Promotiedagen Drenthe gaat op herhaling met nieuwe formule (maar zet streep door edities Emmen en Heerenveen)

Foto: Promotiedagen BV

De nieuwe opzet voor de Promotiedagen Drenthe gaat op herhaling.

In 2019 trok de organisatie de formule helemaal overhoop: het ondernemersevent kreeg een nieuwe locatie (van TT-Hall naar De Nieuwe Kolk), de duur werd teruggeschroefd (van twee dagen naar één) en stands werden vervangen door lightboxes (een soort enorme reclame lichtbakken). Die make-over viel in de smaak, aldus medeorganisator Tom Hemmen.

,,Zowel bezoekers als standhouders ervoeren het als zeer positief. We mikten op tussen de 2000 en 2500 bezoekers en dat hebben we gehaald.” In totaal presenteerden zich rond de honderd bedrijven zich tijdens de beurs. De formule gaat daarom op herhaling op 31 maart in de Asser cultuurtempel.

Drie regio’s

De kleinere opzet heeft niets te maken met een teruglopende belangstelling voor dit soort bedrijfsevenementen in Drenthe, stelt Hemmen. ,,We merkten dat het lastig bleek om de drie regio’s in Drenthe (noorden, zuidoosten en zuidwesten) samen in een evenement onder te brengen. Daarom hebben we gekeken naar een andere opzet.”

Om die reden werden er vorig jaar aparte Promotiedagen in het Atlas Theater in Emmen en het Thialf in Heerenveen aangekondigd. Maar volgens Hemmen gaan die twee events toch niet door. ,,De organisatie van de Promotiedagen in Groningen in november vergt meer tijd dan gedacht en daardoor zijn we niet in de gelegenheid om ook deze twee beurzen op touw te zetten.”

Of de edities in Emmen en Heerenveen in 2021 alsnog hun opwachting maken, kan hij niet bevestigen. ,,Maar we willen er wel extra events bij doen. Het kunnen ook andere plaatsen worden. Daar kijken we nog na.”

Futureproof

Tijdens de beurs in Assen is de blik gericht op de toekomst. ,,Als thema hebben we gekozen voor ‘futureproof’. We staan aan het begin van een nieuw decennium en die brengt veel vragen met zich mee.” De impact en betekenis van digitalisering, kunstmatige intelligentie en robotisering komen aan bod. Diverse sprekers, waaronder de bekende trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk, praten ondernemers bij over de laatste ontwikkelingen en noodzakelijke stappen.

Autohelikopter

De organisatie probeert ook enkele echt blikvangers naar de beurs te halen. Momenteel lopen er gesprekken met de makers van de Lightyear One, de eerste elektrische auto die deels zijn eigen stroom opwekt door in het dak en in de motorkap verwerkte zonnepanelen. Volgens Hemmen staat er ook een lijntje uit naar het bedrijf achter de Pal-V, een soort helikopter waarbij je de wieken kunt inklappen zodat je hem ook als auto kunt gebruiken. ,,We willen echt wat toffe eyecatchers op de beursvloer hebben, zodat bezoekers extra aangespoord worden om te komen.”

Je kunt deze onderwerpen volgen
Economie