Kledingwinkel Kamst Mode schenkt zorgmedewerkers uit Drenthe voor bijna drie ton aan cadeaubonnen

Foto: Kamst Mode

Kledingwinkel Kamst Mode, met onder andere filialen in Nieuw-Amsterdam, Coevorden en Emmen, wil ten tijde van de coronacrisis de zorgmedewerkers van Treant Zorggroep en Saxenburgh Groep een hart onder de riem steken. Daarom schonk de winkel vrijdagmiddag 11.000 cadeaubonnen ter waarde van 25 euro.

Hiermee krijgt elke medewerker van de zorggroep een cadeaubon uitgedeeld. „Het is geweldig dat er zo hard gewerkt wordt in de zorg om ons gezond te krijgen én te houden. We wilden iets doen om de zorgmedewerkers in onze regio een hart onder de riem steken,” vertelt directeur Bas Kamst. „In eerste instantie wilden we via Facebook een oproep doen waarin we een cadeaubon wilden verloten onder alle zorgmedewerkers, maar dat vond ik dit niet genoeg.”

In plaats daarvan werd besloten om alle medewerkers van de ziekenhuizen in de vestigingsplaatsen van Kamst Mode een cadeaubon te geven. In totaal zijn er 1.500 cadeaubonnen voor de Saxenburgh Groep beschikbaar gesteld, en 9.500 cadeaubonnen voor Treant Zorggroep. De symbolische uitreiking vond vrijdagmiddag plaats bij de verschillende ziekenhuizen in Coevorden, Emmen en Hardenberg.

„Er gaat heel veel aandacht uit naar de mensen die aan de bedden staan in de ziekenhuizen, maar voor iedereen in de zorg is het nu lastig. We wilden niemand uitsluiten omdat ze er allemaal direct mee te maken hebben.”

Crisis

De uitreiking van de cadeaubonnen gebeurt in een tijd waarin de retail het niet makkelijk heeft. Ook Kamst Mode merkt de impact van de coronacrisis duidelijk. „We zijn een seizoensbedrijf waar je een piekseizoen hebt met mooi weer. De winkel hangt vol met een kledingcollectie, maar de mensen komen niet. Als we nog een paar weken verder zijn, is het seizoen voorbij en is die een kleding een soort van over datum.”

Kamst Mode hoopt dan ook dat de bonnen een succes worden. „In deze onstuimige tijd doen we er alles aan om te overleven. Eerlijk is eerlijk, we hebben onze vaste klanten op dit moment hard nodig. Als de crisis straks achter de rug is hopen we ons gezonde bedrijf voort te kunnen zetten met heel veel nieuwe fans vanuit de zorg.”

menu