Brand in GGZ-kliniek in Beilen: deel bewoners elders overgebracht

Brand door vergeten pan op het vuur ANP

In GGZ-kliniek De Heuve in Beilen is zondagavond brand uitgebroken. Er zijn geen gewonden gevallen. Wel is een aantal bewoners elders ondergebracht, omdat er veel rookontwikkeling was. Dat meldt GGZ Drenthe. De brand in de kliniek aan de Altingerweg in Beilen is volgens de brandweer ontstaan in een badkamer. De oorzaak is nog niet duidelijk. In de opnamekliniek is plek voor 36 bewoners met ernstige verslavingsproblemen. Ze kampen ook met psychische en lichamelijk ziekten en worden in Beilen langdurig opgenomen.

menu