Directeur Marketing Oldambt helpt Noord-Groningen

Edwin van der Woude gaat Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum (DEAL) een half jaar helpen met de marketing op toeristisch gebied.

Van der Woude vervult dezelfde taak al vier jaar in het Oldambt, waar hij directeur is van de stichting Marketing Oldambt.

Van der Woude is door de vier gemeenten voor twee dagen per week aangetrokken, omdat hij in Oldambt met een team van mensen het gebied in korte tijd professioneel heeft neergezet. ,,Dat is toch een mooie opsteker voor het team in Oldambt.”

Combineren

Hij blijft het werk in Noord-Groningen combineren met zijn werkzaamheden in het Oldambt. ,,Het werk voor de Noord-Groninger gemeenten is voor een half jaar. Daarna moet er een manager zijn.”

De zogenaamde DEAL-gemeenten zochten een interim-manager, omdat Marketing Groningen er op 1 juni mee stopt. Marketing Groningen heeft de marketing sinds de zomer van 2015 voor zijn rekening genomen.

Van der Woude, zelf woonachtig in het gebied waar hij enige tijd in Spijk een bed and breakfast bestierde, voelt er zelf niets voor om de nieuwe marketing-manager in de Noord-Groninger regio te worden. ,,Zo is het in ieder geval niet ingestoken.”

Digitale agenda

Hij wil de komende zes maanden vooral kijken naar de UIT-agenda van de vier gemeenten. ,,In Oldambt hebben we een digitale agenda voor het gebied. Zoiets lijkt me ook goed voor Delfzijl, Eemsmond, Appingedam en Loppersum. Ook kunnen sommige VVV’s een professioneler opzet krijgen.”

Het gebied afficheert zich sinds kort als Eemsdelta, Top van Groningen. ,,Een naam die nog niet helemaal gevestigd is, maar het is wel een mooie allesomvattende naam voor een uitgestrekt gebied met typische eigen kermerken.”

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.