FOC hit op sociale media

Factory Outlet Center was de afgelopen weken een beladen term in Assen. Vooral op sociale media grepen tegenstanders elke gelegenheid aan om hun afkeer te laten blijken. Vaak zonder nuance. ,,Internet is een uitlaatklep.''

De gemoederen liepen donderdagavond 11 februari hoog op tijdens de vergadering waarin de gemeenteraad Assen besloot al dan niet verder te gaan met een Factory Outlet Center (FOC) bij Assen-Zuid. Op Twitter en Facebook stroomden berichtjes van tegenstanders in hoog tempo binnen en genuanceerd waren die niet altijd. Niet alleen kregen de raadspartijen die voor een outlet leken te stemmen er flink van langs, ook aanhangers van een FOC waren het mikpunt van spot en wethouder Maurice Hoogeveen werd geschoffeerd. Niet zo gek, zegt sociale media-expert en trendwatcher Sander Duivestein van het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti. ,,Je praat tegen het internet en niet tegen de persoon. Zo kun je frustraties heel gemakkelijk kwijt.''

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.