Brunch aan huis bezorgd: 'toch een beetje het paasgevoel'

Brenda Huizingh van De Drie Paardjes bezorgt een paasbrunch bij Susanne van Vuren en Lyckle Portena. Foto: DVHN

Samen brunchen in een restaurant zit er deze paasdagen niet in. Verschillende horecazaken, waaronder café De Drie Paardjes in Emmen, besloten de brunch dan maar bij de klant te bezorgen.

Brenda en Nick Brinkman uit Emmen zijn flink verrast als Wim van Tellingen zondagochtend ineens met volle handen op hun stoep staat. De eigenaar van café De Drie Paardjes heeft een volledige paasbrunch bij zich, inclusief fles champagne. ,,Geweldig, we wisten van niets”, glundert Brenda Brinkman. De lekkernijen blijken een cadeautje van haar ouders. Gezellig samen met hen Pasen vieren zit er dit jaar niet in, maar desalniettemin is de brunch volgens haar wel een heel leuke verrassing.

Op volle toeren

Voor Van Tellingen en zijn medewerkers is het zondag eindelijk weer eens topdruk. Zij bezorgen in drie uur tijd op tachtig adressen in Emmen een brunch. Sinds de horeca door de coronacrisis de deuren moest sluiten, is het café overgegaan op het bezorgen van maaltijden. Het levert volgens Van Tellingen flink minder op dan normaal, maar nu met Pasen draait de zaak voor het eerst sinds tijden weer even op volle toeren. ,,Dat is fijn. Vandaag kunnen we weer zo hard werken als we gewend zijn.”

Extra euro’s

Een van de tachtig adressen waar De Drie Paardjes zondag bezorgt, is de woning van Susanne van Vuren en Lyckle Portena. Toen de twee een flyer over de paasbrunch op bestelling zagen, hoefden ze daar niet lang over na te denken. ,,We gingen tijdens Pasen nog wel eens brunchen in Van der Valk. Dat kan nu niet, dus doen we dit maar. Zo hebben we toch een beetje het paasgevoel”, vertelt Van Vuren. Als bedankje, heeft ze wat extra euro’s in de envelop met geld voor de bezorger gestopt.

Gesteund in bijzondere tijd

Zulke blijken van sympathie ziet Van Tellingen bij meer klanten die hij bezoekt. ,,Mensen vragen ook echt aan je hoe het met de zaak gaat en wensen je veel succes”, vertelt hij. Ondanks dat de contacten met klanten nu een stuk vluchtiger en op afstand verlopen, doet die betrokkenheid Van Tellingen goed. ,,Iedereen in de horeca heeft het zwaar momenteel en hierdoor voelen we ons toch gesteund in deze bijzondere tijd.”

menu