Groningse appmaker evenementenbranche richt zich alweer op

Een deel van het team van EventInsight aan de lunchtafel. Linksvoor: Ruben Haring. Foto: Pepijn van den Broeke

Het Groningse EventInsight denkt eind deze week alle werknemers die vorige week naar huis zijn gestuurd weer in dienst te hebben.

Nadat vanwege de coronacrisis werd besloten dat live evenementen met meer dan 100 bezoekers niet meer door konden gaan, stortte de branche in.

Het leverde ook forse problemen op voor EventInsight. De medewerkers kregen werktijdverkorting. EventInsight ontwikkelde een app die de beleving van evenementen moest verbeteren en organisatoren inzicht gaf in het gedrag van bezoekers.

Maar congressen kunnen ook digitaal gehouden worden.

Digitaal platform

Met Bano, Martiniplaza en het Delftse Aanmelder.nl ging het EventInsight aan de slag om evenementen toch door te laten gaan, digitaal. Met Let’s Get Digital ontstond een platform waar bezoekers vanuit huis digitaal kunnen netwerken, lezingen bijwonen en workshops volgen.

Zo’n digitaal alternatief moet echter wel kwalitatief hoogwaardig zijn, vindt Ruben Haring van EventInsight. “Mensen bezoeken congressen juist voor de interactie en beleving, dus een live-stream is niet genoeg. We willen bezoekers daarom de volledige ervaring bieden.”

Hoe dat in z’n werk gaat?

,,Bijna precies hetzelfde als bij een live evenement eigenlijk”, legt Haring uit. ,,Er is een check-in met lobby, er zijn pauze momenten, koffie, lunch en face2face-meetings. Netwerken kan van tevoren en tijdens het event, met twee interactieve schermen. Op je laptop scherm volg je bijvoorbeeld een keynote of workshop en op je telefoon of tablet chat je met je mede bezoekers.”

Grotere events

Op dit moment richt Let’s Get Digital zich op de zakelijke markt. ,,We kunnen we momenteel digitaal evenementen van 50 tot 1000 mensen inrichten. Maar de komende periode gaan we zorgen voor uitbreiding en verder opschalen om nog grotere events te ondersteunen.”


menu