Gezin naar UMCG na onwelwording vader door koolmonoxide in Groningen

Vier personen zijn in de nacht van maandag op dinsdag naar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) gebracht nadat zij onwel zijn geworden in hun woning aan de Johan Willem Frisostraat in Groningen.

De ambulancedienst was uitgerukt omdat de mannelijke bewoner in het huis onwel was geworden. Toen ambulancepersoneel de woning binnenliep, ging hun koolmonoxide-melder af. De brandweer is daarop ingeschakeld. ,,Via een CO-meting hebben mijn collega’s inderdaad geconstateerd dat het om koolmonoxide gaat’’, laat een woordvoerder van de brandweer dinsdagochtend weten.

CV-ketel oorzaak?

Er zou 54 procent aan koolmonoxide aanwezig zijn in het huis. De woordvoerder kan dat niet bevestigen. ,,Er is wel een verhoogde concentratie gemeten. De brandweer heeft alle ramen en deuren geopend om de boel te ventileren. Ook is de CV-ketel uitgeschakeld. De monteur van de ketel moet controleren of de oorzaak ook echt bij de ketel te vinden is.’’

UMCG voor onderzoek

Ook de vrouwelijke bewoonster en twee aanwezige kinderen werden gecontroleerd. Het hele gezin is daarna overgebracht naar het UMCG voor verder onderzoek.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.