Chagrijn in Hoogeveen om besluit PostNL

Klanten en bewoners die hun postzaken in het centrum van Hoogeveen regelen, zijn boos en teleurgesteld over het weghalen van brievenbussen en het verminderen van de service door PostNL.

Het gaat om de PostNL-locaties van Primera aan de Hoofdstraat en Jumbo in de Tamboerpassage. Beide postkantoren zijn sinds kort veranderd in pakketpunten. Gevolg is dat de twee brievenbussen zijn verwijderd en klanten er niet meer hun (aangetekende) brieven kunnen versturen. Dat leidt tot veel chagrijn.

‘Te gek voor woorden’

,,Klanten vinden het heel raar en ik kan ze daarin geen ongelijk geven’’, zegt eigenaar Wim Middeljans van Primera aan de Hoofdstraat. ,,We verkopen nog wel postzegels, maar moeten de brieven weer meegeven aan de mensen omdat ze elders gepost moeten worden. PostNL legt zich steeds meer toe op de lucratievere pakketmarkt.’’

Bij Jumbo in de Tamboerpassage reageren klanten ook op de uitgeklede service van PostNL. Bedrijfsleider Jan Sieders zegt nog wel brieven aan te nemen en mee te geven met de pakketdienst. ,,Of dat mag? Geen idee, maar we doen het gewoon. We willen onze klanten zoveel mogelijk ten dienste staan.’’ Sieders zegt nog met PostNL in gesprek te zijn.

Centrumbewoner Rob Pot vindt de ontwikkeling ‘echt te gek voor woorden’. ,,We zijn nu aangewezen op PostNL-locaties in Krakeel en De Weide. Schandalig.’’ Hij roept inwoners op in actie te komen tegen het besluit.

‘Veranderende markt’

PostNL laat weten dat het locatienetwerk wordt aangepast omdat in Nederland steeds meer pakketten en minder post worden verstuurd. ,,Bij die veranderende marktvraag horen meer pakketpunten en minder postkantoren’’, stelt woordvoerster Irene Dijkstra. ,,Voor postzaken kunnen klanten nog steeds op verscheidene locaties in Hoogeveen terecht.’’

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.