schaatser aller tijden (uitleg)
Poll
eens (74%)
oneens (26%)
Totaal aantal stemmen: 247

DvhN op Twitter

Verandering van formaat

Dagblad van het Noorden verschijnt vanaf 1 april doordeweeks op halfformaat. Lees meer.

Schrijf je eigen vakantieverhaal!

Wie schrijft het mooiste vakantieverhaal van Groningen en Drenthe? Jij? Dagblad van het Noorden organiseert opnieuw een schrijfwedstrijd voor de jeugd!

Registratie

Om technische redenen is het tijdelijk niet mogelijk om te registreren op DvhN.nl. Het is niet bekend wanneer het probleem verholpen is. Excuus voor het ongemak. Wij melden het als het weer mogelijk is.

Formule 1 Teammanager

Michael Schumacher doet weer mee! Jij ook? Speel het spel en volg het Formule 1 seizoen.

Top 5 energie (tip)

Met Wonen&Co naar Amsterdam of Berlijn

http://www.dvhn.nl/incoming/article3354173.ece

Met Wonen&Co naar Amsterdam of Berlijn.
Lees hier meer.

advertenties

Community voor boekenlezers

Watleesjij.nu is de community voor boeken-liefhebbers. Zoek je favoriete boeken en zeg wat je ervan vindt. Watleesjij.nu

<a href="' + click_url_noembed + '" target="_blank"><img src="http://localhost:8080/admanager/template/ver1-0/graphics/FlashDefault.GIF" width="120" height="120" border="0" alt=""></a>

Z24 Beursnieuws