De sportfan is het nieuwe goud

Dat Twitter, Facebook, Snapchat en Instagram enorm populair zijn is geen nieuws. Dat sporters in veelvoud gebruikmaken van socialemediakanalen evenmin. Die zorgen ervoor dat sporters met één druk op de knop hun fans gelijktijdig op de hoogte kunnen houden van hun prestaties, hun sportleven en alledaagse gebeurtenissen.

Sociale media maken sporters toegankelijker. Voor (prof)sporters bieden ze daarbij niet alleen een dienst naar hun supporters, erachter schuilt ook een groot commercieel belang. ,,Je kunt als sporter eenvoudig je eigen pr voeren”, legt Jaap van Zessen uit. De ‘chef digitaal’ van Algemeen Dagblad weet alles over sporters als merkambassadeurs. ,,Sporters kunnen rechtstreeks met hun fans communiceren. Ze zijn niet meer afhankelijk van de traditionele media, ze zijn hun eigen hoofdredacteur.”

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Mis niets van het regionale nieuws. Ontvang onze dagelijkse nieuwsupdate, helemaal gratis.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven