Acculader zet beddengoed in vuur en vlam. Brandje in Heinsiusstraat in Meppel snel geblust

De brandweer gooit een verbrande matras uit een slaapkamer van een woning in de Heinsiusstraat in Meppel. Foto: Persbureau Meter

De brandweer moest dinsdagmorgen 13 april in actie komen in verband met een brandje aan de Heinsiusstraat in Meppel. Daar was brand ontstaan in een slaapkamer.

Onder andere een lattenbodem, dekbed en matras waren in brand gevlogen door een oververhitte acculader. De brandweer heeft de brandende spullen naar buiten gegooid en geblust.

De brand werd eerst in verband gebracht met bouwwerkzaamheden, want in de Heinsiusstraat worden de huizen gerenoveerd. Bouwbedrijf Trebbe voert hier groot onderhoud uit in opdracht van Woonconcept. De woning waar de brand uitbrak, maakt echter geen onderdeel uit van deze renovatie, omdat dit een koopwoning betreft.

Je kunt deze onderwerpen volgen
Meppel