Steeds langer en vaker uitverkoop: kunnen winkeliers het tij keren?

Steeds langer en vaker uitverkoop. Het heeft een gevolg: consumenten stellen hun aankopen langer uit. Kunnen winkeliers het tij nog keren?

Jacques Hartog ‘schrok zich kapot’ afgelopen november. De eerste borden met Sale en uitverkoop werden alweer op winkeletalages geplakt. Volgens Hartog – docent Retail aan de Hanzehogeschool – duurt de uitverkoop ieder jaar langer. Dat klinkt positief, zeker in de oren van voordeeljagers, maar langere uitverkoop is niet per definitie voordelig: ,,Het heeft gevolgen voor winkeliers en consumenten.’’

Registreer gratis en lees dit artikel

Heeft u al een account? Inloggen

Door op verzenden te klikken ga ik akkoord met de algemene voorwaarden en privacy statement

Na registreren leest u direct verder

Gefelicteerd! U bent nu geregistreerd

U kunt met deze registratie elke maand 6 plus artikelen lezen.
We wensen u veel leesplezier.

Limiet bereikt

U heeft de limiet van 6 plusartikelen voor deze maand bereikt. Op de eerste dag van de volgende maand vullen we het tegoed weer aan. Of neem een abonnement voor onbeperkte toegang.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.