Liefhebbers kunnen weer voetbalplaatjes sparen bij Albert Heijn. Uiteraard zijn er ook plaatjes met daarop spelers van FC Emmen. Opvallend: de naam van shirtsponsor EasyToys is daarop vervangen door die van Wildlands.

EasyToys verkoopt via internet seksspeeltjes en is sinds dit seizoen shirtsponsor van FC Emmen. Nog nooit speelde het eerste elftal een competitiewedstrijd met de naam Wildlands op de borst. Toch valt op alle voetbalplaatjes van FC Emmen die via Albert Heijn gespaard kunnen worden, de naam Wildlands te lezen. Het gaat om actiefoto’s van spelers. ,,Dat is gefotoshopt’’, zegt Marc Timmer, woordvoerder van de Drentse profclub.

Kinderen

Het bedrijf dat de voetbalplaatjes in opdracht van Albert Heijn maakte, hoeft niet bang te zijn voor kwade telefoontjes van FC Emmen of EasyToys. ,,Het past helemaal bij de afspraken die we vorig najaar hebben gemaakt. Is er een activiteit die voornamelijk op kinderen is gericht, dan wordt de naam EasyToys vervangen door Wildlands. Er zijn ook geen wedstrijdshirts in kindermaten met EasyToys op de borst. Bij spelletjes op de computer zie je hetzelfde.’’

Die afspraken kwamen volgens Timmer al tot stand voordat er ophef was ontstaan over de nieuwe shirtsponsor van FC Emmen. De KNVB vond het niet van goede smaak getuigen om zo prominent reclame te maken voor een erotiekgigant. Uiteindelijk mocht EasyToys shirtsponsor blijven en kozen FC Emmen en EasyToys samen Wildlands uit als alternatief bij uitingen richting kinderen. Het dierenpark hoeft hier niets voor te betalen.

De voetbalplaatsjesactie van Albert Heijn, die afgelopen maandag begon, duurt nog tot en met 7 februari. Bij elke tien euro aan boodschappen, krijgen klanten vier voetbalplaatjes. In totaal zijn er 250 verschillende plaatjes die in een verzamelalbum geplakt kunnen worden.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Drenthe