Campagne Wakker Dier tegen Happy Meal

Wakker Dier richt zijn pijlen op de kipnuggets van fastfoodketen McDonald's. De dierenorganisatie begint donderdag een campagne tegen de stukjes kip in de Happy Meal-maaltijden voor kinderen. Die komen van plofkip, zegt Wakker Dier.

Wakker Dier gebruikt voor de campagne vier 'plofkipjes', een parodie op de speeltjes die kinderen bij een Happy Meal krijgen. Die heten Fatty (naar de snelle groei van de kippen), Cripple (omdat de kippen kreupel zouden worden), Puffy (omdat de kippen snel last van warmte hebben) en Blisty (omdat ze voetzweren zouden krijgen).

Wakker Dier voert al langer campagne tegen plofkippen bij supermarkten en in de horeca.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.