Hoe kun je je verhuizing naar of in Groningen vereenvoudigen?

Foto: pexels.com

Het verhuizen naar een ander huis is natuurlijk hartstikke leuk en spannend, maar het kan ook voor de nodige stress zorgen. De verhuizing is immers veel werk en hier gaat veel tijd in zitten. Het is daarom verstandig om op tijd te beginnen met het inpakken van al je spullen, terwijl je ook beslist georganiseerd moet blijven tijdens dit proces. Door dit te doen zul je optimaal kunnen genieten van je nieuwe woning, wat ook mogelijk zal zijn met de onderstaande verhuistips.

Schakel een verhuisservice in

Als je je verhuizing naar of in Groningen een stuk gemakkelijker wilt maken dan is het zeker verstandig om een verhuisservice in te schakelen. Zo’n bedrijf neemt veel werkzaamheden op zich. Zo kunnen ze voor inboedelopslag zorgen, terwijl ze ook je huidige huis kunnen ontruimen. Het is bovendien zelfs mogelijk om een verhuisbedrijf Groningen in te schakelen voor het in- en uitpakken van al je spullen. Deze specialisten nemen eigenlijk dus al het werk uit je handen, waardoor je je niet druk hoeft te maken over de verhuizing. Natuurlijk kost dit wel geld, wat helaas het nadeel is van deze zeer nuttige tip.

Kies het juiste vervoer

Wil je op je centjes letten? Het is dan over het algemeen toch beter om de verhuizing helemaal zelf te doen, al gaat hier dus veel energie en tijd in zitten. Hierbij is het hoe dan ook verstandig om het juiste vervoer te kiezen. Hoef je je spullen maar over een korte afstand te verplaatsen? Het kan dan mogelijk zijn om meerdere ritten te maken naar je nieuwe woning. Bij een grote afstand is dit niet het geval en moet je dus beslist een vrachtwagen huren die groot genoeg is voor je hele inboedel.

Ruim alles op

Verhuizen is bovendien een geweldige kans om je inboedel te ordenen. De spullen die je niet meer gebruikt moet je hierbij beslist weggooien. Als de tijd van het jaar het toelaat dan kun je een garageverkoop organiseren. Ook zou je de spullen die je niet mee wilt nemen naar je nieuwe huis kunnen verkopen op bijvoorbeeld Marktplaats of Facebook. Of neem de tijd om versleten kleding te sorteren en te doneren aan een goed doel. Oude meubels zou je daarnaast aan een tweedehandswinkel kunnen doneren. Vernietig bovendien de documenten die je niet meer hoeft te hebben en gooi dit weg.

Label de dozen

Het is daarnaast een goed idee om alle dozen te labelen. Door dit te doen zul je na het verhuizen van al je spullen in je nieuwe woning direct weten waar de dozen moeten komen. Je wilt dan immers niet in elke doos kijken om erachter te komen of het geplaatst moet worden in de slaapkamer of toch in de woonkamer of zelfs op zolder. Daarom is het dus zo belangrijk om labels te plakken op alle dozen. Het is hierbij slim om alle kanten van de doos te markeren, zo kun je ook in een stapel de juiste doos vinden.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Aangeboden
De redactie van Dagblad van het Noorden is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.