Hoogeveen wil regie houden bij aanpassing van spoorboog

Hoogeveen wil niet moeilijk doen over aanpassing van de spoorboog, waardoor intercitytreinen met 140 km per uur het NS-station kunnen passeren.

Nu rijden treinen er nog maximaal 80 km per uur. De gematigde houding heeft alles te maken met een veranderde strategie van de gemeente om een zo optimaal mogelijke treinverbinding te houden.

Hoogeveen gaat niet langer voor een volwaardig IC-station, maar zet in op koppeling van bestaande treinen om een rechtstreekse verbinding met de Randstad te houden.

De gemeente wil wel de regie houden op de bestemmingsplanwijziging voor de verruimde spoorboog en dit niet aan de provincie overlaten. Ook houdt Hoogeveen de vinger aan de pols rond toezeggingen over infrastructuur en geluid.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.