De ingang van Wildlands en het Atlastheater. Foto: Frank Jeuring

Wildlands verbiedt gebruik van logo

De ingang van Wildlands en het Atlastheater. Foto: Frank Jeuring

Ondernemers proberen een graantje mee te pikken van Wildlands Adventure Zoo Emmen. Wie het logo gebruikt, wordt echter op de vingers getikt.

Booming business

Gratis naar het nieuwe Wildlands in Emmen. Met zo’n aanbod trek je de aandacht, en hopelijk ook klanten. Diverse ondernemers zijn daarom acties begonnen waarbij ze vrijkaartjes weggeven, of zelfs abonnementen.

Gert-Jan Lennips, bedrijfsleider van Multi Meubel in Emmen, is er één van. ,,Wildlands is booming business’’, jubelt hij. ,,Wij zijn een Facebook-actie gestart, waarbij wij een gezinsabonnement voor vier personen verloten onder de mensen die ons bericht liken en delen. We dachten dat vijftig tot tachtig mensen zouden meedoen, maar we zitten op bijna zevenduizend! Meer dan 300.000 mensen hebben het bericht ontvangen. Dit is bizar.’’

Zeuren

Lennips bedacht een vervolgactie om de mensen daadwerkelijk naar zijn winkel te krijgen. Deze keer wilde hij twintig dagkaartjes voor Wildlands weggeven. Dat worden er echter maar vier, wegens, zo zegt Lennips, gebrek aan medewerking van Wildlands. ,,Ik ga het aanvullen met meubelcheques. Wildlands wil helemaal niets sponsoren. Het lukt amper om met ze in gesprek te komen. En waar bellen ze over? Dat ik hun logo niet mag gebruiken!’’

Lennips betreurt de opstelling van Wildlands. ,,Ik ben zelf geboren en getogen Emmenaar. Ik heb affiniteit met de dierentuin en ga er bijna elke vrije dag naartoe met mijn neefjes en nichtjes. Ik heb net een abonnement gekocht voor hen alle negen. En dan zeuren over zo’n logo... En waarom? Het is toch gratis reclame voor het park? Niet één keer is er gezegd: ‘Wat een leuke actie’.’’

Hartstikke leuk

Irene Louwrier, hoofd marketing van Wildlands, stelt in een reactie dat het park er niet aan kan beginnen om ondernemers en organisaties gratis kaartjes te geven. ,,We krijgen zoveel aanvragen: wel vijftien tot zeventien per dag. Als wij iedereen kaartjes zouden geven, dan moet de prijs omhoog. Zo simpel is het. Het is ons inkomen. We geven trouwens wel korting als een organisatie veel kaarten koopt.’’

Het logo mag volgens haar alleen worden gebruikt door partners van Wildlands. ,,We hebben Multi Meubel daarom gevraagd of ze voortaan andere illustraties wil gebruiken: ons woordbeeld of onze foto’s bijvoorbeeld. Want wij vinden het wel hartstikke leuk dat bedrijven zoals Multi Meubel dit soort acties doen.’’

menu