Klachten over verkoopmethoden HelloFresh

HelloFresh gaat de cadeaukaarten aanpassen. Op de nieuwe kaarten komt duidelijker te staan wat de afspraken zijn die met de consument worden gemaakt. De maaltijdboxenleverancier gaat de kaarten aanpassen na klachten van mensen bij de Consumentenbond.

Volgens klanten van HelloFresh zijn de voorwaarden bij het aangaan van een overeenkomst nu niet duidelijk genoeg. Het is bij veel mensen niet bekend dat het gaat om een flexibel lidmaatschap dat tenminste uit twee maaltijdboxen bestaat. ,,Wij gaan de korting en de constructie duidelijker communiceren op onze cadeaukaarten. Dit passen we direct toe voor de nieuwe druk van de cadeaukaarten'', laat het bedrijf dinsdag weten.

Consumenten klaagden naast de onduidelijke voorwaarden ook over de opdringerige verkoopmanieren. Ook zouden opzeggingen niet goed worden verwerkt. HelloFresh herkent zich niet in het beeld van de verkoopmethode. ,,Maar als er een klacht binnenkomt over een individuele verkoper, dan wordt deze er direct op aangesproken en wordt actie ondernomen.''

Wat het laatste kritiekpunt betreft (de niet goed verwerkte opzeggingen), gaat het volgens het bedrijf mis bij de deadline voor de bestellingen. Bestellingen en wijzigingen worden tot woensdag (middernacht) aangenomen. Op donderdag bestelt het bedrijf de producten voor de boxen die de zaterdag tot woensdag erna bezorgd worden. ,,Zo bestellen we precies wat we nodig hebben en is er geen voedselverspilling. Onze klanten kunnen zelf via het online account de box op pauze zetten en kiezen wanneer ze wel en wanneer ze niet een box willen ontvangen. Belangrijk is dat dit gebeurt voor woensdag middernacht. We communiceren dit ook naar onze klanten.''

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.