Belsimpel uit Groningen wil Europa veroveren, breidt uit naar vijftien landen en begint in Duitsland

Jeroen Doorenbos Foto: Duncan Wijting

De Groningse telefoonverkoper Belsimpel wil in vijftien Europese landen de markt veroveren. Te beginnen met Duitsland.

Belsimpel lanceert donderdag het nieuwe merk Gomibo. In Duitsland gaat tegelijkertijd de website gomibo.de online. De komende maanden volgen nog 14 landen, zegt oprichter Jeroen Doorenbos.

Frankrijk en Spanje

Beslimpel kiest onder meer voor uitbreiding in Frankrijk, Italië en Spanje.

Volgens Doorenbos is de uitbreiding een nieuw hoofdstuk in ‘onze missie om de mobiele wereld te veranderen. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt om ons platform hiervoor geschikt te maken’.

Doorenbos verwacht de markten in Europa flink op te kunnen schudden ‘met onze unieke manier om telecomproducten te vergelijken’. Hij wijst er daarnaast op dat de Nederlandse markt zo’n vijf jaar voor loopt op andere markten.

Gomibo komt naast Belsimpel, want een Spanjaard snapt die naam niet

Met de buitenlandse stap zijn miljoenen gemoeid. Gomibo komt als merk naast Belsimpel. ‘De naam Belsimpel is in het buitenland minder geschikt. Wat moet een Spanjaard daarmee’.

Bij Belsimpel in Nederland en België werken zo’n 600 mensen. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzet boven de 400 miljoen.

menu