Recensie Brave New World 2.0: Levend kunstwerk dat je nog eens wilt zien, en dan wat uitgediept (****)

Regisseur Guy Weizman dacht voor Brave New World 2.0 aan een voorstelling met de mens als slachtoffer van de door hem zelf ontwikkelde technologie. De researchperiode zette hem op een ander spoor. Als we het menselijke kunnen behouden, hoeft die technologie niet zo bedreigend te zijn. Trouwens, keren we ons ervan af, dan wordt het net zo’n zooitje.

En zo gaat het in deze imposante kijk- en luisterproductie, waarmee NNT (toneel), Club Guy & Roni (dans), Asko|Schönberg en Slagwerk Den Haag (muziek) en de projectiekunstenaars van WERC onder de verzamelnaam NITE de schouwburg betoveren. Nog even en we vinden het doodnormaal hoe Weizman van al die ingrediënten een spectaculair gerecht kookt. Hoe die acteurs dansen alsof het dansers zijn, en dansers acteren alsof dát hun specialisme is.

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.