Jonge Noordelijke Ondernemers start positiviteitsactie: steun elkaar met een #shoutout

De actie #shoutout van JNO. Foto: JNO

Jonge Noordelijke Ondernemers (JNO) start woensdag 8 april met een actie om ondernemers in het Noorden een hart onder de riem te steken.

De actie #shoutout loopt via sociaal media. Daarbij kunnen ondernemers elkaar waardering of positieve aandacht geven in deze moeilijke tijden, zo meldt JNO.

Als onderdeel van werkgeversorganisatie VNO-NCW behartigt JNO de belangen van ondernemers tot 40 jaar in Drenthe, Groningen en Friesland.

,,Gezondheid staat in deze tijd voorop. Zowel voor ondernemers zelf als hun bedrijven. Dat is nu niet eenvoudig”, zegt JNO-voorzitter Willem Straat. ,,We staan hen bij in de ontwikkeling van zichzelf en hun bedrijf. Daarvoor bieden we een groot netwerk in Drenthe, Groningen en Friesland. En met onze moederorganisatie hebben wij ook invloed op de landelijke politiek.”

Hoe gaat zo’n shoutout in zijn werk?

JNO-medevoorzitter Wybe Idema legt uit hoe zo’n shoutout in zijn werk gaat. ,,Vertel kort binnen een social medium waarom je een shoutout geeft naar iemand of een bedrijf. Daarbij plaats je de hashtag #shoutout. Zo kun je andere shoutouts eenvoudig vinden. Op ons Facebook en Instagram-account (@jijenjno) zijn bijbehorende plaatjes en templates beschikbaar. Maar eigen creativiteit mag natuurlijk ook.”

Idema benadrukt dat veel ondernemers nu op afstand zitten, omdat netwerkbijeenkomsten zijn afgelast. ,,Er is geen mogelijkheid tot fysiek netwerken of tijdens een gesprek iemand aan te bevelen. De actie #shoutout is een manier om bedrijven, ondernemers en partners in het zonnetje te zetten. Om te vertellen waarom je bij die ondernemer een dienst of product wilt afnemen of samenwerken.”

menu