'Berenactie' SC Heerenveen levert ruim 313 duizend euro op voor onderzoek naar kinderkanker

Alle beren zijn verkocht.

De ‘berenactie’ van Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), SC Heerenveen en geneesmiddelenbedrijf MSD heeft ruim 313 duizend euro opgeleverd voor onderzoek naar kanker bij kinderen. Met 15.000 unieke knuffelberen in het lege stadion vroegen de drie organisaties aandacht voor kinderen in Nederland die kanker hebben.

Na de gewonnen wedstrijd van Heerenveen op zaterdag 24 oktober werden alle 15.000 knuffelberen met voetbalshirt binnen 1 dag verkocht. De actie ging daarna door. Er stroomden 4.000 extra aanvragen binnen voor de beertjes en mensen doneerden extra geld.

De laatste beer werd gesigneerd door voormalig voetballers Ruud Gullit, Marco van Basten, Youri Mulder en Mark van Bommel en presentator Jack van Gelder en voor 1.300 euro geveild. Daardoor liep de opbrengst van de actie op tot 313.649 euro.

Geen supporters

Door de coronamaatregelen mogen er geen supporters op de tribunes en ook bij KiKa kunnen dit jaar geen traditionele evenementen voor het goede doel plaatsvinden. Daardoor mist de stichting een groot deel van de inkomsten die nodig zijn om onderzoek naar kanker te financieren.

menu