FC Groningen moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

Hoofdsponsor Essent stopt na het seizoen 2016/2017 als hoofdsponsor van FC Groningen, meldt de club op de website.

Het energiebedrijf Essent is dan zes jaar verbonden geweest aan de club. Volgens Patrick Lammers, Chief Commercial Officer van Essent, hebben de twee partijen het maximale uit hun samenwerking gehaald en zijn hun doelen bereikt.

Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen respecteert het besluit van Essent en heeft er alle vertrouwen in dat beide partijen zich ook in het laatste jaar zullen inspannen om de samenwerking tot een succes te maken. “Met Essent hebben wij al vijf jaar lang een geweldige shirtsponsor en een zeer betrokken partner. Ook komend seizoen zal de naam van Essent nog op het shirt zichtbaar zijn en zal onze intensieve band worden voortgezet.”

FC Groningen gaat op zoek naar een opvolger van Essent als nieuwe partner. RWE, het moederbedrijf van Essent, blijft na de zomer van 2017 wel aan FC Groningen verbonden.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.