Studenten leren Groningen kennen via ‘Destination KEI: your ticket to gold’.

De 50ste KEI-week, de kennismaking van nieuwe studenten met de stad Groningen, kent dit jaar als thema ‘Destination KEI: your ticket to gold’.

,,De komende eerstejaarsstudenten beginnen allemaal aan een nieuw hoofdstuk in hun leven, ze gaan studeren. Voor velen van hen zal Groningen de bestemming zijn waar zij aan dit nieuwe hoofdstuk gaan beginnen,” zei Marc Boels, voorzitter van het dagelijks bestuur van de Stichting KEI.

Nieuw logo

Naast de de bekendmaking van het thema werd ook het logo (zie hieronder) voor de KEI onthuld. In het logo is een gouden ticket verwerkt. ,,Dit ticket staat symbool voor de KEI-week, aangezien dit de start is van een gouden studententijd”, zegt Boels.

5000 KEI-lopers

De KEI-week vindt dit jaar plaats van 13 tot en met 17 augustus. Omdat het de vijftigste editie is, wil de organisatie de hele stad laten delen in de kennismaking. Het Open Air Festival op donderdag 16 augustus staat in het teken van het 50-jarig bestaan. In 2017 deden 5028 KEI-lopers aan de introductie mee.

Toon reacties

Word wakker met het belangrijkste nieuws uit het Noorden met onze ochtend-nieuwsupdate.

Meer dan 22.249 nieuwsbriefabonnees

Je kunt je op elk moment weer uitschrijven

Lees hier ons privacy statement.