Opinie: Digitale realiteit dwingt omroep tot keuzes

Televisie als medium zal niet verdwijnen, maar voor adverteerders zal het belang ervan alleen maar afnemen. Het moet anders, maar de reacties van traditionele mediabedrijven stemmen niet hoopvol.

Televisie staat onder druk. De NPO werd al geconfronteerd met bezuinigingen van de overheid, maar haalt nu ook minder op met reclame. Tv-reclame-inkomsten zijn het afgelopen half jaar met 7 procent gedaald. Als deze trend zich doorzet, zijn deze inkomsten over 10 jaar nog maar ruim 500 miljoen euro tegen 997 miljoen euro in 2016. Dit is een daling van 50 procent! Misschien wordt die grens zelfs al eerder bereikt.

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Geschreven door

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.