Student helpt om klant te begrijpen

Hanzehogeschool-studenten moeten ondernemers leren hun klanten beter te betrekken bij product-ontwikkeling. Een subsidie van drie ton bekostigt het onderzoek.

Ondernemers zijn zich er van bewust dat ze vaak te sterk gericht zijn op de technologische kant van een innovatie en daarbij de consument over het hoofd zien. Studenten van de Hanzehogeschool Groningen gaan daarom een praktijkonderzoek opzetten om het bedrijf handvatten te geven om de consument beter te bedienen.

De lectoraten Marketing en Voeding & Gezondheid van de Hanze hebben vanuit Raak-MKB een subsidie van drie ton gekregen voor het project Proof of the Pudding. Bij het project zijn 12 MKB-bedrijven uit de voedingssector betrokken. Aan het Raakproject doen onder anderen familiedistilleerderij Hooghoudt uit Groningen en bierbrouwerij Maallust uit Veenhuizen mee.

Arno Donkersloot van Hooghoudt is blij met het onderzoek: ,,De Hanzehogeschool zoekt nu voor ons uit hoe we met een consumentenpanel zelf zo goed mogelijk verschillende producten kunnen uittesten.’’

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.