RUG heeft domste reclameleus

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) heeft de domste reclameleus van alle universiteiten in het land. De leus ‘Born leaders reach for infinity' leverde de universiteit de eerste prijs op.

Groningen eindigde met 6757 punten bovenaan de zogeheten ‘domheidsranking voor universitaire reclameleuzen'.

De verkiezing was uitgeschreven door het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten (H.NU), een initiatief van wetenschappers van verschillende universiteiten. De H.NU stelt met de ranglijst ‘de sterk toegenomen economisering van de universiteiten' aan de kaak.

De Universiteit van Amsterdam eindigde met 4926 punten op de tweede plek met de leus ‘We are U'. Daarachter eindigde de Universiteit van Leiden met ‘Excelleren in vrijheid'. Meer dan 3200 mensen brachten hun stem uit.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.