Omapost en Albert Heijn sluiten pact tegen eenzaamheid onder ouderen

Zo komt het meubel eruit te zien.

De Groningse startup Omapost sluit met supermarktketen Albert Heijn een pact tegen eenzaamheid. In 119 AH-winkels staat dit weekeinde een Omapost-meubel.

Omapost timmert al een paar jaar aan de weg. In de strijd tegen eenzaamheid onder ouderen maken de Groningers het heel makkelijk een kaartje te sturen naar opa of oma.

AH Productpitch

Donderdag is de Week tegen Eenzaamheid van start gaan. Reden voor Albert Heijn en Omapost de handen ineen te slaan. Beide bedrijven kennen elkaar van de AH Productpitch. Deelname aan een van die pitches leverde Omapost een tweede plaats op en een halve ton. Dat geld gebruiken ze nu om eenzaamheid onder ouderen nog eens onder de aandacht te brengen.

CEO Wilbert van de Kamp verwacht veel van de samenwerking. ,,Door deze samenwerking kunnen we veel mensen bereiken in onze missie eenzaamheid uit de wereld te helpen.’’

Meubel en QR-code

Bij het meubel in de supermarkten worden klanten aangemoedigd een kaartje te sturen. Via een QR-code komt de bezoeker in een speciaal ingerichte website waar ze gratis een kaartje kunnen versturen. De ambitie is om in totaal meer dan 5000 kaartjes te versturen.

menu