Kortsluiting in meterkast zorgt voor brand bij restaurant Sukade in Meppel: kelder volledig uitgebrand

Bij restaurant Sukade in Meppel is sprake van behoorlijke rookontwikkeling. De meterkast zou in brand zijn gevlogen, nadat er kortsluiting is ontstaan.

De brandweer was massaal aanwezig. Het pand stond direct zwart.

De kelder, waar de meterkast in stond, is volledig uitgebrand. De bovenverdiepingen zijn bespaard gebleven. Wel is daar flinke rook- en waterschade.

Tijdens de brand waren zes personen aanwezig in het pand. Zij zijn niet gewond geraakt.

loading

Monument

Het pand aan de Stoombootkade is een provinciaal monumentaal pand. Het is gebouwd in 1860 en was voorheen een pakhuis. Aan de Stoombootkade lagen voorheen de schepen die het personenvervoer op Amsterdam onderhielden.

Sukade is sinds 2016 gevestigd in het pakhuis. Het heeft het gebouw verbouwd en onder andere een nieuwe entree gegeven. Ook werd aan de achterzijde, langs de gracht, een extra gebouw geplaatst.

menu