Met dit zwart-wit geblokte brilletje (oplage 2 miljoen stuks) hengelt Assen naar Formule 1

Nederland wordt vanaf woensdag overspoeld met twee miljoen zwart-witte zonnebrilletjes voorzien van hashtag Hup Assen. Dat hoopt de onlangs opgerichte Businessclub Grand Prix Assen. Het is het eerste wapenfeit in de campagne de race naar Drenthe te halen.

De brillen worden de komende dagen verspreid in het Noorden. Vanaf zaterdag gaan ze huis aan huis in de rest van het land.

In Grand Prix Assen zijn noordelijke ondernemers verenigd. Hun voornaamste doel is dat er in mei 2020 een Formule 1-race in Nederland wordt gehouden. Het liefst op het Asser TT Circuit.

TT Circuit is klaar

Op dit moment heeft het circuit van Zandvoort nog altijd de beste papieren. In Noord-Holland moeten ze echter binnen enkele weken laten zien dat ze financieel klaar zijn voor het evenement.

Het TT Circuit heeft alles al voor elkaar (infrastructuur, accommodatie en financiën).

De businessclub wil de Formula One Group (FOM) verantwoordelijk voor de exploitatie van het F1-kampioenschap overtuigen dat in Nederland Assen de beste keus is. De club bestaat uit een driekoppig bestuur, een kernteam en een businessclub.

Ruim honderd leden

Op de Horeca Beurs in Assen trad de Businessclub dinsdagavond voor het eerst naar buiten. De leden werden bijgepraat over de activiteiten.

De club is de afgelopen dagen fors gegroeid. Aanvankelijk waren er veertig ondernemers bij betrokken. Dat zijn er inmiddels meer dan 100. Zij dragen ieder een bedrag van 1000 euro bij dat bedoeld is voor de campagne.

Er is een website gemaakt hupassen.com en daarnaast worden vanaf woensdag de zonnebrilletjes door heel Nederland verspreid. In het Noorden komen de brillen via deelnemende bedrijven als Scapino, Jumbo, Ziengs en McDonald's bij het publiek.

Kaarten voor race Spa-Francorchamps

Grand Prix Assen roept mensen op selfies te maken met het brilletje en die wereldkundig te maken. De maker van de beste selfie wordt beloond met kaarten voor de eerstvolgende Formule 1-race op het Belgische Spa-Francorchamps.

Ook Hup Zandvoort

De brilletjes zijn voorzien van de tekst Hup Assen. Een aantal brillen heeft de tekst Hup Zandvoort. De stichting wil ermee duidelijk maken dat de noorderlingen niet op zoek zijn naar tweespalt.

Het voornaamste doel is dat Nederland weer een plek krijgt op de kalender van de Formule 1. Als dat niet Assen wordt, dan in ieder geval Zandvoort.

Eind vorige week zei beoogd racedirecteur Jan Lammers (van de race in Zandvoort) dat Assen bezig is stemming te maken. ‘Ze moeten ermee ophouden’.

De energie voor Formule 1 op Assen is enorm
Lees verder
Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.