Reder GNV gaat varen tussen Eemshaven en Edinburgh (en zo zien hun schepen eruit)

GNV

Niet Stena Line is de beoogde reder die de veerboot levert voor de nieuwe lijndienst tussen Edinburgh en de Eemshaven, maar het Italiaanse GNV.

TEC-Farragon wil nog niet meer kwijt dan dat ze 'afspraken met een reder hebben'. Dat verklapte directeur David Kellas. Bronnen nabij de reder melden dat GNV de voornaamste kandidaat is om de veerdienst in te vullen.

Rond de 2000 passagiers

GNV verzorgt veerdiensten in de Middellandse Zee tussen vooral Italiaanse havenplaatsen, maar ook  tussen Italië, Frankrijk, Tunesië, Spanje en Marokko. De door GNV gebruikte boten kunnen meestal rond de 2000 passagiers bergen en tellen rond de 500 cabines. Het bedrijf heeft overigens niet bevestigd dat een van de boten zoals getoond op bijgaand filmpje wordt ingezet op de dienst tussen Rosyth en de Eemshaven.

menu