Drone filmt Coevordenaren die elkaar opbeuren; middenstanders vormen boodschap op de Markt

Ondernemers zijn op de Markt in de weer met het leggen van de letters. Op de voorgrond voorzitter Richard Dimmendaal van de Coevorder Handelsvereniging. Foto: Boudewijn Benting

De vraag ‘Kunnen wij op u rekenen?’ viel woensdag te lezen op de Markt in de kasteelstad. Althans, voor wie een beetje op hoogte stond, want de afzonderlijke letters lagen ietwat uit elkaar. Communicatieadviseur Marc Slagter filmde de boodschap van de gezamenlijke middenstand vanuit de lucht.

Slagter maakt namelijk met een drone opnames van uitingen en initiatieven die Coevordenaren op touw zetten vanwege de coronacrisis. Het moet een soort van feelgoodmovie worden, als tegenhanger voor alle vervelende zaken waar iedereen mee te maken heeft.

Winkelkarretjes vormen ‘samen sterk’

De afgelopen dagen filmde Slagter al op allerlei plekken. Kinderen die op een balkon de boodschap ‘hou vol’ vormen, burgemeester en wethouders die ‘samen staan we sterk’ verkondigen, mensen met een verstandelijke beperking die zwaaien naar hun ouders, een supermarkt die met winkelkarretjes ‘samen sterk’ vormt; heel Coevorden wil elkaar een hart onder de riem steken.

Niet het verkeerde voorbeeld geven

Voor de middenstand maakt Slagter een apart filmpje, ook om de andere video niet al te lang te laten duren. In eerste instantie was het de bedoeling om de middenstanders op de Markt de letters zelf in handen te laten houden, op minimaal twee meter afstand van elkaar. ,,Maar we hebben daar van afgezien, want we willen niet het verkeerde voorbeeld geven’’, zegt voorzitter Richard Dimmendaal van de Coevorder Handelsvereniging. Ook het samenscholingsverbod speelde mee.

loading


In Coevorden zijn de meeste winkels geopend. ,,Wij willen met onze boodschap laten weten dat we voor onze klanten klaar staan. Nu, maar ook straks. We doen er alles aan om mensen veilig te laten winkelen. Desinfecterende gel bij de voordeur, strepen op de vloer zodat mensen afstand van elkaar kunnen houden, waarschuwingsbordjes; we merken dat mensen die duidelijkheid op prijs stellen’’, zegt Dimmendaal.

‘Dit virus lappen wij niet aan onze laars’

Winkeliers verkondigen met stoepkrijttekeningen voor hun deur ook afzonderlijke boodschappen, zoals ‘dit virus lappen wij niet aan onze laars’, ‘houd afstand, houd contact’ en ‘jij bent goud waard’.


loading

Slagter denkt zijn filmpjes voor Pasen af te hebben. Hij hoeft zich niet te vervelen als de coronacrisis lange tijd aanhoudt: ook vanuit andere plaatsen krijgt Slagter de vraag voor een dronefilmpje waar je een goed gevoel van krijgt.

menu