Appen met de Groningse wethouder

Het Klant Contact Centrum van de Gemeente Groningen gaat deze maand nog beginnen via WhatsApp vragen van burgers beantwoorden.

,,We gaan vanaf nu naast Twitter, telefonie en uiteraard de andere traditionele zaken ook via WhatsApp met onze inwoners in gesprek”, zei wethouder Ton Schroor tijdens de raadsvergadering woensdagmiddag. WhatsApp is een gratis applicatie voor smartphones waarmee via het internet berichten verstuurd en ontvangen kunnen worden.

Positief
Gemeenten die deze dienst al aanbieden zijn zeer positief. Klanten beoordelen het met een ruime acht. ,,De klanttevredenheid is hoog en de toon is ook wat positiever, dus dat geeft ons een goed gevoel,” zegt Schroor.

Via WhatsApp mogen allerlei vragen worden gesteld. Volgens Schroor is het een snellere en meer toegankelijke manier van contact houden met burgers.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.