Appeltrap in plaats van traploopweek

Groningen combineert de 10e nationale traploopweek van het Diabetes Fonds dit jaar met een eigen campagne voor duurzaam eten en energie: Appeltrap.

BeterBio, de (bezorg)groenteboer van regionaal en biologisch groente en fruit uit Leek, werkt daarbij samen met energiebedrijf Noordelijk Lokaal Duurzaam. Ze gaan nauwer samenwerken en bedachten het motto: Neem de trap, pak een appel!

Her en der komen bovenaan een trap kratjes met Nederlandse appels te staan, om te beginnen bij die van hun samenwerkingspartner Entrance, het energie onderzoek instituut in Groningen. Daar werd het initiatief maandag met applaus begroet. De Groninger gedeputeerde Nienke Homan (GroenLinks) verrichtte de aftrap.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.