Na vijftien jaar lanceert cateraar Striethouldt uit Westerbork hun 'pittige Drentse Kruidensaus'

Cateraar Striethouldt lanceert de 'pittige Drentse Kruidensaus' Foto: Jan Anninga

Een pittig, kruidig en vooral eigen sausje. Lorenz en Mariëlle Striethouldt uit Westerbork besloten na vijftien jaar eindelijk hun exclusieve Drentse Kruidensaus op de markt te brengen.

Donderdag presenteerden de Striethouldt’s hun saus en overhandigden het eerste flesje aan gedeputeerde Henk Brink in de loods van de cateraar. Brink loofde het cateraars-echtpaar dat ze ‘in deze moeilijke coronatijd de knop durfden om te zetten’.

‘Kan bij kaas. En vis’

Van de buitenkant lijkt de loods van cateraar Striethouldt op een doodnormale loods, maar binnen staat hij vol met onbekende flesjes saus. Striethouldt heeft besloten om in samenwerking met plaatselijke Jumbo’s hun eigen product uit te brengen, zodat hun klanten thuis kunnen genieten van deze pittige saus.

Cateringbedrijf Striethouldt gebruikt deze saus al zo’n vijftien jaar, waarbij die wordt uitgeserveerd bij evenementen en festivals. Tot nu wilden de Lorenz en Mariëlle Striethouldt, de eigenaren van het bedrijf, hun product exclusief houden. Vanwege corona besloot het echtpaar Striethouldt om het toch op de markt te brengen, zodat ze alsnog kunnen ondernemen en hun bedrijf staande kunnen houden.

Maar waarmee kan je hem eten? „Ik pak hem eigenlijk overal wel bij”, aldus mede-uitvinder Mariëlle Striethouldt. ,,Bij beenham is hij sowieso lekker, bij kaas kan ook, maar ook bij vis!” Het gaat om een sausje dat lekker kruidig smaakt en een beetje doet denken aan een combinatie tussen honing-mosterdsaus en mayonaise, met een pittige twist.

Prachtige kick-off

Verschillende Jumbo-supermarkten in de gemeente Midden-Drenthe helpen bij het lanceren van Striethouldt’s Drentse Kruidensaus. „We doen het vanuit steun en sympathie naar een ondernemersechtpaar dat het moeilijk heeft door corona, maar het hoofd niet laat hangen”, zegt Dries Pepping, franchisenemer van Jumbo Pepping in Smilde. „Dit is een prachtige kick-off voor het product.”

Uiteindelijk hoopt het echtpaar dat de saus ‘landelijk’ gaat. „Dat doen we door vooral door te gaan en steeds onze kringen uit te breiden”, aldus Mariëlle Striethouldt. Volgens Pepping is het niet het eerste product dat op deze manier gelanceerd zou worden. „Het is best mogelijk dat het uiteindelijk landelijke dekking krijgt, maar de Drentse Kruidensaus zal zich eerst moeten bewijzen.”

menu