Promotieclub strikt partners

De Stichting Marketing Regio Emmen (SMRE) heeft twee nieuwe financiers. Rabobank Emmen-Coevorden en woningstichting Domesta steunen het werk van de stichting de komende drie jaar.

Volgens Dènis Assen, regiomarketeer van SMRE, wordt met een derde partij nog gesproken over meerjarige steun. ,,Ik verwacht dat we daarvoor in januari de handtekeningen kunnen zetten.''

Emmen. Maak het mee!

SMRE is in 2011 door de gemeente Emmen opgericht om een impuls te geven aan de werkgelegenheid, het toerisme en het inwonersaantal in de gemeente. Sinds 2014 ontplooit de stichting onder de slogan Emmen. Maak het mee! diverse activiteiten. Ze organiseert beurzen voor regionale ondernemers, helpt pas afgestudeerde inwoners en potentiële nieuwe inwoners aan een baan en verzorgt campagnes om toeristen naar de regio te trekken.

De stichting werd de afgelopen jaren door de gemeente gefinancierd. Die trekt ook de komende jaren 250.000 euro per jaar voor de stichting uit. Nieuw is dat andere regionale instellingen als de Rabobank en Domesta zich nu ook aan de stichting verbinden. Welke bedragen daarmee gemoeid zijn, wil Assen niet vertellen. Volgens hem heeft de steun te maken met maatschappelijke betrokkenheid en met belangen. Voor Domesta gaat de SMRE helpen om vacatures te vervullen en om huizen te verkopen. ,,En de Rabobank heeft er bijvoorbeeld alle belang bij dat het economisch goed gaat in de regio.''

Kapstok

Dat wordt bevestigd door directeur Chéry Wortelboer van de Rabobank. ,,De stichting is goed bezig om deze regio positief te promoten. Wij zien de SMRE vooral als een kapstok waaronder wij initiatieven die we nu al ontplooien kunnen scharen. En onder die kapstok kunnen we elkaar verder versterken.''

Assen hoopt komend jaar meer partijen aan de stichting te binden. Daarbij denkt hij onder meer aan zorg- en onderwijsinstellingen.

Toerisme als hoofddoel

Het komend jaar richt de stichting de pijlen op het aantrekken van meer toeristen. ,,Met de opening van Wildlands en het nieuwe theater willen we meer toeristen lokken en deze ook langer laten blijven'', vertelt Assen. ,,Het doel is dat we hen laten zien dat er meer is dan alleen Wildlands. Dat toeristen bijvoorbeeld ook een dagje Veenpark doen, of een dagje winkelen.''

Ook gaat de stichting op het gebied van wonen en werken de meest succesvolle campagnes herhalen. Dan gaat het bijvoorbeeld om vacaturemarkten. Zeker is volgens Assen dat de zogenoemde Biobased Bedrijvenbeurs, die vorig jaar voor het eerst de groene chemiebedrijven in de regio in het zonnetje zette, op herhaling gaat.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.