Corona of geen corona, multi-instrumentalist Bertolf Lentink had begin 2020 al 25 liedjes geschreven voor een nieuw album, waar hij tijdens de lockdown in zijn tuinhuisje aan sleutelde.

Zo ontstond Happy in Hindsight , zijn zesde album waarop hij teruggrijpt op de rijk gearrangeerde popmuziek (latere Beatles, Beach Boys, Manassas, Todd Rundgren) die tien jaar geleden zijn derde album tot een meesterwerk maakte. Alhoewel de Zwollenaar sindsdien de americana opzocht – ergens logisch, gezien zijn tournees met Crosby Stills Nash & Young-tribute Her Majesty – benadrukt zijn nieuwe plaat dat popmuziek het beste in hem naar boven haalt.

Iedere song bevat wel een subtiele wending of pakkende hook , tot en met het epische Sunday Child . Ook het a capella gezongen We Don’t Get Along imponeert. Happy in Hindsight straalt van begin tot eind puur ambacht uit, maar is verre van traditioneel. Een plaat vol popmuziek van een niveau dat je in Nederland zelden tegenkomt.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Muziek
muziek