Bezorgservice supermarkten volgeboekt: eerstvolgende levering pas eind maart

Drukte in supermarkten, voldoende levensmiddelen in voorraad ANP

De corona-hamsterwoede onder Nederlanders veroorzaakt grote drukte bij de online-besteldiensten van Albert Heijn en Jumbo. De bezorgmomenten zijn de komende tien dagen volgeboekt, blijkt. De supermarkten hopen het probleem zo snel mogelijk te kunnen oplossen maar vragen om begrip.

De grote online besteldrukte dupeert vooral risico-patiënten die binnenblijven vanwege het nieuwe coronavirus. ,,Ik ben ook rolstoelgebonden maar stel nu tot mijn verbazing vast dat ik als vaste klanten van Albert Heijn niet kan bestellen. Alles is volgeboekt tot eind maart’’, laat een van hen aan deze site weten. De vrouw wiens naam bij ons bekend is, vindt het onbegrijpelijk. ,,Die rare hamsterwoede snap ik niet. Je brengt er anderen mee in de problemen. Nu kun je zien hoe solidair Nederland is ... ikke’’

De vaste klant wijst de supermarktketen ook met de vinger. ,,AH is in deze ook fout vind ik. Waarom worden er geen tijden opgehouden voor vaste bestellers’’, vraagt ze zich hardop af.

Heel erg druk

AH-woordvoerster Pauline van den Brandhof bevestigt de bestel-problemen. ,,Het is momenteel heel erg druk online. Ik hoop dat mevrouw nog een moment vindt en kan alleen maar zeggen dat er hard aan wordt gewerkt om bestellingen weer mogelijk weer te maken.’’

De AH-directie verstuurde volgens haar al een e-mail naar de vaste klanten in verband met de problemen. ,,We hebben ook een dagbladadvertentie geplaatst’’, aldus de zegsvrouwe.

Supermarktketen Jumbo laat weten dat wegens de grote drukte tijdelijk geen nieuwe bestellingen kunnen worden geplaatst en dat het wijzigen of aanvullen van bestaande bestellingen evenmin mogelijk is. Dit met het oog op een “zo volledig mogelijke levering” van geplaatste bestellingen. “We doen ons best het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. We hopen op je begrip’’, luidt het op de website.

menu