Dutch Boys uit Zwartemeer overvallen door wereldwijd succes ‘Boer Harms’ op TikTok. 'We zijn er stil van'

Henk de Roo, Jans Hoogeveen en Cor Maatje: The Dutch Boys. Archieffoto Jan Anninga

Wat hebben Polen, Italië, Duitsland, België, Oostenrijk, Slowakije en Denemarken met elkaar te maken? Het zijn allemaal landen waar het nummer ‘Boer Harms’ van The Dutch Boys uit Zwartemeer immens populair is. En ook de Oranjeleeuwinnen dansten vrijdag na hun overwinning in Groningen op 'Boer Harms.

Op het socialmedia-platform Tiktok zijn inmiddels meer dan vijftienduizend video’s met het nummer gemaakt.

„Ik ben er stil van”, zegt Henk de Roo van The Dutch Boys. Tiktok is een app waarmee korte muziekvideo’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Dat gebeurt vaak met internationaal bekende nummers van artiesten als Lady Gaga, Britney Spears en Fleetwood Mac.

Daar kunnen The Dutch Boys zich nu dus ook bij aansluiten: Italiaanse boeren, Belgische jongeren, Poolse huisvrouwen en Duitse feestgangers gaan allemaal los op het nummer. Het succes van het nummer zit hem volgens de dansers vooral in de vrolijke melodie en de ‘heerlijke vibe’.

'Het doet echt wel iets met ons'

Henk de Roo vindt het fantastisch om te zien hoe populair het nummer is. „Dit hadden we zelf niet verwacht, maar het is geweldig. Het doet wel echt iets met ons”, zegt hij. Ook de enorm uitgebreide en veelzijdige doelgroep die gebruik maakt van het nummer verrast Henk. „Ik ben er stil van. Het is echt toppie.”

loading

menu